Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@16:36:41 GMT

حامد کرزای با نتانیاهو دست داد!

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۲۴۰۳

به گزارش پارس نیوز،

«حامد کرزای» رئیس جمهوری پیشین افغانستان در اقدامی غیر منتظره با «بنیامین نتانیاهو» در هند دست داد. این در حالی است که افغانستان رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد.«حامد کرزای» رئیس جمهوری پیشین افغانستان در اقدامی غیر منتظره با «بنیامین نتانیاهو» در هند دست داد. این در حالی است که افغانستان رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از منابع صهیونیستی، این اتفاق در جریان کنفرانس «ریسنا» در دهلی نو پایتخت هند روی داد، جایی که نتانیاهو سومین روز از سفر خود را در آن می گذراند.

افغانستان از جمله 28 کشوری بود که علیه تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رای مثبت داد.در این راستا، وزارت امورخارجه افغانستان نیز در بیانیه ای که هفتم دسامبر گذشته (16 آذرماه) منتشر کرد، ضمن مخالفت با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا، آورده بود: « این تصمیم باعث جریحه‌دار شدن احساسات تمامی مسلمانان جهان شده و روند صلح در خاورمیانه را به مخاطره می اندازد، از این جهت هر اقدام یک جانبه در این خصوص بدون مشارکت فلسطین و راه حل دولت مستقل، به نتیجه مثبت و راه حل دائمی ختم نمی شود.مجلس نمایندگان افغانستان نیز در جلسه دوم آذرماه گذشته خود از رای قاطع کشورها در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تصویب پیش نویس قطعنامه مربوط به قدس حمایت و از مواضع دولت ها قدردانی کرد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد

اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس می‌گوید که طی سه ماه مذاکرات برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه، «گام‌هایی رو به جلو» برداشته شده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم میانجی ها، برادران ما در مصر و قطر، کار خوبی انجام می‌دهند. به همین دلیل است که ما همچنان امیدواریم که به هدف اصلی یعنی آتش بس کامل و خروج از جنگ غزه دست یابیم.

با این حال، حمدان با اشاره ضمنی به سنگ اندازی آمریکا در روند مذاکرات آتش بس گفت که اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد، جنگ می‌تواند فوراً پایان یابد.

حمدان به الجزیره گفت: ما باید در مورد موضع واقعی ایالات متحده صحبت کنیم، زیرا این موضوع اصلی است که بر موضع اسرائیلی‌ها و عمدتاً نتانیاهو تأثیر می‌گذارد. اگر دولت ایالات متحده به صراحت به نتانیاهو گفته باشد، دیگر بس است... من به شما اطمینان می‌دهم که این اتفاق خواهد افتاد (جنگ پایان می‌یابد و آتش بس برقرار می‌شود).

پیش از این، رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که این رژیم با پایان دادن به جنگ غزه در ازای معامله مبادله‌ای با جنبش حماس فلسطین موافقت نمی‌کند.

مصر و قطر در تلاش برای دستیابی به یک آتش بس جدید در غزه و تبادل اسرا بین رژیم اشغالگر و حماس را رهبری می‌کنند.

تل آویو تخمین می‌زند که ۱۳۳ اسیر صهیونیستی در غزه وجود دارد، در حالی که حماس اعلام کرد که ۷۰ نفر از آنها در حملات خصمانه ارتش صهیونیستی کشته شدند. از سویی دیگر رژیم صهیونیستی دست کم ۹۵۰۰ اسیر فلسطینی را در زندان‌های خود دارد.

حماس متعهد به پایان دادن به جنگ، عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی، آزادی اسرا، بازگشت آوارگان به مناطق خود، ورود کمک‌های بشردوستانه کافی و پایان محاصره، به عنوان بخشی از هرگونه معامله تبادل اسرا است.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخته است که ۳۴۶۵۴ شهید و ۷۷۹۰۸ مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، علاوه بر تخریب گسترده زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها، موجب ایجاد بلایای طبیعی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • حماس: تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • اولمرت: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد