Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهیار روستای شیزن گفت: روستای شیزن از دسترسی به اینترنت به طور کامل محروم است. شبکه های دیجیتال این روستا را پوشش نمی دهند و حتی از هفت شبکه معمولی تلویزیون نیز تنها سه شبکه در این روستا دریافت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شراف الدین تاجدار، دهیار روستای شیزن از توابع بخش میان ولایت شهرستان تایباد در گفتگو با تایبادخبر، مهم ترین مشکل این روستا را نداشتن جاده ارتباطی مناسب عنوان کرد و گفت: جاده مواصلانی روستا هنوز آسفالت نشده است و متاسفانه مدت سه سال است نهادهای ذیربط قول مساعد می دهند اما تاکنون حتی یک پل هم در مسیر آب راهها ساخته نشده که در زمان بارندگی جاده دربعضی نقاط مسدود می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی اشاره کرد: روستای شیزن از دسترسی به اینترنت به طور کامل محروم است. شبکه های دیجیتال نیز این روستا را پوشش نمی دهند و حتی از هفت شبکه معمولی تلویزیون نیز درحال حاضر تنها سه شبکه در این روستا دریافت می شود.

 
وی افزود: اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری شیزن ناچیز بوده به طوری که ساختمان دهیاری از سال ۱۳۹۱ شروع و متاسفانه هنوز نیمه تمام مانده است.

 
تاجدار با بیان اینکه این روستا دارای موقعیت کوهستانی است، گفت: شیزن در زمینه گردشگری دارای پتانسیل بالقوه ای است که درصورت فراهم آوردن امکانات می تواند یکی از قطب‌های گردشگری شهرستان شود و سالانه گردشگران زیادی را به این منطقه بکشاند.

 

وی اضافه کرد: بندخاکی شیزن، چشمه های جوشان این روستا خصوصا چشمه آب دارو، غار صوفه و سنگ مزارات شیزن از معروف ترین جاذبه های گردشگری این روستا می باشد که همه ساله خصوصا در ایام نوروز گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

 
دهیار شیزن ضمن اشاره به اینکه قنات ها عامل درآمد و ماندگاری مردم در روستاها هستند، گفت: چاه های قنات روستا در سال‌های قبل ریزش کرده و مسیر جریان آب مسدود گردیده که به لایروبی و مرمت نیاز دارند.

 
وی نداشتن زمین ورزشی فوتبال مناسب در روستا را یکی از مشکلات جوانان دانست و افزود: زمین ورزشی روستا توسط دهیاری تسطیح شده ولی ابعاد آن استاندارد نیست و نیازمند توجه اداره ورزش و جوانان شهرستان تایباد می باشد.

 

شیزن درفاصله ۵۲ کیلومتری غرب تایباد و ۲۰ کیلومتری مرکز بخش میان ولایت در دل کوه های سرسبز و زیبا واقع شده است و همین حصارهای کوهستانی خود دلیلی بر قدمت این روستا می باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس

ابوالفضل رحیمی گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب روستای فوق و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول ۶۰۰۰ متر در مراحل پایانی است. 

او در خصوص پیامد‌های وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی بیان کرد: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پاییین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکین نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال بوده که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد