Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور «به جد» برای جنگ احتمالی با کره‌شمالی آماده می‌شود. ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مک تورنبری» رئیس جمهوری‌خواه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته در گفت‎وگو با خبرنگاران اعلام کرد، «دولت واشنگتن گزینه‌های نظامی احتمالی درباره کره‌شمالی را به جد بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

تورنبری افزود: «تمرین‌ها بسیار جدی هستند؛ نظامیان تمرین‌هایی را انجام می‌‌دهند. امید است که این ( آمادگی‌ها) ضروری نباشد.»

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا بارها تأکید کرده است که تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران کره‌شمالی در اولویت قرار دارد ولی با این حال، پنتاگون برای تمامی احتمالات آماده می‌شود.

پس از آن‌که کره‌شمالی سال گذشته یک موشک بالستیک قاره‌پیمایی را شلیک کرد که گفته می‌شود، قادر است به سرتاسر خاک آمریکا برسد، تنش‌ها با پیونگ‌یانگ تشدید شد. ولی این تنش‌ها، با مذاکرات رسمی میان سئول و پیونگ‌یانگ از هفته گذشته کاهش پیدا کرده است.

ایالات متحده و همپیمانانش، روز گذشته در «ونکوور» کانادا برای بررسی بحران کره‎شمالی گرد آمدند. این نشست بر افزایش فشارها و تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ متمرکز بود.

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,87,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: کره شمالی اولین رزمایش ضدحمله هسته ای خود را برای شبیه سازی سیستم مدیریت «ماشه هسته ای» خود با هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام داد تا «هشداری آشکار به دشمنانش» باشد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، در این تمرین کره شمالی روز دوشنبه چندین موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. به عنوان بخشی از آزمایش سیستم مدیریت هسته ای سراسری، موسوم به ماشه هسته ای، نیروهای توپخانه این کشور در نمایش توانایی های هسته ای متنوع و اعتراض به مانورهای نظامی «تحریک آمیز و تهاجمی آمریکا و کره جنوبی» به اولین رزمایش این کشور پیوستند.

رهبر کره شمالی بر تمرین‌های شبیه‌سازی شامل نیروهای مانور در موقعیت ضدحمله هسته‌ای، و شلیک توپخانه با کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی، در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای نظارت داشت. گمان می رود کره شمالی پس از قرار دادن موفقیت آمیز یک ماهواره شناسایی در مدار در ماه نوامبر، در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر است.

کد خبر 846622 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و کره شمالی كيم جونگ اون کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • حمله رگباری ایران به اسرائیل، آمریکا را غافلگیر کرد
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است
  • کره شمالی کلاهک فوق بزرگ موشک کروز آزمایش کرد