Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@00:10:51 GMT

حقوق کارگران شهرداری صفا دشت به زودی پر داخت می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۵۱۸۹

حقوق کارگران شهرداری صفا دشت به زودی پر داخت می شود

ملارد- کارگران شهرداری صفادشت ۴ ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند و با مشکلات فراوانی در این خصوص مواجه شده اند اما مسئولین شهرداری وعده پرداخت حقوق تا پایان هفته آینده را داده اند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- احسان پرنیان: امام صادق(ع) در حدیثی می فرماند: «أعطِهِم اُجورَهُم قَبلَ أن یَجِفَّ عَرَقُهُم» ، یعنی « پیش از آن که عرق آنان(کارگران) خشک شود، مزدشان را بپرداز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» ، همه ما در کتب تعلیمات دینی دوران دانش آموزی این حدیث گهربار را مطالعه کرده ایم، اما شاید باور کردنی نباشد، که جایی در نزدیکی پایتخت، با فاصله زمانی حدود یک ساعت از میدان آزادی، چندین ماه به پرسنل خود حقوق پرداخت نکرده باشد.

ولی این اتفاق باور نکردنی، در «صفادشت» یکی از شهرهای توابع شهرستان ملارد رخ داده است، آن هم نه برای امسال، که به یک روالی در شهرداری صفادشت تبدیل شده، که سال گذشته هم شاهد آن بودیم.

اشتباه نکنید، حقوق این افراد نجومی نیست، که نتوان پرداخت کرد، این افراد زحمتکش اندکی بیشتر از حداقل حقوق تعیین شده توسط اداره کار، دریافتی دارند، کارگرانی که بسیاری از آن ها عائله مند و دارای ۲ یا چند فرزند هستند.

حدود ۴۰۰ نفر از پرسنل حقوق نگرفتند

یکی از این پرسنل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از مرداد ماه امسال تاکنون حقوق دریافت نکردیم، حقوق ما به علاوه حق اولاد حدود یک میلیون تومان است که چند ماه گذشته حقوق‌های معوقه خود را دریافت نکردیم.

وی که از انتشار نام خود و بیکاری پس از آن نگران بود، اضافه کرد: ما حدود ۴۰۰ کارگر هستیم که از مرداد تاکنون حقوق دریافت نکردیم و متاسفانه بیشتر کارگران نیز مستاجر  هستند و مشکلات مالی و معیشتی زیادی دارند، اما مسئولان تنها وعده بدون عمل می دهند.

سال گذشته هم همین آش و همین کاسه بود

پرسنل دیگری که دل پر خونی داشت، در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: کارگری که ۴ ماه حقوق نگرفته است، هر روز باید از یک نفر قرض بگیرد، روی رد شدن از مقابل سوپر مارکت های محل را ندارد، چرا که آن قدر از سوپر مارکت ها اجناس نسیه خریداری کردیم، که باید صبر کنیم، حواسش نباشد و یا بسته باشد، تا از مقابل مغازه اش رد شویم، از برادر، پدر، خواهر، عمو و هرکس می شناختیم پول قرض کردیم.

وی ادامه داد: پول اصلاح موی سر فرزندان خود برای مدرسه را نداریم، پول خرید لوازم التحریر پس از گذشت ۴ ماه از مدارس را نداریم، ما مستمند نیستیم، بیکار نیستیم، کار می کنیم، زحمت می کشیم، چرا باید شخصیت ما برای معوقات حق خودمان زیر پا گذاشته شود و با التماس از دیگران قرض کنیم.

این فرد اظهار داشت: این وضعیت برای ۴ ماه اخیر نیست، سال گذشته هم همین آش و همین کاسه بود و این یعنی برنامه ریزی مالی در شهرداری وجود نداشته و هزینه ها با درآمدها هم خوانی ندارد.

وی گفت: آقای «کریمی» بیش از یک دهه، شهردار صفا دشت است، حقوق کارگران شهرداری را ندارد، اما در جاهای دیگر که برای صفادشت نیست، پروژه اجرا کرده و پول شهر را در جای دیگر هزینه می کند، چراغی که به خانه روا است، نباید برای همسایه روشن کرد، در این اوضاع گرانی مملکت، کارگری که از ۴ صبح شروع به جارو زدن می کند، حقوق نمی گیرد، از کجا خرج خانواده را در بیاورد.

وعده می دهند

یکی از کارمندان شهرداری با بیان این که شهرداری پول پرداخت حقوق پرسنل را دارد، به خبرنگار مهر گفت: آن طور که شایع شده است، شهرداری برای تحت فشار قرار دادن وزارت کشور حقوق پرسنل را پرداخت نمی کند.

وی افزود: هر نهاد یا ارگانی که پیگیر حقوق پرسنل می شود، اظهار می کنند که حقوق را داده ایم، اما ترفند آن ها زخمی کردن حقوق است، یک مقدار از مرداد را می دهند، کمی از شهریور را و ...جدیدا هم اعلام می کنند، که پایه حقوق را می دهیم، در حالی که پایه حقوق ما یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان است، که هیچ دردی دوا نمی کند.

این کارمند شهرداری صفادشت افزود: در حالی که پایه حقوق شهرداری مهرشهر که نزدیک ترین شهرداری به صفادشت بوده و زیر نظر استان البرز است، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، واقعا کارمندان صفادشت گناه دارند، مسئولین می خواهند حقوق ها را زخمی کنند ولی عملا وعده های پوچ و بی اساس می دهند.

مسئولان هرچه سریع تر برای پرداخت حقوق پرسنل شهرداری چاره اندیشی کنند

این بی نظمی مالی و عدم پرداخت حقوق پرسنل شهرداری صفادشت به حدی بود، که امام جمعه صفادشت را نیز به واکنش واداشت، وی به خبرنگار مهر گفت: این که پرسنل شهرداری اعتراضی نکرده اند، نشان از نجابت آن ها دارد، اما نباید در این اوضاع گرانی و بیکاری و مشکلات معیشتی از کنار عدم پرداخت حقوق پرسنل به سادگی گذشت، چرا که تمام هزینه های خانواده های پرسنل از طریق همین حقوق ها تامین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی از مسئولان خواست، هرچه سریع تر نسبت به این معضل چاره اندیشی کنند.

حقوق پایه پرسنل تا پایان هفته آینده پرداخت می شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر صفادشت در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بنده خودم کار صنعتی می کنم و همواره دغدغه پرداخت به موقع حقوق پرسنل را داشتم، اما شهرداری صفادشت هزینه های جاری سنگین دارد، در چند سال اخیر نیز درآمدها بسیار کم تر شده، اما هزینه ها در همان مقدار قبلی باقی مانده و در نتیجه حفره ای ایجاد شده است.

علی مدحت ادامه داد: من دیروز هم پیگیر بودم و فکر می کنم طبق وعده شهردار، طی این هفته و یا هفته آینده، حقوق پایه این پرسنل تا آخر آذرماه واریز شود، البته حقوق پایه پرداخت می شود و شهرداری فعلا توانایی پرداخت اضافه کاری ها را ندارد، شرایط پرسنل بسیار سخت است، چرا که گذران زندگی آن ها از طریق همین حقوق است و منبع درآمد دیگری ندارند.

به شهردار اعلام کردیم تا پرداخت حقوق پرسنل لایحه هزینه زا مصوب نمی کنیم

وی ایجاد این شرایط را در پی ضعف مالی در شهرداری صفادشت دانست و گفت: شهرداری و شورای شهر باید پاسخگو باشد، اما این مشکلات ارثی است، که به شورای شهر جدید رسیده است، چندین جلسه انتقادی نیز با آقای شهردار داشتیم، شهردار هم تلاش خود را می کند، اما درد اصلی ما تراز نبودن درآمدها و هزینه ها است.

مدحت، در پاسخ به این سوال که «چرا شهرداری صفادشت که در پرداخت حقوق پرسنل مشکل دارد، چرا وارد پروژه هایی می شود، که ربطی به شهر صفادشت ندارد؟ » گفت: ما در ۲ ماه اخیر به شهردار اعلام کردیم، که تا حقوق پرسنل پرداخت نشود، از تصویب هرگونه لایحه ای که بار مالی به شهرداری تحمیل کند، تصویب نخواهیم کرد، در حال حاضر تنها پروژه های مسکن مهر است، که این پروژه ها نیز برای شهرداری درآمدزا است، باید هزینه کنیم و پس از آن برای شهرداری درآمد خواهد داشت، که در حال حاضر به سرعت در حال انجام پروژه های مربوط به مسکن مهر هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر صفادشت بی انضباطی مالی شهرداری صفادشت را محصول ۴ الی ۵ سال پیش دانست و گفت: من معتقدم ساخت مدرسه و یا اماکن اداری وظیفه شهرداری نیست، اما اکثر مدارس صفادشت را شهرداری ساخته است، یا کمک به ساخت اماکن اداری کرده است، در حالی که این امور وظیفه شهرداری نیست، یا به عنوان مثال در حال حاضر در صفادشت مشکل آب داریم، اگر شهرداری ورود نکند، هیچ بلواری سبز نمی ماند.

این منتخب مردم صفادشت در پارلمان شهری با بیان این که به گفته شهردار این شهر ۱۷۰ نفر نیروی مازاد بر نیاز در شهرداری مشغول به کار هستند، گفت: ما تاکید داریم، که تا سال آینده نیروهای نا کارآمد تعدیل شده و در صورتی که بخواهیم نیرو اضافه کنیم، از افراد کارآمد استفاده کنیم و هزینه های اجرایی شهرداری را کاهش دهیم.

در هرحال، امیدواریم، وعده های مسئولین شهری صفادشت برای پرداخت حقوق پرسنل شهرداری این شهر، اجرایی شود، تا شاهد کاهش معضلات حدود ۴۰۰ خانواده در صفادشت باشیم، البته ما تحقق و یا عدم تحقق وعده مذکور، پس از پایان مهلت مقرر را بررسی دقیق خواهیم کرد، چرا که معتقدیم، باید در کنار پرسنل صبور شهرداری صفادشت تا حصول نتیجه باقی بمانیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در دیدارفینال جام فوتسال کارگرکه به مناسبت هفته کار و کارگردر سنندج برگزار شد تیم اتاق اصناف استان در یک بازی مقتدرانه با نتیجه 3 بر صفر از سد کارگران شهرداری گذشتند.

رئیس هیئت ورزش کارگران کردستان با بیان اینکه 12 تیم از قشر کارگر و صنوف مختلف در این جام شرکت کرده بودند گفت : در نهایت تیم های اتاق اصناف ، کارگران شهرداری و تعاونی 298 تانکر داران به ترتیب به رتبه های اول تا سوم دست یافتند.

بدری افزود : در این مسابقات که 10 روز به طول انجامید 34 مسابقه برگزار شد.

وی عنوان کرد : تیم اتاق اصناف به عنوان نماینده سنندج در مسابقات فوتسال استان حضور خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه