Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور مک‌کین رویکرد تقابلی رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال رسانه‌ها را محکوم کرد و از کنگره خواست تا از روزنامه‌نگاران سراسر جهان محافظت کند.

به گزارش ایسنا، جان مک‌کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا در مطلبی برای واشنگتن پست نوشت: این تلاش‌های ترامپ چه او بخواهد چه نخواهد مورد نظارت دقیق رهبران خارجی قرار می‌گیرد که از کلمات او استفاده می‌کنند تا یکی از "ارکان اصلی" دموکراسی را ساکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک‌کین رفتار دولت ترامپ با روزنامه‌نگاران را "در بهترین حالت، ناسازگار و در بدترین حالت ریاکاری" توصیف کرد، خصوصا زمانی که بحث محکوم کردن حملات علیه رسانه‌ها در خارج به میان می‌آید.

رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنا همچنین به سایر رهبران خارجی اشاره کرد که از واژه شبه ابداعی ترامپ که همان "اخبار جعلی" است برای توصیف پوشش‌ رسانه‌ای که از نظر خودشان نامناسب است، استفاده کردند.

مک کین گفت، رهبران خارجی که از این عبارت استفاده می‌کنند کار فعالان خارجی برای بیان مخالفتشان را سخت‌تر می‌کند.

او از کنگره خواست تا متحدان آمریکا را به بازنگری سیاست‌هایشان با هدف تضمین آزادی مطبوعات ترغیب کند و کمک خارجی برای حمایت از رسانه‌های خبری مستقل در نظر گرفته و خشونت علیه روزنامه‌نگاران را محکوم کند.

مک‌کین گفت: ما نمی‌توانیم از نقش دیرینه آمریکا به عنوان" مدافع حقوق بشر و اصول دموکراتیک در سراسر جهان" عقب‌نشینی کنیم.   

مطلب مک‌کین پیش از سخنرانی سناتور جف فلیک، از جمهوری‌خواهان ایالت آریزونا منتشر شد که قرار است در سخنانی ترامپ را بابت اینکه برچسب "دشمن مردم" به رسانه‌ها زده است، مورد انتقاد قرار دهد. فلیک که ژانویه آتی مدت خدمتش به پایان می‌رسد و از سنا بازنشسته می‌شود، احتمالا این واژه‌گزینی ترامپ را با استفاده جوزف استالین، دیکتاتور شوروی از این عبارت مقایسه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر

ایسنا/بوشهر ۱۹ شبکه رسانه  بین‌المللی در گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر حضور خواهند داشت.

اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: رسانه‌های مهم  کشورهای ترکیه، افغانستان، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، امارات متحده عربی، قطر،انگلیس و آمریکا در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس در روز یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در بوشهر حضور خواهند داشت.
وی همچنین از حضور مدیران فرهنگی، نویسندگان و شاعران مطرح ایرانی و مدیران شبکه‌ها و خبرگزاری  داخلی و نیز چهره‌های رسانه‌ای و فرهنگی کشور از جمله العالم، پرس‌تی وی، خبرگزاری‌های ایسنا، مهر، دانشجو در این برنامه‌ها خبرداد.
وی اضافه کرد: روز یکشنبه بازدید از مکان‌های رویدادهای تاریخ مقاومت از کنسولگری سابق انگلیس در بوشهر آغاز و سپس عمارت امیریه، مجلسی ومسجدآل عصفور، قبرژنرال انگلیسی، گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر، ساحل ریشهر(محل نبرداحمد خان تنگستانی با انگلیسی‌ها) و همچنین موزه ملی خلیج‌فارس (دوره عیلامیان پیش از اسلام در بوشهر) خاتمه پیدا می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر، برنامه روز دوشنبه را شامل حضور در عرشه شناور نظامی با حضور معاون رئیس جمهور، دو تن از وزیران و دو نفر از وزارت امورخارجه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: برنامه‌های دیگر  شامل شرح دفاع مقدس در خلیج‌فارس، نقش مقاومت شهید نادرمهدوی، تاریخ مقاومت و موزه تاریخ اسلام  در این دو روزه توسط چهره‌های مطرح کشور اجرا می‌شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از غزل رهبر انقلاب