Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

عمل ابدومينوپلاستي جهت صاف و کشيده کردن شکم ميباشد
هرآنچه بايد از عمل ابدومينوپلاستي(جراحي زيبايي شکم) بدانيد
ابدومينوپلاستي يا جراحي زيبايي شکم با رايجترين شيوه آن، يعني تامي تاک، يکي از عمده ‌ترين اعمال جراحي براي کاستن حجم چربي و پوست قسمت‌هاي تحتاني و ميانه شکم است که عضلات جدار شکم نيز در آن جمع شده و منظم دوخته مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابدومينوپلاستي چيست؟
يكي از شايع ترين مراجعات در جراحي هاي زيبايي، بدشكلي ها و نازيبايي هاي شكم است به قسمي كه برجستگي بيش ازحد نا متعارف شكم، شلي و افتادگي پوست شكم و وجود چين هاي متعدد در پوست شكم هنگام نشستن كه پوشيدن بسياري از لباس ها را غيرممكن مي سازد يا وجود ترک هاي فراوان در پوست شکم چنان آزاردهنده است كه بيمار را ترغيب به انجام عمل جراحي مي كند.
ابدومينوپلاستي يا عمل جراحي زيبايي شکم اقدامي تهاجمي جهت صاف و کشيده کردن شکم به وسيله ي خارج کردن پوست وچربي اضافي و سفت کردن عضلات جدار شکم ميباشد. ابدومينوپلاستي برخلاف اعمال جراحي محدود مثل پلک يا بيني يک اقدام جراحي عمده محسوب ميگردد. و اگر در فکر انجام ابدومينوپلاستي هستيد بهتر است قبل از عمل اطلاعات کافي در مورد آن به دست آوريد و با چشماني باز تصميم بگيريد. ابدومينوپلاستي براي بيماري مناسب است که تمام اقدامات غير تهاجمي تر مثل رژيم و ورزش و... را امتحان کرده و نتيجه نگرفته و در حال افزايش وزن نيست.
چه کسي بهترين کانديد براي عمل جراحي زيبايي شکم يا ابدومينوپلاستي است؟
بهترين کانديد براي عمل ابدومينوپلاستي افرادي هستند که شکم هاي بزرگ و پر چربي دارند که پوست آن آويزان است و با رژيم غذايي يا برنامه منظم ورزشي لاغر نمي شوند ولي در عين حال ديگر قسمت هاي ديگر بدن آن ها متناسب است، جراحي زيبايي شکم يا ابدومينوپلاستي به ويژه يراي خانم هايي که حاملگي هاي متعدد داشته اند وپوست شکمشان دچار کشش شده و از طرفي عضلات شکمشان موقعيت طبيعي خود را از دست داده توصيه مي شود، جراحي ابدومينوپلاستي همين طور براي افراد پيري که خاصيت ارتجاعي پوستشان را از دست داده اند و دچار چاقي و لاغري هاي مکرر شده اند نيز توصيه مي شود.
از طرفي افرادي که تصميم به کاهش وزن شديد دارند ويا خانم هايي که قصد باردار شدن دارند نبايد از عمل زيبايي شکم يا جراحي ابدومينوپلاستي استفاده کنند که توجيه آن نيز اين است که در طي جراحي زيبايي شکم عضلات راست شکم کنار يکديگر فيکس مي شود ولي در طي حاملگي و در نتيجه رشد جنين اين عضلات از هم دور شده و شکم باز به وضعيت قبل از آبدومينوپلاستي بر مي گردد.
با استفاده از جراحي زيبايي شکم يا ابدومينوپلاستي، افراد مي توانند اعتماد به نفس بيشتري نسبت به ظاهر خود پيدا کنند، ولي بهتر است قبل از عمل در مورد توقعاتي که از نتايج اين جراحي دارند وهمين طور در مورد نگراني هاي خود با جراح مربوطه صحبت کنند تا در مورد اين مسائل و نتيجه عمل با هم به توافق مورد نظر برسند.
کدام بيمار نبايد جراحي ابدومينوپلاستي شود؟

خانمهايي که قصد باردار شدن دارند نبايد از عمل ابدومينوپلاستي استفاده کنند
1. خانمي که هنوز ممکن است بچه دار شود بهتر است از ترميم بدون دوختن عضله (فقط پوست و چربي) استفاده کند يا کلا جراحي را به بعد از زايمان هايش به تعويق بيندازد.
2. فردي که مي خواهد لاغر شود بهتر است اول به وزن ايده ال خود برسد و سپس براي جراحي زيبايي شکم يا ابدومينوپلاستي اقدام کند.
3. عمل جراحي آبدومينوپلاستي با ايجاد برش طولي در زير شکم انجام مي شود، که جاي ان براي هميشه به جا مي ماند، گرچه در اکثر بيماران اين محل برش در طول 6-12 ماه به فرم قابل قبول در مي آيد(يک خط باريک)، در موارد نادري احتمال بروز گوشت اضافي (هايپر تروفيک اسکار) يا پهن شدن محل برش و بد شکلي هاي ديگر وجود دارد اگر شما نمي توانيد ريسک يک اسکار(محل برش) بد را هر چند کم بپذيريد بهتر است از انجام عمل ابدومينوپلاستي خودداري کنيد.
عوارض احتمالي ابدومينوپلاستي يا جراحي زيبايي شکم عبارتند از :

عمل ابدومينوپلاستي مانند ساير جراحي ها خطرات خود را دارد
♦ جوشگاه نامطلوب
♦ همانند ساير عمل هاي جراحي عمل جراحي ابدومينوپلاستي نيز خطرات خود را دارد. گرچه بروز عوارض در آن نادر است اما عوارضي نظير عفونت، خونريزي ( هماتوم )، و لخته هاي خوني ممکن است رخ دهد.
♦ تجمع مايع
♦ اختلال در ترميم زخم
♦ از دست دادن پوست
♦ بي حسي يا ساير تغييرات حس پوست
♦ مخاطرات بي هوشي
♦ تغيير رنگ پوست و يا تورم طولاني مدت
♦ مرگ بافت چربي عمقي پوست ( نکروز چربي )
♦ جداشدن زخم
♦ ناقزينگي
♦ محو و شلي پوست
♦ احساس درد و حساسيت ممکن است چند هفته و گاهي تا دو سه ماه در موارد جراحي ابدومينوپلاستي بطول بيانجامد.
♦ ترومبوز وريد عمقي ، عوارض قلبي و ريوي
♦ تورم طولاني مدت پاها
♦ آسيب عصبي
♦ احتمال نياز به جراحي مجدد
♦ نتيجه کمتر از حد مطلوب از نظر زيبائي
ابدومينوپلاستي چگونه انجام مي‌شود؟

عمل ابدومينوپلاستي (تامي تاك) بستگي به فرم افتادگي و چين پوستي بيمار دارد
ابدومينوپلاستي يا تامي تاك نوعي عمل جراحي است كه در آن به وسيله ايجاد برشي در قسمت تحتاني شكم) در حوالي محل معمول برش سزارين ( پوست شكم را از عضله زيرين جدا مي سازند. اين آزادسازي تا لبه دنده ها در بالا و درقسمت طرفين تا پهلوها ادامه مي يابد؛ سپس عضلات شل جدار شكم در خط وسط به كمك دوختن با نخ هاي غيرقابل جذب پليسه(چين داده) مي شود و پس از بريدن پوست اضافه و دوختن لبه هاي زخم، عمل پايان مي يابد. معمولا در انتهاي عمل ابدومينوپلاستي يك برش در قسمت تحتاني شكم و برش ديگري در دور ناف ديده مي شود. برخلاف تصور بسياري از بيماران، اين ناف، ناف طبيعي خود بيمار است كه از سوراخ جديدي در پوست خارج شده است.
طول برش در عمل ابدومينوپلاستي (تامي تاک) يا جراحي زيبايي شکم كاملا بستگي به فرم افتادگي و چين پوستي بيمار دارد به اين صورت كه اگر بيمار خود را در حالت نشسته نگاه كند، بايد طول برش حداقل به اندازه چين پوستي باشد كه در قسمت تحتاني شكم ايجاد مي شود و چون طول اين چين خوردگي در بيماران مختلف متفاوت است، پس طول برش هم در بيماران مختلف با هم متفاوت است.
محل اسكار عمل به نحوي است كه زير خط بيكيني است و به خوبي پوشيده مي شود. نتيجه اين عمل هم دائمي است و تنها به بيمار توصيه مي شود كه از نوسانات قابل توجه وزن جلوگيري كند؛ به اين صورت كه در بيماري كه تصميم به كاهش وزن قابل توجه يا حاملگي در فاصله نزديك دارد، توصيه مي شود كه عمل ابدومينوپلاستي را پس از اين تغييرات انجام دهد.
به طور معمول عمل جراحي 2- 3 ساعت به طول مي انجامد و تحت بيهوشي عمومي صورت مي گيرد و جهت جلوگيري از بازشدن محل عمل، به بيمار توصيه مي شود كه حدود 10 روز پس از عمل خميده راه برود و فعاليت هاي بدني خود را محدود كند؛ بنابراين معمولا يك دوره نقاهت 10 الي 14 روزه را براي بيمار در نظر مي گيريم. در چند روز اول، بيمار داراي لوله هاي پلاستيكي كوچكي به نام درن است كه از انتهاي زخم بيرون آمده و كار خروج ترشحات زيرپوستي را انجام مي دهد كه ظرف 3 الي 7 روز درن ها خارج مي شوند.
پس چنان چه از توضيحات بالا برميايد در عمل ابدومينوپلاستي عمدتا برداشتن پوست اضافه و ترميم شلي عضلات انجام مي شود و هرچند برداشتن چربي زير پوستي در قسمت تحتاني شكم صورت مي گيرد اما درساير نواحي شكم چربي عمده اي برداشته نمي شود و بيمار معمولا پس از عمل براي 1 الي 5/ 1 ماه از گن استفاده مي كند.
عمل جراحي ابدومينوپلاستي، بسته به ميزان و محل پوست اضافي و وضعيت عضلات جدار شکم و ميزان و محل چربي اضافي ممکن است از يک جراحي کوچک سرپايي به مدت زير 2 ساعت، تا يک عمل جراحي وسيع با بيش از 5 ساعت به طول بيانجامد. علاوه بر وضعيت شکم، توقع بيمار و سلامت عمومي و سابقه کشيدن سيگار مي‌تواند در تصميم گيري نوع عمل جراحي موثر باشد. در هر حالت، بيمار تحت بيهوشي عمومي قرار خواهد گرفت.
مراقبتهاي بعد از عمل ابدومينوپلاستي يا جراحي زيبايي شکم

تاچند هفته پس از عمل ابدومينوپلاستي يا جراحي زيبايي شکم از فعاليت سنگين بپرهيزيد
1. درد تا سه روز حداکثر بعد از عمل ابدومينوپلاستي وجود دارد و سپس کاهش ميابد که در طي اين دوره مسکن جوابگو خواهد بود.
2. براي کاهش درد هنگام استراحت بعد از ابدومينوپلاستي سر را بالاتر از معمول و بدن را خم نگاه داريد.
3. تا چند هفته پس از جراحي زيبايي شکم يا ابدومينوپلاستي از فعاليت سنگين پرهيز کنيد. فعاليت معمول ضرري ندارد و استراحت مطلق ممنوع است زيرا خطر لخته شدن خون در عروق اندام تحتاني را افزايش ميدهد.
4. در صورت عدم رعايت موارد فوق امکان ورم طولاني وجود دارد.
5. بعد از عمل ابدومينوپلاستي کبودي خفيف شکم طبيعي است.
6. آناناس تازه ( و نه کمپوت آن) حاوي ماده بروملين و ويتامين ث است که در تسريع جذب کبودي و ورم موثر است و هرچه بيشتر مصرف شود بهتر است.
7. مصرف ميوه جات، ماهي و ميگو و امگا3 به وفور توصيه ميشود.
8. ترشح خونابه تا چند روز پس از عمل ابدومينوپلاستي يا جراحي زيبايي شکم طبيعي است. اما در صورت خونريزي واضح و قابل توجه اطلاع داده شود( اين احتمال تا دو هفته بعد از عمل وجود دارد).
9. ويزيت روز سوم براي بررسي محل عمل و خروج درن ( درصورت وجود) لازم است.بخيه ها جذبي هستند و نياز به کشيدن ندارند.
10. ويزيت هفته اول براي بررسي محل لازم است
11. گاهي لبه هاي فلاپ به علت کاهش خونرساني از بين ميروند که نيازمند اصلاح پس از بهبودي کامل، در مطب خواهد بود.
12. مقدار ورم تا سه روز بعد از عمل ابدومينوپلاستي ممکن است بيشتر شود که طبيعيست ، با اين وجود در صورت درد قابل ملاحظه تماس گرفته شود.
13. مقدار ورم متغيير وصبحها بيشتر است که با رعايت مورد 2 و پرداختن به فعاليت معمولي به حداقل ميرسد.
14. تا 15 روز مصرف نمک پس از عمل ابدومينوپلاستي به حداقل کاهش داده شود.
15. داروهاي خود را تا آخر مصرف کنيد.
16. مصرف دخانيات تا چند هفته پس از عمل ابدومينوپلاستي موجب تاخير در بهبودي و افزايش عوارض مي شود.
*مانندهر عمل زيبايي، ابدومينوپلاستي هم ممکن است به اعمال اصلاحي جزئي بعدي نياز داشته باشد.
اصول کلي مراقبت از زخم عمل ابدومينوپلاستي:

براي رويت نتيجه پس از عمل ابدومينوپلاستي بايستي يک سال صبر کرد
روند ترميم زخم حدود 1 سال بطول مي انجامد، در ابتدا پس از عمل ابدومينوپلاستي ، زخم ظاهر خوبي دارد. پس از گذشت حدود 1 الي 2 ماه زخم قرمز تيره شده و به سمت ارغواني شدن تغيير رنگ مي دهد، زخم از سطح پوست برجسته شده و بدترين شکل زخم حدود 5-3 ماه پس از عمل ابدومينوپلاستي خواهد بود. پس از اين مدت زمان زخم تدريجا به سمت کم رنگ شدن رفته و سطح زخم مسطح مي شود بطوريکه حدود يکسال پس از عمل، فقط خط باريکي به جا مي ماند. بنابراين براي رويت نتيجه بايستي يک سال صبر کرد.
گردآوري : بخش سلامت بيتوته
منابع :
drpakravan.com
radiosalamat.ir
rambodsamimi.com
plasticsurgeons.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیبایی های تنگه سیکان دره شهر

دریافت 22 MB کد خبر 6058639

دیگر خبرها

  • زیبایی های تنگه سیکان دره شهر
  • نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 4G بدانید (+عکس)
  • خیابان شانزه لیزه پاریس کجاست؟ همه آنچه که قبل از سفر باید بدانید
  • راهنمای کامل خرید ماسفت: هر آنچه که باید بدانید
  • ابداع فناوری چاپ سه‌بعدی زیستی از بافت چربی
  • ابداع فناوری چاپ سه بعدی زیستی از بافت چربی
  • وزیر بهداشت : مردم در روز‌های پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند
  • وزیر بهداشت: مردم در روز‌های پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند
  • اختلالات روانی؛ واقعیت پنهان جراحی‌های زیبایی افراطی
  • عین‌اللهی در پاسخ به تسنیم: مردم در روزهای پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند