Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ششمین همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس عصر امروز دوشنبه ۲۵ دی در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

در این همایش که با حضور برخی تولیدکنندگان، طراحان و صاحبان برند در حوزه مد و لباس برگزار شد، حمید قبادی؛ دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به ایراد سخن پرداخت و گفت: این همایش نقطه آغاز و اصطلاحاً به پیشواز رفتن فعالان عرصه مد و لباس کشور برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است  و خرسندیم از اینکه دعوت دوستان مسئول در دبیرخانه و ستاد برگزاری این دوره از جشنواره مد و لباس فجر، از سوی شما خانواده بزرگ فعال در این حوزه خطیر فرهنگی به نحوه شایسته‌ای اجابت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این همایش که بیشتر به تبادل نظر، بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شما فعالان در این عرصه اختصاص خواهد داشت، در ادامه تقدیری نیز خواهیم داشت از افرادی که در عرصه طراحی و خلق اثر و همچنین تولید و انبوه‌سازی مد و لباس کشور منطبق با اهداف مورد نظر این کارگروه طی یک سال گذشته، پویایی و فعالیت چشمگیری داشته‌اند.

قبادی تصریح کرد: برای نخستین‌بار است که طراحانی و تولیدکنندگان این عرصه که چرخه متصل و واحدی را تشکیل داده‌اند به این شکل که ایده طراحان توسط تولیدکنندگان جامه عمل پوشیده شده است در یک مراسم و همایش رسمی با حضور جمع کثیری از فعالان در این عرصه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت که نفس این عمل جنبه تشویقی و انگیزشی در میان سایر فعالان خواهد داشت.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه گفت: همچنین این مراسم و برگزاری این همایش به مثابه تجدید بیعتی میان ما دست‌اندرکاران حوزه مد و لباس کشور و شما فعالان این عرصه است که مسیر ارزشمند تحقق لباس ایرانی را تا وصول به نتیجه مورد نظر با صلابت طی طریق نماییم.

وی در خاتمه سخنان خود در  این همایش افزود: نکات و نقطه نظراتی قطعاً از سوی برخی از شما به نمایندگی از سایرین در این همایش مطرح خواهد شد که مورد بررسی قرار گرفته و به طور حتم بسیاری از آنها می‌تواند راهگشا بوده و در رفع برخی از موانع پیش رو مثمر ثمر باشد.

 

تأکید بر ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت/لزوم برندشناسی در حوزه مد و لباس

برخی از تولیدکنندگان، طراحان و صاحبان برند در ششمین همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس طی سخنانی بر لزوم ورود طراحان فارغ‌التحصیل دانشگاهی به چرخه تولید تأکید کردند.

برخی از تولیدکنندگان، طراحان و صاحبان برند در این حوزه در ششمین همایش سالانه طراحان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس که شب گذشته دوشنبه ۲۵ دی در سینما تک برگزار شد به ذکر پاره ای نکات به شرح زیر پرداختند.

شاهرخ جعفری، صاحب برند «سله بن» با اشاره به نیاز مبرم تولیدکنندگان در استفاده از توان تخصصی موجود در نزد طراحان گفت: حداقل در 7 سال گذشته  این نیاز بیش از پیش احساس شده است و ما در عرصه تولید نیاز واقعی به طراحانی داریم که فارغ التحصیل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستند؛ پیش از این شاهد تجهیز کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی به ماشین‌آلات و ابزار و ادوات روز بیش از پیش احساس می‌شد اما در وضعیت کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند به نیروی کارشناس هستیم که اغلب مشاهده می‌شود به دلیل فقدان چنین نگرش کارشناسی در امر طراحی بسیاری از واحدهای
تولیدی و صنعتی در ظرف تعطیلی هستند.

وی ادامه با تأکید بر این نکته که اطلاعات به روز در حوزه طراحی مد و لباس در واحدهای دانشگاهی به سختی به دست دانشجویان می‌رسد گفت: طراحان در واحدهای تولیدی باید حضور پررنگ‌تری داشته باشند، البته حضور آنها را در همایش‌ها و مسابقات این حوزه در سطح قابل قبولی شاهد هستیم که این امر می‌توان منجر به ارتباطات مؤثر و اتفاقات خوبی در حوزه طراحی و تولید شود با این وجود کارگروه باید در ایجاد پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه فعالیت مؤثرتری به انجام برساند.

جعفری تصریح کرد: واحدهای تولیدی و کارخانه ها نیز باید با آغوش باز پذیرای طراحان به ویژه طراحان فارغ‌التحصیل دانشگاهی باشند و نسبت به جذب آنها علاقه بیشتری از خود نشان دهند چرا که صرفنظر از توان علمی که هر یک از این طراحان در دانشگاه به آن دست پیدا کرده‌اند اما حضور در واحد تولیدی و آشنایی با نحوه کار و خط تولید بسیار اساسی و مهم خواهد بود.

وی گفت: یک سالی است که به دلیل ورود پوشاک به کشور در مقام مشاور وزیر فعالیت می‌کنم باید بگویم که ما در مسئله‌ای دچار فقیر شدیدی هستیم وآن  اینکه کارشناسان صنعتی و مردم برندها را در این حوزه نمی‌شناسند و بدون آنکه نسبت به برند فعل در این عرصه و کیفیت محصولاتشان تحقیق کرده و نسبت به آن آگاهی پیدا کنند نسبت به خرید آنها اقدام می‌کنند، به واقع چگونه باید کیفیت تولیدات یک برند بررسی و مورد تأیید قرار گیرد؟ این مسئله‌ای است که کارگروه با نظرات کارشناسی طراحان و تولیدکنندگان باید به دنبال وضع معیاری برای آن باشد.

محمدرضا ملک‌شاهی، یکی دیگر از پیشکسوت عرضه تولید مانتوی زنانه دیگر سخنران این همایش بود که با اشاره به پیشرفت خوب و مطلوبی که ایران طی این 7 سال در زمینه صنعت مانتو به دست آورده است، گفت: به عینه شاهد هستم که طراحان و تولیدکنندگان با کمترین امکانات  توانسته‌اند به این توفیقات دست پیدا کنند تا جایی که مانتوی ایرانی را می‌توان لباس ملی زنان ایرانی قلمداد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به رویدادهای مشابه در زمینه تولید البسه ویژه بانوان در بسیاری از محافل رسمی و جهانی به جرئت می‌توانم بگویم که طراحان و تولیدکنندگان مانتو در ایران به موفقیت های چشمگیری در عرصه داخلی و بین‌المللی در این زمینه دست پیدا کنند و تولیدات باکیفیت مطلوب سیر فزاینده‌ای به خود پیدا کرده است و فروشگاه های زیادی به منظور عرضه جدیدترین دستاوردهای طراحان و تولیدکنندگان در این زمینه افتتاح شده است که البته این سیر نیاز به حمایت و تشویق بیش از پیش فعالان در این عرصه دارد.

ملک‌شاهی در پایان سخنان خود گفت: جا دارد که در کنار موفقیت‌های به دست آمده در زمینه پوشش بانوان طی این هفت سال  با همکاری بیشتری که می‌توان با اتحادیه پوشاک برقرار کرد در زمینه پوشاک فاخر آقایان نیز فعالیت های مرثری صورت گیرد که امیدواریم جشنواره هفتم مد و لباس فجر به این مکان را به نحوی شایسته برای فعالیت در این حوزه در سالهای آتی فراهم سازد.

بهمنی، طراح حوزه مد و لباس نیز از جمله سخنران این همایش بود و گفت: جای بسی تأسف دارد که با وجود پیشرفت‌هایی که طراحان و مزون‌داران در این هنر و صنعت به آن دست پیدا کرده‌اند آنها زمینه فعالیت خود را اینچنین محدود کرده و مثلاً طراحی و تولید طیف خاصی از بانوان و مشخصاً بانوان بازیگر سینما را در دستور کار خود قرار دهند، چه اشکالی دارد از این توان، تخصصی و نبوغ و همچنین زیبایی که در زمینه طراحی و تولید لباس های استفاده شود که قشر متوسط و اغلب بانوان ایرانی از آن استفاده کنند؟

مریم یاستی؛ طراح مد و لباس دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به فعالیت سه‌ساله خود در حوزه مد و لباس گفت: سال‌ها در وزات صنایع مشغول به کار بودم که این مسئله نتوانست چندان رضایت مرا تأمین کند اما با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس و فعالیت در این عرصه توانستم به توفیقات دست پیدا کنم که از آن رضایت کامل دارم.

فؤاد معتمد؛ تولیدکننده البسه زنانه نیز در سخنان کوتاهی گفت: سعی ما ایجاد برندی در حوزه لباس زنانه بوده است و در طی سه سال فعالیت در این عرصه  پیشرفت‌های خوبی نیز در اهداف مورد نظر خود داشته‌ایم. ما در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز به محتوا در تولید داریم و به این منظور باید فاصله میان دانشگاه و تولیدکننده پُر شده و ساختار اجرایی فراگیری در این عرصه با استفاده از زنجیره طراح، تولیدکننده وفروشگاه دار فراهم شود.

در ادامه این مراسم طبق وعده‌ای که حمید قبادی؛دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور داده بود از برخی از تأثیرگذارترین فعالان در عرصه مد و لباس کشور به شرح زیر تقدیر شدند:

 آقایان: مهدی اسماعیلی؛ نماینده برند چومز، محمدرضا ملک شاهی؛ تولیدکننده و سرمایه گذار، یاشار خسروانی؛ طراح، فؤاد معتمد به عنوان تولیدکننده و  بانوان، سمیه هنروری، زهره بیات  و مریم یاستی نیز تحت عنوان طراحان تقدیر شدند.

همچنین در این همایش اعلام شد که مریم یاسنی با ثبت ۳۵۲ طرح در شیما رکوردار ثبت طرح در میان طراحان است و بعد از وی شیرین شیخی، حسن روح‌پروری، فرشته خدابخش و مهدی اسماعیلی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن میلاد امام حسن (ع) و تقدیر از روزه اولی‌ها ویژه مهاجرین مقیم فشاپویه + فیلم و تصاویر

روز گذشته به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) مهاجرین مقیم بخش فشاپویه استان تهران مراسم جشن برگزار کردند و در این مراسم از دانش آموزان قرآنی و روزه اولی تقدیر به عمل آمد. این مراسم در مجمع هیئت‌های مذهبی غوریان زیوان حسینیه بیت النور برگزار شد.

در این مراسم ویژه برنامه‌های گوناگونی برگزار شد که می‌توانید در قالب فیلم و عکس مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

کاروان شادیانه به مناسبت ولادت کریم اهل بیت (ع) در آران و بیدگل + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی                    

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار می‌شود
  • دهیاران برای توسعه پایدار در روستاهای دشتستان تلاش کنند
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • جشن میلاد امام حسن (ع) و تقدیر از روزه اولی‌ها ویژه مهاجرین مقیم فشاپویه + فیلم و تصاویر
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ از خدمات مختلف سپاه
  • حضور بازیکنان مازندرانی در اردوی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر