Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، مهم‌ترین امتیازی که ترامپ در قبال تصمیم خود در مورد قدس به دست می­‌آورد، حمایت صهیونیست‌ها و لابی آیپک برای رأی آوردن او در دوره دوم ریاست جمهوری است. ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ بین الملل آسیای غربی سیاست خارجی نظرات

«مهدی عزیزی»، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص اقدامات رئیس­ جمهور آمریکا برای جلب رضایت صهیونیست­‌ها به دنبال کاهش محبوبیت او در بین جامعه آمریکایی، با اشاره به اینکه ترامپ برای انتخابات آتی ریاست جمهوری به حمایت صهیونیست‌ها نیاز دارد، بیان داشت: دونالد ترامپ موفقیتی در عرصه داخلی و خارجی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به بهره‌برداری داخلی دونالد ترامپ از تصمیم خود در قبال قدس گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در بین افکار عمومی داخلی خود آمریکا به‌شدت تحت فشار است. شاید مهم‌ترین امتیازی که ترامپ در قبال تصمیم خود در مورد قدس بتواند به دست بیاورد، حمایت صهیونیست‌ها و لابی آیپک برای رأی آوردن او در دوره دوم ریاست جمهوری باشد.

عزیزی با تأکید بر کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا در بین جامعه آمریکایی و نیاز او به حمایت صهیونیست­‌ها اشاره داشت: دولت دونالد ترامپ در سیاست داخلی و خارجی آمریکا توفیقی برای دور دوم ریاست جمهوری ندارد.

وی با اشاره به تلاش واشنگتن برای جلب رضایت صهیونیست­‌ها تأکید داشت: ویژگی ذاتی رئیس‌جمهور آمریکا و سیاست‌های جدید او این است که تنش کنونی را به هر صورتی تداوم بخشد و امتیازی به رژیم صهیونیستی بدهد تا از دولت آمریکا جانب‌داری کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با توجه به مخالفت­‌های داخلی با تصمیم ترامپ در مورد اعلام بیت­ المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: خود جامعه آمریکایی‌ مخالف این تصمیم است. ترامپ بیش از این موفقیتی در اقدام خود نخواهد داشت.

وی با تأکید بر هدف دولت آمریکا از اقدام جدید خود در رابطه با قدس اشاره داشت: آنچه اتفاق افتاده، دارای پشت پرده‌هایی است. دولت ترامپ تلاش می‌کند حل‌وفصل موضوع فلسطین بدون حضور فلسطینی‌ها انجام گیرد تا زمینه حصر آرمان فلسطین فراهم شود.

عزیزی با اشاره به تاکتیک آمریکایی­‌ها و صهیونیست­‌ها برای نزدیک شدن به بحث سازش تأکید داشت: از آنجایی­که موضوع قدس همواره یکی از چالش­‌های اصلی صهیونیست­‌ها برای فرآیند سازش بوده، تصمیم دولت آمریکا برای از بین بردن این مسئله است.

انتهای پیام/

R1396/P36446/S8,90,95,1128/CT3 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ بیت المقدس

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد ترامپ با حدود ۲ درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی‌های جدید شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد رابرت کندی نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از جو بایدن می‌تواند به دونالد ترامپ در صندوق آرا در روز انتخابات صدمه بزند.

در یک نظرسنجی پایاپای که روز یکشنبه منتشر شد، ترامپ با حدود 2 درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد.

 همچنین در یک رقابت پنج نفره بین ترامپ، بایدن، کندی، کورنل وست نامزد مستقل و جیل استین نامزد حزب سبز، جو بایدن با 2 درصد پیشتاز است. در این نظرسنجی بایدن 39 درصد و ترامپ 37 درصد محبوبیت دارد در حالی که کندی حدود 13 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، از بین طرفداران بایدن در رقابتی پایاپای، حدود 7 درصد به سمت کندی تمایل پیدا کرده اند. این رقم در بین طرفداران ترامپ 15 درصد است.

براساس این نظرسنجی، جمهوری خواهان در مقایسه با دموکرات ها دیدگاه مطلوب تری نسبت به کندی دارند. حدود 40 درص از رای دهندگان جمهوری خواه کندی را دوست دارند در حالی که 16 درصد دموکرات ها کندی را دوست دارند.حدود 53 درصد دموکرات ها دیدگاه منفی نسبت به کندی دارند.

همچنین مشخص شد که اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند کندی می تواند به شانس بایدن بیشتر از ترامپ در صندوق های رای، آسیب برساند.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021،  نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی‌ها هستند.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپبهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد