Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@13:58:21 GMT

مدیریت هزینه‌های جاری و ممیزی انرژی در واحد سمنان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۲۶۴۸

مدیریت هزینه‌های جاری و ممیزی انرژی در واحد سمنان

مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برای مدیریت مصرف انرژی دانشگاه وارد عمل می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از آغاز اجرای طرح پایش مصرف انرژی در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: «با بررسی‌های صورت گرفته در مجتمع این واحد دانشگاهی، پیش‌بینی می‌شود با اجرای راهکارهای بدون هزینه و یا کم‌هزینه، در پرداخت سالیانه بالغ بر 550 میلیون ریال از هزینه‌های مازاد، صرفه‌جویی به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

با بررسی‌های صورت گرفته در مجتمع این واحد دانشگاهی، پیش‌بینی می‌شود با اجرای راهکارهای بدون هزینه و یا کم‌هزینه در پرداخت سالیانه بالغ بر 550 میلیون ریال از هزینه‌های مازاد، صرفه‌جویی شود

دکتر هادی کارگر شریف‌آباد با بیان اینکه ساختمان سهم بالایی در مصرف حامل‌های انرژی در کشور دارد اضافه کرد: «ساختمان‌ها با اختصاص بیش از 40 درصد از کل مصرف انرژی کشور به‌عنوان اصلی‌ترین مصرف‌کننده نهایی انواع حامل‌های انرژی شناخته می‌شود در عوض پتانسیل‌های صرفه‌جویی انرژی مناسبی در این بخش نیز وجود دارد.»

عضو هیات علمی واحد سمنان بررسی وضعیت انرژی برای یک ساختمان را این‌گونه توضیح داد: «تحلیل و پردازش اطلاعات انرژی که هدف آن پیدا کردن گلوگاه‌های انرژی و یافتن پارامترهایی است که ‌به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند. این فرایند که ممیزی انرژی نامیده می‌شود، شامل بررسی روند مصرف انرژی از گذشته تا حال، اندازه‌گیری پارامترهای انرژی و در نهایت تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده است.»

وی با تاکید بر اهمیت اطلاعات انرژی گذشته افزود: «اطلاعات انرژی گذشته به آن دلیل که میزان مصرف انرژی در بازه‌های زمانی مشخص و نسبت به مساحت ساختمان را نشان می‌دهد در روند بررسی وضعیت انرژی کمک قابل توجهی می‌کند»

رئیس مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اضافه کرد: «این مهم با استفاده از تجهیزات پیشرفته، نرم‌افزارهای تخصصی و به‌کارگیری دانش تجربی استادان طی اجرای اقدامات فنی و تخصصی میسر است.»

به گفته کارگر شریف‌آبادی با انجام ممیزی انرژی سریع و اجرای راهکارهای بدون هزینه و کم‌هزینه (بازگشت سرمایه کوتاه) و نظارت و پیگیری آن توسط فردی مسئول (مدیر انرژی) حداقل 10 الی 20 درصد از مصرف انرژی کاسته خواهد شد که این روند در واحد سمنان از سوی مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار این واحد دانشگاهی در حال پیگیری و انجام است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان

بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان و سازمان‌های تابعه با حضور فرماندار مرکز استان گلستان ابلاغ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمحمدرضا سیدالنگی ظهر امروز در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان درباره بودجه سال 1403 شهرداری گرگان اظهار داشت: بودجه سال جاری پس از جلسات متعدد کارشناسی با 2700 میلیارد تومان مصوب شده که 1500 میلیارد تومان برای بخش جاری، 1150 میلیارد تومان برای بخش عمرانی و 50 میلیارد تومان  اعتبارات تملک دارایی‌های مالی اختصاص دارد.

وی افزود: بودجه امسال نسبت به سال قبل باتوجه به در نظر گرفتن متمم بودجه، رشد حدود 30 درصدی را نشان می‌دهد. بودجه امسال با رویکرد محرومیت‌زدایی از محلات، توانمندسازی شهروندان و مردمی‌سازی فعالیت‌ها تدوین و به تصویب رسیده است.

شهردار گرگان ادامه داد: پس از ابلاغ بودجه به صورت رسمی، سال اقدام و عمل برای مدیران شهری و شهرداری است‌. کسب 2700 میلیارد تومان درآمد و سرانه 6 میلیون و 750هزار تومانی کار سختی است، چون سرانه در تهران حدود 5 میلیون تومان است و این یک کار جهادی را از سوی شهرداری و حمایت قاطع شورا از لوایح می‌طلبد.

اسماعیل نادری هم در این جلسه از ارتباط نزدیک و همدلی روابط بین فرمانداری و مدیریت شهری مرکز استان گلستان خبر داد و گفت: هرچند یک‌سال پرفراز و فرود را پشت سر گذاشته‌ایم، اما اقدامات خوبی در محرومیت‌زدایی محلات انجام شده است. مدیریت شهری دید همه‌جانبه داشت و در کنار پرداختن به مسائل سیاسی و جاری، امور عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را نیز دنبال کرد.

وی با تأکید بر اینکه انتظارات مردم از ما زیاد است، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم ما هرچه بیشتر برای مردم تلاش کنیم بازهم به اندازه حقی که آنها بر گردن ما دارند جوابگو نیست.

فرماندار گرگان تصریح کرد: بیش از 98 درصد مصوبات شورای شهر که سال گذشته به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شد مورد تأیید قرار گرفت که نشان‌دهنده همدلی فرمانداری با شورا و شهرداری گرگان است.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • بررسی آمادگی برای گذر موفق از پیک مصرف برق سال‌ جاری
  • ابلاغ بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان
  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود
  • کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه
  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد