Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@02:17:43 GMT

شهرداری مشهد دارای ۱۷ منطقه شهری می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۲۳۰۷

شهرداری مشهد دارای ۱۷ منطقه شهری می شود

خبرگزاری شبستان:معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۹ هزار میلیارد تومانی سال ۹۷ شهرداری مشهد هفته آینده به شورای شهر ارائه می‌شود، گفت:از سال آینده ماطق شهرداری مشهد از ۱۳ به ۱۷ منطقه افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، شهریار آل شیخ معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد امروز(۲۶ دی) در نشست خبری با اشاره به اینکه در مجموعه شهرداری مشهد بدنه کارشناسی بسیار قوی داریم، گفت: در دوره فعلی شهرداری با حضور چهره‌ای مقتدر به عنوان شهردار که اشراف کامل به مباحث حوزه مدیریت شهری دارد و از سوی دیگر شورای شهری هماهنگ، دارای درک کارشناسی بهتر، علی رغم مشکلاتی که وجود دارد دوره مطلوبتری برای مدیریت شهری رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری در قالب ۱۰ نوع قرار داد، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل مرتبط در شهرداری دارد، اظهارداشت:معمولا در همه شهرداری‌های کشور چارت مصوب و اجرایی به صورت جداگانه شکل گرفته است، با تلاشی که شکل گرفته توانسته‌ایم تاپ چارت جدید سازمانی شهرداری مشهد را به تصویب وزارت کشور برسانیم که طرح تفصیلی آن نیز حداکثر تا ۱۰ روز آینده به نتیجه خواهد رسید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: در طرح جامع جدید ۷ حوزه اصلی برای شهر مشهد دیده شده است که بر همین اساس مقرر شده است شهر مشهد به ۱۷ منطقه شهرداری تقسیم شود و این ۱۷ منطقه از لحاظ مساحت و جمعیت تقریبا همگن هستند، ساختار ناحیه از بدنه شهرداری حذف شده و به محله و منطقه و مرکز شهر تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید ۱۳ سازمان خواهیم داشت و تغییراتی نیز در اساسنامه سازمان‌ها شکل خواهد گرفت، افزود:موضوع شهر هوشمند در قالب تشکیل شورایی به ریاست شهردار مشهد، تعامل با سایر دستگاه‌ها برای تحقق شهر هوشمند موضوعات جدیدی است که در فرآیندهای شهرداری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

آل شیخ گفت: در مشهد بیش از ۳ هزار پژوهش در مشهد داریم که همه پژوهش‌های شهرداری‌های کشور را در سامانه‌ای متمرکز می‌کنیم تا کارهای موازی صورت نگیرد، پرداخت nfc برای اولین بار در خاورمیانه برای کل مترو، اتوبوس‌ها اجرا شده است که سیم کارت‌ها به رایگان در ایستگاه‌ها توسط اپراتور مربوطه تعویض می‌شود همچنین نظام پارک هوشمند الیت بر اساس شهروند محوری و شهروند سپاری تغییر خواهد کرد که بیشتر این کار در سازمان فناوری اطلاعات در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه شهرداری حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم بدهی به پیمانکاران دارد، ادامه داد:بودجه سال ۹۷ شهرداری مشهد ۳۱۰۰ میلیارد تومان است و ۵۹۰۰ نیز رقم بودجه اقتصادی می‌باشد، رقم کل بودجه نیز مبلغ ۹هزار میلیارد تومان است که افزایش ۶۹۵ میلیارد تومانی نسبت به سال جاری داشته است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمارت شهرداری مرکزی کاشان به موزه بلدیه تبدیل می‌شود

شهردار کاشان از تأسیس و راه‌اندازی موزه بلدیه کاشان خبر داد و گفت: این موزه در مجموعه کنونی ستاد مرکزی شهرداری کاشان واقع در دروازه دولت فعالیت خود را آغاز می‌کند.

کیومرث محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: نیاز شهر کاشان به موزه‌ای که در بردارنده اسناد تاریخی، نمادهای فرهنگی، تمدنی و هویتی این جامعه شهری کهن باشد، جدی و ضروری است و مدیریت شهری برای رفع این خلأ به دنبال تأسیس و راه‌‎اندازی موزه بلدیه کاشان است.

وی انتخاب ساختمان کنونی ستاد مرکزی شهرداری کاشان را به‌واسطه پیشینه غنی و تاریخ ارزشمند آن دانست و افزود: طبیعتاً با جابه‌جایی محل ستاد مرکزی به ساختمان جدید واقع در بلوار دانش، باید از محل کنونی به‌عنوان یک بنای مهم محافظت و کاربری متناسب با آن را تعریف کرد که بر این اساس، در آینده‌ای نزدیک، در قالب موزه بلدیه از آن استفاده خواهد شد که این مأموریت به دبیرخانه تخصصی و منطقه یک (تاریخی فرهنگی) واگذار شده است.

شهردار کاشان گفت: محل کنونی ستاد مرکزی شهرداری با قدمتی قریب به یک قرن، هم به‌واسطه سابقه بهره‌برداری پیشین آن به‌عنوان محل فرمانداری و شهرداری (بلدیه) و هم به‌دلیل موقعیت مکانی آن در مجاورت بازار و چهارباغ قدیم، از چندین دهه قبل یکی از مراکز حائز اهمیت از نظر تاریخی، اجتماعی و سیاسی بوده است.

محمدپور با بیان اینکه بخش‌هایی که در موزه بلدیه تعریف و اجرا می‌شود مرتبط با حوزه مدیریت شهری و موضوعات شهرنشینی است، گفت: بر این مبنا، بخش‌هایی نظیر نگارخانه کاشان قدیم، نگارخانه شهرداران، هدایای تقدیمی در طول زمان، معرفی برخی از مشاهیر و مفاخر، سیر توسعه شهر و اسناد مکتوب بلدیه و… در نظر گرفته شده که البته به تدریج بخش‌هایی دیگری به آن اضافه می‌شود.

وی تأکید کرد: طبیعتاً این موزه نمی‌تواند تمام وجوه ارزشمند تاریخ و تمدن کاشان را دربرگیرد و به‌صورت ویژه‌تر بخش‌هایی مدنظر قرار گرفته که در حوزه فعالیت شهرداری کاشان و یا مسائل مرتبط با آن قرار دارد.

محمدپور همچنین به سایر برنامه‌های مدیریت شهری کاشان برای محدوده دروازه دولت تا میدان ۱۵ خرداد اشاره و عنوان کرد: با توجه به جایگاه بنای ارزشمند تلگرافخانه و دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) همچنین آب انبار چهارباغ و بیمارستان اخوان احداث موزه بلدیه می‌تواند مجموعه‌ای از عناصر تاریخی را به هم پیوند داده و بستر مناسبی برای انجام پروژه‌های جذاب فراهم کند.

کد خبر 740074

دیگر خبرها

  • عمارت شهرداری مرکزی کاشان به موزه بلدیه تبدیل می‌شود
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • قطار شهری مشهد در شب های قدر رایگان است
  • سرویس‌دهی رایگان قطار شهری مشهد در شب‌های قدر
  • کیفیت هوای مشهد سالم است
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • استقبال از بهار با نصب المان‌های نوری در منطقه ۱۲ اصفهان
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • پل حافظ در تهران ماندنی شد