Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گشنیز از گیاهان علفی و یک ساله است، رنگ آن سبز و ارتفاعش تا ۸۰ سانتی‌متر می‌رسد. در این مطلب برخی از خواص گشنیز را بیان می‌کنیم.


بهبود بواسیر با گشنیز

۱۰ گرم تخم گشنیز را حرارت دهید تا قهوه‌ای رنگ شود. آن را پودر، با مقداری سرکه مخلوط و به مدت چند روز میل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تسکین گوش درد با گشنیز


برای تسکین گوش درد باید یک قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز را در یک لیوان آب بجوشانید سپس گوش را با این محلول بخور دهید.

تقویت حافظه با تخم گشنیز


افراد برای تقویت حافظه می‌توانند ۱۵ گرم تخم گشنیز را به همراه ۱۵ گرم تخم شنبلیله بکوبند سپس این ترکیب را با عسل مخلوط و هر روز صبح یک قاشق غذاخوری از آن را میل کنند.

نابودی درد صورت با تخم گشنیز


افراد برای تسکین درد صورت باید سر و صورت را با دَم‌کرده تخم گشنیز بخور دهند همچنین می‌توانند ۵ گرم تخم گشنیز را در ۱۵۰ سی‎سی آب دَم و روزانه سه استکان میل کنند.


کنترل دیابت با تخم گشنیز


مبتلایان به دیابت روزانه ۲ گرم تخم گشنیز را دَم و هر ماه سه روز از این دمنوش میل کنند.

درمان دندان درد با گشنیز

برای برطرف شدن دندان درد باید ۱۰ گرم تخم گشنیز را در چهار لیتر آب بریزید و بگذارید بجوشد تا حجم آن به یک لیتر برسد. پس از سرد شدن آن را در دهان مزه مزه کنید.

رفع خارش پوست با آب گشنیز


برای رفع خارش پوست آب گشنیز را با عرق کاسنی مخلوط کنید سپس پوست خود را با این محلول ماساژ دهید.


درخشان شدن پوست با ماسک گشنیز و عسل


گشنیز تازه سبب درخشان شدن پوست می‌شود؛ پودر برنج قهوه‌ای نیز سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و عسل هم به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند.


مواد لازم برای تهیه ماسک عسل و گشنیز


یک قاشق غذاخوری پودر برنج قهوه‌ای

نصف فنجان گشنیز تازه

یک قاشق چای‌خوری عسل

یک قاشق چای‌خوری صابون مایع

 

طرز تهیه ماسک عسل و گشنیز


گشنیز تازه را در غذاساز بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید تا راحت‌تر نرم شود سپس آن را با پودر برنج قهوه‌ای، عسل و صابون مایع در یک کاسه مخلوط کنید و هر روز صورتتان را با این ماسک ماساژ دهید.


رفع جوش‌های سرسیاه با آب گشنیز

مخلوط آب گشنیز با پودر زردچوبه تاثیر بسزایی در رفع جوش‌های سرسیاه دارد.

 

محوکردن چین و چروک صورت با گشنیز


برای درمان چین و چروک صورت باید ۱۰ گرم تخم گشنیز را با ۱۰ گرم اسطوخودوس در ۱۵۰ سی‎سی آب بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد سپس آن را صاف و پس از سرد شدن با چهار قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط و این ترکیب را روی صورتتان بگذارید.


طرز تهیه دمنوش گشنیز


برای تهیه دمنوش گشنیز یک قاشق چای‌خوری تخم آسیاب شده گشنیز را با یک لیوان آب جوش، داخل قوری بریزید و ۳۰ دقیقه آن را روی شعله غیرمستقیم قرار دهید.


موارد منع مصرف گشنیز


مصرف زیاد گشنیز خستگی شدید، خواب عمیق، گنگی و بی حسی را به همراه دارد همچنین افراط در استفاده از گشنیز سبب فراموشی و اختلال حواس می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسؤولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است و شفاف سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسؤولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه با حضور دکتر عباسی استاندار گیلان تهیه و پخش شد و با برقراری ارتباط تلفنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالات مرتبط با هر حوزه مطرح شد.

نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال، چرایی سقوط رتبه گیلان در میان سایر استان‌های کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار، (GDP) استان و سهم گیلان از تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی گیلان برای به دست آوردن سیمایی از فاصله طبقاتی در گیلان ، وضعیت مدیریت پسماند و حال و روز لندفیل های سراوان در رشت، تموشل محل دپوی پسماند لاهیجان و سیاهکل، مادیان گوابر در لنگرود، مرکز دپوی موقت پسماند در تالاب کیاکلایه لنگرود و مخاطرات زیست محیطی دفنگاه های دیگر نقاط استان از جمله در غرب گیلان، علت عدم به بهره برداری رسیدن و آغاز به کار راه آهن رشت-کاسپین تا پایان سال ۱۴۰۲، احتمال انجام ترمیم کابینه مدیریتی نماینده عالی دولت در گیلان در صورت خواست مردم و وجود ادله کافی، وضعیت آبی فصل زراعی جاری و فرصت‌ها و تهدیدهای زراعت برنج و چای و مسائل مرتبط به برنجکاران، چایکاران و کارخانجات چای، وضعیت مدیریت شهری کلانشهر رشت و نیازهایی که باید در مرکز استان رفع شود مسائلی که بود که در این برنامه مطرح شد و استاندار گیلان به آنها پاسخ داد.

تهیه کنندگی این برنامه را «محمود رحمتی» و اجرای آن را «مهدی لطفی» برعهده دارد و بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای «شهریار سروری» روی آنتن می‌رود.

کد خبر 6088681

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست