Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - به گفته،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان به منظور ارائه خدمات آموزشی، مشاوره ای و فرهنگی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شبکه های امداد فرهنگی در روستاهای این استان تشکیل می شود.

هدایت صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شبکه های مردمی تخصصی در بخش فرهنگی در روستاها با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و توجه به ارتقای سطح معنوی و فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان در مناطق روستایی تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآوری کرد: تشکیل کلاسهای تقویتی برای دانش آموزان تحت حمایت، ارائه مشاوره های تحصیلی، برگزاری کلاسهای آموزشی تخصصی قرآن کریم واحکام دینی و ورزشی از جمله برنامه های این شبکه ها در قالب شبکه های امداد فرهنگی در روستاها است.
صفری افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده شبکه امداد فرهنگی تا پایان امسال در همه اداره های 14 گانه کمیته امداد این استان تشکیل می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: تلاش می شود با بهره گیری از ظرفیت های مختلف در جامعه با نگاه پیشگیرانه و آموزشی با تکیه برتعالیم دین اسلام خدمات فرهنگی متنوعی به جامعه هدف این نهاد ارائه کنیم.
وی بیان کرد: رویکرد این نهاد در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت در ابعاد فکری و فرهنگی و اقتصادی است و علاوه بر آن، در حوزه رسیدگی به نیازمندان و معین دولت در حوزه محرومیت زدایی زمینه سازی برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه هدف به منظور رسیدن آنها به توانمندی اقتصادی از هیچ تلاشی فرو گذاری نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: توجه به تقویت کانون گرم خانواده به عنوان شاخص اثرگذار در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با نگاه قرآنی از برنامه های مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه فرهنگی است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار

نخستین رویداد ملی «گام نو» ویژه دانش‌آموزان کارآفرین هنرستانی با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این رویداد با بیان اینکه این نهاد ۶۵ هزار دانش‌آموز هنرستانی را در سراسر کشور تحت حمایت دارد، گفت: کمیته امداد در چارچوب سیاست توانمندسازی دانش‌آموزان هنرستانی، طرح ایجاد و تقویت توانمندی‌های کسب و کار را برای دانش‌آموزان هنرستانی به اجرا درآورد.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه که از حدود یک سال و نیم قبل آغاز شد، شناسایی و بالفعل کردن ظرفیت‌های و استعدادهای کارآفرین نوجوانان ایرانی است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه، حدود ۲ هزار دانش‌آموز هنرستانی کارآفرین به مرحله توانمندی در کسب و کار و دریافت تسهیلات اشتغال به منظور راه‌اندازی طرح‌های شغلی خود رسیدند.

بختیاری تاکید کرد: نخستین رویداد ملی «گام نو» امروز با حضور ۱۳۰۰ دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی در ۱۱ استان کشور برگزار شد که از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده در برنامه ملی حضور داشتند.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های کسب و کار دانش‌آموزان هنرستانی، گفت: با حمایت دولت، می‌توانیم گام‌های موثرتری در این زمینه برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این زمینه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نقش تاثیرگذاری دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار