Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@09:18:09 GMT

«فروپاشی» در کتابفروشی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۳۰۲۶

«فروپاشی» در کتابفروشی‌ها

خبرگزاری شبستان:کتاب «فروپاشی: چگونه جوامع راه فنا یا بقا را بر می‌گزینند» نوشته «جرد دایموند» ترجمه «فریدون مجلسی» از نشر «نو» وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار شبستان، کتاب " فروپاشی: چگونه جوامع راه فنا یا بقا را برمی گزینند" نوشته جرد دایموند ترجمه فریدون مجلسی مشتمل بر 656 صفحه در قطع شومیز از سوی نشر نو چاپ و روانه بازار کتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در قسمتی از کتاب " فروپاشی " آمده است: فرآیندهایی که جوامع پیشین از طریق آن با آسیب رساندن به محیط زیست تیشه به ریشه خودشون زده اند به هشت گروه تقسیم می شود که اهمیت نسبی آنها برحسب مورد متفاوت است: جنگل زدایی و تخریب زیست بوم، معضلات خاکی، مسایل مدیریت آب، شکار بیش از حد، ماهیگیری فراتر از نیاز، تاثیر گونه های وارد شده بر گونه های بومی، رشد جمعیت انسانی و افزایش تاثیر سرانه مردم.

 

کتاب "فروپاشی: چگونه جوامع راه فنا یا بقا را بر می‌گزینند" مشتمل بر 4 بخش با عناوین مونتانای امروزی، جوامع پیشین، جوامع امروزی و درس های عملی است. این کتاب 16 فصل دارد. زیر آسمان مونتانا، گرگ و میش درایستر، آخرین مردمان زنده، باستانی ها: آناسازی و همسایگانشان، تمدن مایا فرو می پاشد و پیش درآمد وایکینگی و چندنوایی مرگ عناوین برخی از فصول این کتاب هستند.

 

گفتنی است، کتاب " فروپاشی " نوشته جرد دایموند ( برنده جایزه پولیتزر )با ترجمه فریدون مجلسی در قطع شومیز مشتمل بر 656 صفحه با قیمت 55000 تومان از سوی نشر نو چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی یک کتابفروشی در تهران

کتابفروشی کتابستان متعلق به انتشارات کتابستان معرفت در خیابان انقلاب در آستانه تعطیلی قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتابفروشی کتابستان در خیابان انقلاب تهران یک سال و چهار ماه پس از افتتاح اعلام تعطیلی کرد.

در کانال اطلاع‌رسانی این کتابفروشی درباره این تعطیلی آمده است:

«دوست نداشتیم اینگونه بشود، ولی افتاد مشکل‌ها و گویا چاره ای جز این نیست که اعلام کنیم فروشگاه کتابستان به‌زودی تعطیل خواهد شد.

رسم ما نیست که از اوضاع گله کنیم و واکتابا و وا فرهنگا سر دهیم.

به همین منظور خواستیم که تلخی تعطیلی را به شیرینی تخفیف برای مخاطبان تبدیل کنیم و قرار گذاشتیم که همه کتاب‌های فروشگاه را با 30 درصد تخفیف ارائه کنیم.کتاب‌‌هایی که از بهترین ناشران ایرانی گردآوری شده است.»

اقدامات اتحادیه ناشران تهران برای مقابله با تعطیلی کتابفروشی‌های پایتخت

تعطیلی کتابفروشی‌ها در تهران در سال‌های اخیر عمدتاً به دلایل اقتصادی،‌ پایان اجاره بهای ملک،‌ اجاره بهای بالا و ... بوده است،‌ در هفته‌های گذشته شهر کتاب بهشتی نیز به دلیل افزایش اجاره بها اعلام تعطیلی کرد،‌ این کتابفروشی در ملکی متعلق به فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی در تهران
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟
  • ترجمه کتاب «خدا و زمان» به کتابفروشی‌ها آمد