Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز،‌ پس از رونمایی اهالی جشنواره از پوسترهای سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتر فجر، موجی از انتقادات روانه محمد فیلی‌زاده، طراح پوستر سی و ششم جشنواره شد.

ایموجی‌های آشنا که سرو کله‌شان در هر گوشه و کناری از زندگی مردم به چشم می‌خورد، حالا انگار نتوانستند جایی میان اهالی تئاتر برای خود پیدا کنند و با انتقاد شدید اهالی این حوزه روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کوروش سلیمانی بازیگری که اتفاقا در حوزه تئاتر دستی بر آتش دارد،در  این خصوص گفت: یک اثر برای مقبولیت نیاز به کسب حداکثر آرا دارد، درست است که نمی شود نظر همه را جلب کرد اما گاهی دامنه نارضایتی‌ها محدود به چند نفر نیست و تعداد زیادی از صاحب نظران به نامناسب بودن موضوع اشاره دارند. اتفاقی که در مورد پوستر امسال جشنواره تئاتر به وضوح به چشم می‌خورد. در بین اهالی گرافیک و حوزه تجسمی کم نیستند کسانی که در این مورد واکنش‌ نشان دادند. واکنش‌ها همگی بیانگر نارضایتی تعداد زیادی از کارشناسان از طراحی چنین پوستری برای این رویداد بزرگ و مهم تئاتر است.
وی افزود: اسم جشنواره امسال و تصمیم برگزار کنندگان بر گفت و گو محور بودن جشنواره در یک فضای محترمانه است، اما  در عمل می‌بینیم که برخلاف صحبت‌های صورت گرفته اصلاح کردنی در کار نیست. با احترام به طراح محترم، اما آيا ما طراحان پوستر كاربلدى كه بهتر از اينها تئاتر و يک گردهمايى مهم تئاترى را بشناسند، كم داريم؟

سلیمانی ادامه داد: درست است که طراح برای خلق سادگی از ایموجی های متداول و روزمره استفاده کرده اما با اشاره به سخن استاد قباد شیوا علاوه  بر بحث ساده سازی در پوستر، باید شخصیت سازی هم صورت بگیرد و پوستر مربوط به رویداد مورد نظر باشد. واقعا در این پوستر این اتفاق افتاده؟ اگر نوشته‌ها از پوستر حذف شود چه اتفاقی می‎افتد؟ حذف نوشته ما را با ایموجی‌هایی  روبرو می‌کند که ممکن است به هر موضوعی ( بازی، سرگرمی و ...) و نه صرفا تئاتر مربوط باشد، آيا احتمال دارد كسى بتواند حدس بزند اين پوسترها اتفاقى تئاترى مثل جشنواره اى بين المللى را دارند؟

وی تاکید کرد: به گفته طراح پوستر، ایموجی‌ها نشانه‌ای از نقاب های امروزی هستند؛ هرچند این تحلیل جالب است اما قوی و کامل نیست. به نظر من ابتدایی ترین و دم دستی ترین شکل برای این کار در نظر گرفته شده است. البته نقدی به مخاطب و منتقد هم وارد نیست، وقتی فضای تعامل و ارتباط بسته باشد و مسئولین جشنواره منتقدین تک صدایی باشند، باید هم شاهد چنین اتفاق‌هایی باشیم. به طور قطع اگر از نظرات متخصصان خارج از این فضا استفاده می‌شد، اتفاقات بهتری در این حوزه شکل می‌گرفت. جشنواره فرصت‌ خوبی برای ارتباط با مردم است. در این میان پوستر این رخداد نیز به مانند  یک فرصتی درون این فرصت است. ارتباطی که باید قوی بشود.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: در سالهای اخیر تئاتر به اشکال مختلف در حال لطمه خوردن است. چرا برای جشنواره‌ای که در حقیقت ویترین تئاتر کشور به حساب می‌آید و پوستر جشنواره یکی از چشمگیرترین جنبه‌های آن است، دقت نمی‌شود؟ به نظر می‌رسد یک ایده‌ای به ذهن طراح رسیده است و در همان سطح  پرداخت شده است. ای کاش حداقل قبل از نهایی شدن از نظر چند نفر دیگر که خارج از دایره خودشان بود، نظرخواهی می‌کردند. امیدوارم در سالهای آینده در فضای تئاتری ما گفت‌وگوهای بی غرض اتفاق بیافتد. تعاملاتی که نه از سر خودخواهی  و خودرایی افراد باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) طراح ایرانی بی ام و خودروی تازه‌اش

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • (ویدئو) طراح ایرانی بی ام و خودروی تازه‌اش
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۸ / این کوروش افسانه است!
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد