Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:43:27 GMT

تولد دوتوله خرس در دهکده طبیعت قزوین

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۳۸۳۶

تولد دوتوله خرس در دهکده طبیعت قزوین

قزوین-ایرنا-موسس دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین گفت: ماده خرس این مجموعه صاحب 2 توله نر شد که نام آنها سام و سیمون گذاشته شده است.

نادررضا نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ماده خرس که 'شری' نام دارد برای دومین سال متوالی صاحب 2 توله شده است.
موسس دهکده طبیعت قزوین همچنین گفت: توله خرس های شری سال قبل متاسفانه تلف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوری اضافه کرد: علت مرگ این توله ها کمبود تجربه و امکانات و بی اطلاعی از باردار بودن خرس ماده در حین انتقال به دهکده طبیعت و همچنین وارد کردن جراحت از سمت خرس نر این مجموعه اعلام شد.
وی همچنین گفت: با تدابیر صورت گرفته و برای حفاظت از توله های بدنیا آمده، یک غار مصنوعی برای آنها ساخته شده که توله ها بتوانند با مراقبت مادر خود رشد پیدا کنند و خرس نر مجموعه نیز بدلیل داشتن جثه بزرگتر نتواند وارد آن شده و آسیبی به آنها وارد کند.
نوری افزود: سام و سیمون که در مراقبت و نظارت شدید به سر می برند، پس از 2 ماه و همزمان با آغاز بهار می توانند از غار زمستانی خود خارج شوند.
وی یادآور شد: با احتساب این 2 توله، تعداد خرس های موجود در دهکده طبیعت قزوین به 6 قلاده رسیده است.
موسس دهکده طبیعت گفت: برخلاف باغ وحش ها، به طور معمول حیوانات آسیب دیده و بیمار به این مکان منتقل می شوند و پس از درمان و مراقبت های شدید و بازگشت سلامت به زندگی عادی خود می پردازند و پس از این دوران با انسان ها خو می گیرند و اگر قابلیت رها سازی در طبیعت داشته باشند آنها را رها می کنیم.
دهکده طبیعت در بوستان ملی باراجین قزوین واقع شده و در حال حاضر 170 گونه مختلف جانوری در آن نگهداری می شود.
این مجموعه نخستین اکوپارک گردشگری، آموزشی و تحقیقاتی کشور محسوب می شود که احداث آن از از اواخر سال 1390 در دستور کار مدیریت شهری قزوین قرار گرفت و تاکنون سه فاز آن در مرکز بوستان یک هزار و 400هکتاری باراجین (فدک) در شمال شهر قزوین اجرایی شده است.
/60123013خبرنگار: رضا اولادی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی