Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روز گذشته نشستي خبري در شرکت رنو پارس با هدف بررسي دستاورد هاي سال 2017 اين شرکت در ايران برگزار شد که به بيان نکاتي نظير رکورد توليد 160 هزار دستگاهي رنو در ايران و برنامه ريزي براي دست يابي به رقم 300 هزار دستگاه ظرف سال هاي آينده مربوط مي شد.
در خلال اين جلسه مسائلي پيرامون استانداردهاي 85 گانه اجباري صنعت خودرو براي سال 1398 نيز مطرح شد و رامتين اسماعيلي، مدير اجرايي رنو پارس در اين خصوص توضيح داد که با توجه به همگام شدن اين استاندارد ها با استاندارد هاي روز اروپا، تقريبا هيچ يک از خودروهاي فعلي توليد داخل شانسي براي پاس کردن آن ها را ندارند و اين موضوع شامل حال تندر 90 و ساندرو نيز مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابراين خودروسازاني نظير رنو ناچارند در صورت عدم تغيير استانداردهاي مذکور، با قطع توليد مدل هاي فعلي، خودروهاي جايگزيني را با پلت فرم هاي جديد تر عرضه کنند.
با اين وجود اما سخنگوي انجمن خودروسازان اخيرا از بيکاري گسترده در صنعت خودروسازي و قطعه سازي و افزايش قيمت خودروهاي جايگزين نسبت به خودروهاي فعلي در صورت اجراي اين استانداردهاي 85 گانه سخن گفته است و با توجه به اين شرايط و رايزني هايي که بين خودروسازان و سازمان استاندارد آغاز شده، بسيار بعيد به نظر مي رسد که خودروسازان در نهايت ناچار شوند تا محصولاتي با کيفيتي نظير تندر 90 و ساندرو را از خط توليد خارج کنند.
مسلما با توجه به سرمايه گذاري ايران خودرو براي توليد خانواده خودروهاي دنا، اين سري نيز عليرغم برخورداري از پلت فرم قديمي از تيغ تيز استانداردهاي تازه فرار خواهند کرد و در مجموع احتمالا در نهايت با تعديل استانداردهاي مذکور، تعداد زيادي از خودروهاي فعلي حتي عليرغم قدمت توليد به حيات خود ادامه خواهند داد.
از اين رو مي توان اخبار مطرح شده در خبرگزاري ها را اغراق آميز و ناشي از برداشت اشتباه خبرنگاران عنوان کرد و اطمينان داد که فعلا هيچ قطعيتي در مورد عدم توليد خودروهاي داخلي به خصوص تندر 90 و ساندرو وجود ندارد.
در ادامه نشست خبري رنو پارس، رامتين اسماعيلي از نقش بزرگ شرکت متبوع خود در زمينه پرورش استعدادها ايراني در خطوط توليد بين المللي رنو سخن گفت که باعث ارتقاء توان مهندسي ايرانيان در صنعت خودروسازي مي شود.

همچنين به گفته ايشان، پتانسيل بالاي کشورمان در خصوص توليد انبوه خودرو با قيمت مناسب نيز يکي از نکاتي است که باعث شده رنو عليرغم تمام پيچيدگي کار در ايران، کشورمان را به عنوان محلي براي سرمايه گذاري بلند مدت خود انتخاب کند.
در نهايت اينکه بررسي هاي براي توليد محصولات آتي اين شرکت از جمله کوئيد در بازار ايران ادامه دارد و توليد اين خودرو با استاندارد هاي ايمني روز (مطابق با نسخه برزيل) و قيمت رقابتي، قطعا چالش بزرگي خواهد بود که مهندسان رنو و رنو پارس مشغول کار بر روي آن هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، از حدود ۳ ماه پیش حواشی پیرامون تحویل خودروی پژو پارس (موعد زمستان ۱۴۰۱) شکل گرفت و روز به روز هم به این حواشی افزوده می‌شود؛ ماجرا از آنجایی شروع شد که به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه قرار شد که تولید پژو پارس متوقف شود و پس از اعتراضات اعلام شد که صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.

ارسال فراخوان با قیمت‌های جدید کافی بود تا متقاضیان با صدای بلندتری اعتراض و مقابل نهادهای ذی نفع از جمله شورای رقابت تجمع کنند.

با توجه به حجم بالای اعتراضات شورای رقابت امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسائل پیرامون عرضه پژو پارس م ی پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیر عامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌.

کد خبر 6090106 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • پشت پرده بازگشت احتمالی علی علیپور به پرسپولیس
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است