Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به سامان‌دهی بالغ‌بر ۳ هزار نفر در طرح اکرام ایتام و محسنین تحت پوشش این نهاد گفت: خدمات بهداشتی و درمانی کمیته امداد تقویت می‌شود. ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید جواد رضوی شامگاه گذشته در حاشیه دیدار با فرمانده جدید سپاه استان سمنان با محوریت بررسی مشکلات برخی خانواده‌های تحت پوشش اظهار داشت: طرح اکرام ایتام و محسنین ازجمله مهم‌ترین طرح‌هایی است که با مشارکت خیران سمنانی ویژه فرزندان خانواده‌های تحت پوشش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در گروه افرادی که سرپرست خانوار ندارند و یا توان مالی ندارند تقسیم می‌شود اذعان کرد: طرح اکرام ایتام ویژه فرزندانی است که سرپرست ندارند و بالغ‌بر هزار نفر در این طرح سامان‌دهی شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه آمار فرزندانی که در طرح محسنین سامان‌دهی شدند بالغ‌بر 2 هزار غیر یتیم است تصریح کرد: درمجموع بیش از 23 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان هستند و خدمات متنوعی را از این نهاد مردمی دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه 3 درصد از جمعیت استان سمنان تحت پوشش این نهاد است خاطرنشان کرد: گسترش جمعیت حامیان و کمک‌های خیران در اولویت نخست کمیته امداد استان سمنان است چراکه این مسئله می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای مالی افراد تحت پوشش را برطرف کند.

رضوی با بیان اینکه در حال حاضر هر حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه بالغ‌بر 200 هزار تومان برای کمک به فرزند معنوی تحت حمایت خودپرداخت می‌کند اذعان کرد: کمیته امداد استان سمنان با تفاهم‌نامه‌هایی با بخش‌های مختلف خدماتی در سطح استان خدماتی را در حوزه بهداشت و درمان، آموزش‌وپرورش و غیره ارائه می‌دهد.

وی ابراز داشت: بالغ‌بر 431 نفر از افراد تحت پوشش دارای بیماری‌های خاص هستند و از خدمات درمانی تحت پوشش این نهاد بهره‌مند‌می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اجرای 14 طرح بهداشتی از ابتدای سال تاکنون بیان کرد: بیش از 450 نفر از مددجویان در زمره بیماران صعب‌العلاج قرار دارند که خدمات مطلوبی از سوی این نهاد به‌ویژه کمک‌هزینه‌های درمانی به آنان ارائه‌شده است.

وی با بیان اینکه تقویت اعتبارات و کمک‌های مردمی در این سازمان در دستور کار است تصریح کرد: با تحقق این هدف خدمات بهداشتی و درمانی کمیته امداد گسترش می‌یابد و این امر یکی از مطالبات مددجویان است.

رضوی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح توانمندی مددجویان برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال از رویکردهای مهم این سازمان است.

انتهای پیام/

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند