Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر عربی استان در دشت آزادگان خبر داد.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر عربی استان در دشت آزادگان خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، گفت: این جشنواره به همت اداره کل و و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی استان با اتکا به هویت دینی، ملی و قومی و بهره گیری از ارزش ها و ظرفیت های نهفته در فرهنگ اقوام عرب خوزستان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینگه این جشنواره از سه شنبه (26 دی) آغاز شده و تا جمعه (29 دی) ادامه دارد، افزود: در این جشنواره 10 نمایش به مرحله نهایی راه یافتند و با یکدیگر به رقابت می پردازند، همچنین دو جلسه آموزش نقد و بررسی در تالار قصر و دیدار از اماکن دیدنی دشت آزادگان در حاشیه جشنواره برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه اجرای نمایش ها از ساعت 15 تا 20 در تالار حافظ، پلاتو کانون پرورش فکری و سالن فرهنگ دشت آزادگان برگزار می شوند، اضافه کرد: سه شنبه (26 دی) دو نمایش «جرح الورد» به نویسندگی سید صادق فاضلی و کارگرداری کفایت جادری از اهواز و «شجره لاهویه» به نویسندگی و کارگردانی نوال وائلی از ماهشهر برگزارشد.

 

جوروند، تصریح کرد: امروز (27 دی) هم نمایش های «روی لا شاطی» به نویسندگی و کارگردانی عبدالعظیم عساکره از رامشیر، «روایه العشاق» به نویسندگی چیستا یثربی و کارگردانی علی سودانی از سوسنگرد، «المعطف» به نویسندگی سید صادق فاضلی و کارگردانی معصومه داغری از اهواز و «عجده السابعه» به نویسندگی و کارگردانی کاظم شیاعی از شوش دانیال برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: فردا (29 دی) شاهد اجرای نمایش های «دمعه الام» به نویسندگی و کارگردانی عبدالحسین جلیل نسب از خرمشهر، «الجرذ الاسود» به نویسندگی و کارگردانی عبدالهادی الجرف از سوسنگرد، «جرده» به نویسندگی آمنه پورحسینی و کارگردانی عبدالله حلیات از خرمشهر و «نوپز» به نویسندگی و کارگردانی رسول عباس حسن از عراق خواهیم بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر عربی استان، با معرفی و تقدیر از برگزیدگان، جمعه (29 دی) ساعت 15 در سالن فرهنگ شهرستان دشت آزادگان برگزار می شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مکبث زار» به عراق می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه، نمایش «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، که کار برگزیده جشنواره فجر سال گذشته شده و در مهر امسال در جشنواره بین‌المللی عراق جایزه بزرگ هیات داوران را دریافت کرده بود، توسط دانشگاه بابل برای اجرا به شهر حله دعوت شده است.

نمایش «مکبث زار» که پیش از این در جشنواره‌های مسکو، سنت پیترزبورگ، مونیخ، بوداپست، باکو، ایروان و ... خوش درخشیده بود، در ادامه سفرهای بین‌المللی خود، این‌بار در شهر حله عراق به صحنه می‌رود.

همچنین در کنار اجرای این نمایش، ابراهیم پشت‌‎کوهی و گاتا عابدی (بازیگر نمایش)، کارگاه‌های کارگردانی و بازیگری برگزار خواهند کرد.

«مکبث زار» در فروردین و اردیبهشت‌ سال جاری، در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر نیز اجرا شده بود.

در خلاصه‌ داستان این نمایش آمده است: مکبث در جزیره هرمز بر سرِ تبدیل‌شدن به بابای بزرگ زار جدال می‌کند.

کد خبر 6056355 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • فعالیت دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در اهواز
  • معرفی ۱۸ اثر برای اجرای عمومی جشنواره تئاتر خیابانی رضوی
  • راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره شعر عربی رضوی در اهواز
  • معرفی ۱۸ اثر به مرحله اجرای عمومی جشنواره تئاتر خیابانی رضوی
  • ۸ اثر در جشنواره تئاتر کودک و نمایش عروسکی رضوی
  • ۲۷ اجرا در پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی راه ابریشم
  • سجاد افشاریان در تدارک اجرای چند تئاتر
  • از حکم مدیران یک جشنواره سینمایی تا صدور چند پروانه ساخت
  • اعلام آمار تماشاگران تئاتر در تهران تا ۲۵ اسفند ماه
  • «مکبث زار» به عراق می‌رود