Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@09:43:54 GMT

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۲۶۹۵

خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد، معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل‌الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی پرداخته شد.
دیگر مؤسساتی که برای مخاطبان معرفی اجمالی شد اعم از ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان، دارالقرآن حسین‌بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و فجرآفرین زاهدان، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران، «ندای رحمت الهی»، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر ابهر، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هفت آسمان و مؤسسه منهاج عشق‌آباد در خراسان جنوبی و مؤسسه مهد قرآن کشور و مؤسسه هل أتی تهران، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان استان فارس و مؤسسه مکتب‌القرآن تهران‌ است. همچنین مخاطبان خبرگزاری ایکنا با خانه قرآن سبحان و نورالهدی کلیشاد و مؤسسه ندای ملکوت تهران و مؤسسه قرآنی شکوفه های انتظار نیز طی هفته‌های گذشته آشنا شدند.  

در این هفته مخاطبان با مؤسسه قرآنی جامعة‌الهدایة للقرآن به صورت اجمالی آشنا خواهند شد.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعة‌الهدایة للقرآن نجف‌آباد به مدیریت مریم یزدانی در بهمن‌ماه 1392 با هدف افزایش سواد مذهبی، قرآنی، گسترش فرهنگ مذهبی و قرآنی در تمام زمینه‌ها و برای همه مقاطع سنی اقدام به کسب مجوز فعالیت از طریق سازمان تبلیقات اسلامی این شهرستان کرد و از اردیبهشت‌ماه 1393 فعالیت خود را به طور رسمی شروع کرد.
برنامه‌های این مؤسسه در حوزه فرهنگ و قرآن است و دوره‌هایی مانند آموزش قرآن برای گروه سنی 3 تا 6 سال قبل از دبستان طبق سر فصل‌های آموزش قبل از دبستان سازمان دارالقرآن‌ الکریم تهران برگزار می‌شود و همچنین برای سایر گروه‌های سنی دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید ترتیل، صوت و لحن، حفظ، تدبر، تفسیر، مفاهیم، فصیح‌خوانی به صورت مجزا برگزار می‌شود.
برگزاری دوره‌های تربیت معلم در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و دوره تربیت‌ مربی قرآن کودکان از برنامه‌های این مؤسسه است.
هم‌اکنون حدود 180 قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف و در مقاطع سنی مختلف به صورت حضوری و مجازی در این مؤسسه مشغول به فراگیری مباحث مذهبی و قرآنی هستند.
افتخاراتی که این مرکز کسب کرده است شامل کسب رتبه دوم استانی در مسابقات اذان و اقامه اوقاف در سال 93، کسب سه رتبه ممتاز در آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد در رشته مفاهیم و حفظ قرآن، برگزاری دوره تربیت مربی مهد قرآن با همکاری مهد قرآن استان اصفهان و آستان قدس مشهد، اشتغال بیش از 10 نفر از دانشجویان دوره به‌عنوان مربی مهد و مؤسس مهد در سال 94، کسب 15 رتبه ممتاز در آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد در رشته‌های مفاهیم قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ در سال 95، برگزاری دوره تربیت مربی مهد قرآن با همکاری مؤسسه مهد قرآن‌ کریم اصفهان و آستان قدس مشهد، برگزاری دوره تربیت مربی قرآن و اشتغال دانش‌جویان ممتاز در مؤسسه و دیگر پایگاه‌های قرآن است.
مؤسسه جامعة‌الهدایة للقرآن در استان اصفهان، نجف‌آباد، خیابان ۱۵ خرداد جنوبی، حد فاصل خیابان گلبهار و خیابان شهدا، کوچه شهید محمدباقر حبیب‌الهی مراجعه واقع شده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازمعاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.

از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین، برگزیدگان در رشته های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می پردازند.

بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود. شرکت کنندگان برای اطلاع بیشتر به اینجا مراجعه کنند.

کد خبر 6086544

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد