Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@12:12:31 GMT

مجالس طلبگی به درس و بحث دینی منتهی شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۴۰۹۴

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی امروز ۲۷ دی ماه در درس خارج خود در مسجد اعظم قم گفت: سیره‌ای معتبر است که به معصوم (ع) برسد؛ مثلا کسانی هستند که زمین را وقف نمی‌کنند، ولی درختان خود را وقف می‌کنند که درستی یا نادرستی این حکم منوط به وصول به سیره پیامبر است و اینکه بتوانیم آن را ثابت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بنابراین در اینجا سیره، کاشف از حکم شرعی و نه سازنده حکم شرعی است؛ ولی حقوقدانان اهل سنت امروز، عرف را خیلی بالا برده‌اند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به مقوله خرید و فروش صغیر با بیان اینکه در رساله‌های عملیه گفته شده این کار اشکال دارد بیان کرد: با این وجود در میان عرف، در معاملات کوچک، هیچ فردی از خرید و فروش بچه‌ها منع نکرده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز بیمه ضرورتی در زندگی بشر شده است که ریشه در سیره هم ندارد تصریح کرد: بسیاری از صور بیمه درست است، ولی بیمه در ۲۰۰ سال اخیر پیدا شده و نمی‌توانیم به سیره تمسک کنیم؛ همچنین انشعاب آب و برق و ... همین حکم را دارد یا سرقفلی قابل تمسک به سیره نیست سوای از اینکه درست است یا نیست.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) افزود: ایشان فرمودند: اگر باغی از باغ‌های بهشت را دیدید با حرص و ولع وارد آن شوید، و وقتی اصحاب از چیستی این باغ‌ها پرسیدند فرمودند: مجالس مومنین است؛ همین تشکیل جلسه درس و بحث حوزوی، و مباحث کلامی و فقهی و تفسیری و ...، مجالس مومنین است.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: در گذشته غالبا مجالس طلاب، به بحث در تفسیر آیه و فروعات فقهی اختصاص داشت، ولی اگر خدای ناکرده مجالس مومنین به غیبت و ... منتهی شود حفرة من حفرات النیران است.

این مرجع تقلید بیان کرد: تفریح برای جوانان خوب است، ولی باید تفریح سازنده فکر و ایمان باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

نرخ بهره بین بانکی در اولین هفته از اردیبهشت ماه با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۱ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در هفته منتهی به 5 اردیبهشت ماه نرخ سود بین بانکی با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.51 درصد رسید.

این نرخ از ابتدای سال جاری با روند کاهشی همراه بود به جز هفته منتهی به 29 فروردین ماه.  نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شدو با 4 صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به 23.52 درصد رسید.

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 22 فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.48 درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری 23.62 درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش 4 صدم درصدی همراه شد و به 23.58 درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال 1402 به 23.66 درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر 1402 ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به 5 مهرماه سال 1402 با رکوردشکنی 10 سال به 23.80 درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به 23.71 درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • تأکید رئیسی بر نقش مؤثر مجالس ایران و پاکستان در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • تاکید بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابط