Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مرکزی گفت: 110 طرح اشتغالزایی روستایی این استان امسال مشمول دریافت تسهیلات کم بهره شده است.

سعید فائض پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 27 طرح معرفی شده به میزان 100 میلیارد ریال از بانک سینا در استان تسهیلات دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پرونده بقیه این طرح های اشتغالزایی روستایی نیز از سوی کمیته اعتبارات بانک سینا در دست بررسی است که طرح های تولیدی کمتر از 10 میلیارد ریال در داخل استان و طرح های بالای 10 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری معرفی می شوند.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مرکزی اضافه کرد: همچنین 15 طرح اشتغالزایی روستایی استان در سال جاری به پست بانک معرفی شده است و 15 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
وی ادامه داد:نرخ بهره تسهیلات اعطایی توسط بانک سینا هشت درصد و برای تسهیلات پست بانک در مناطق برخوردار استان 16 درصد و در مناطق محروم و کم برخوردار 10 درصد است.
فائض پور اضافه کرد: طرح های اشتغالزایی روستایی استان در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات و بازرگانی، کارگاه های صنعتی خانگی و طرح های گردشگری است.
وی ادامه داد: نهادهای مختلف دولتی از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مسکن نیز طرح های مختلف اشتغالزایی ارائه دادند که از ردیف های اعتباری خود به متقاضیان تسهیلات پرداخت می کنند.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مرکزی بیان کرد: املاک روستایی دارای سند، سفته، ضمانت‌های صادره از صندوق صنایع کوچک و صندوق تعاون مهمترین وثیقه های دریافتی است که پس از کارشناسی و تایید بانک امکان ثبت برای آن ایجاد می‌شود.
وی تاکید کرد: دهیاران، شوراهای اسلامی و بخشداران وظیفه دارند ظرفیت های اقتصادی و اشتغالزایی محل خدمت خود را شناسایی و نقشه راهبردی ایجاد طرح های مذکور را به جوانان جویای کار روستا ارائه کنند.
فائض پور ادامه داد: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده روستا می تواند علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، کمک موثری به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور داشته باشد.
وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال روستایی نه تنها بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی روستاییان را به دنبال دارد بلکه گامی اساسی در راستای مهاجرت معکوس است.
792 روستا از مجموع یک هزار و 210 روستای دارای سکنه استان مرکزی دارای دهیاری است و از طرح های توسعه و خدمات عمرانی و رفاهی بهره مند می شوند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی

به گزارش جام جم-معاون اقتصادی استاندار بوشهر در آیین معارفه سرپرست بانک تجارت استان بوشهر اظهار داشت: محسن مختاری، از مدیران موفق و با کیفیت استان بوشهر هستند و در دو سال اخیر در بیشتر شاخص ها، رتبه های برتر بانکی را کسب کرده و امیدوارم در مسئولیت جدید در استان فارس نیز همانند گذشته، موفق باشد.

علی باستین افزود: علی پور مدیر جدید بانک تجارت استان نیز از نیروهای بومی و متخصص و متعهد است که برای ارتقای سطح کیفی فعالیت های این مجموعه تمام توان خود را به کار می گیرد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: مشارکت بانک ها در طرح های عمرانی و اقتصادی استان بوشهر در یکسال اخیر با موفقیت اجرایی شد و چند طرح و پروژه با کمک بانک ها، عملیاتی شدند که امسال این روند با شتاب بیشتری تداوم خواهد داشت.

باستین تصریح کرد: بانک‌ها باید در راستای تامین مالی طرح های پیشران توسعه استان و طرح هایی که مطالبه عمومی است اهتمام ورزند.

وی اضافه کرد: بانک های استان در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزی پروری و خرما به ویژه در صنایع تکمیلی و بسته بندی مشارکت کنند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، خواستار مشارکت بانک های استان بوشهر در طرح های درمانی شد و گفت: بوشهر نیازمند طرح ها و پروژه های درمانی با کیفیت است تا از مراجعه بیماران به استان های همجوار جلوگیری شود و نقش بانک ها در تامین مالی این پروژه ها مهم است.

باستین ابراز داشت: بانک تجارت در پرداخت تسهیلات تکلیفی در استان پیشتاز بوده که امیدوارم این روند تداوم یابد.

وی تاکید کرد: از بانک های استان بوشهر انتظار داریم ۵۰ درصد تسهیلات خود را در تقویت تولید و اشتغال مصرف کنند تا در تحقق شعار سال نیز به توفیق برسیم.

باستین، خواستار تغییر رویکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات از مشتری محوری به توسعه‌محوری شد و گفت: طرح هایی که در توسعه و پیشرفت استان و رفاه و آسایش مردم تاثیرگذار هستند باید مورد نگاه ویژه بانک ها قرار گیرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات بویژه در حوزه تقویت فضای کسب و کار مورد توجه و تاکید قرار دارد و بانک ها در این راستا باید نگاه خود را تغییر دهند.

علی باستین از محسن مختاری قدردانی و برای علی پور در سمت مدیریت بانک تجارت آرزوی توفیق نمود.

دیگر خبرها

  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران