Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@11:28:19 GMT

هشت مرکز غیرمجاز طب سنتی در مشهد بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۵۷۴۱

هشت مرکز غیرمجاز طب سنتی در مشهد بسته شد

دکتر سیدجواد مجتبوی، چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز و یا دفاتر طب سنتی در مناطق مختلف مشهد از جمله خیابان های خواجه ربیع، ابوطالب، صارمی و فدائیان اسلام فعالیت می کردند.
وی بیان کرد: تعطیلی این مراکز به دنبال شکایت های مردمی و اقدامات خلاف سلامت آنها در حوزه طب سنتی مانند گیاه درمانی و زالودرمانی، با همکاری دادگستری خراسان رضوی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از مردم خواست برای استفاده از خدمات طب سنتی و حفظ سلامت خود، تنها به مراکز مجاز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پزشکان دارای تحصیلات تخصصی و یا دوره دیده طب سنتی مراجعه کنند.
مجبتوی خاطرنشان کرد: هم اکنون درمانگاه طب سنتی مستقر در بیمارستان امام رضا (ع) و 2 سلامتکده در شهر مشهد خدمات طب سنتی را به صورت مجاز ارائه می کنند.
مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از سوی دیگر اکنون 12 پزشک متخصص طب سنتی و 40 پزشک عمومی آموزش دیده در مشهد مورد تایید این دانشگاه بوده و در حوزه طب سنتی فعالیت می کنند.
300 روش طب سنتی، مکمل یا طب کل نگر برای درمان و پیشگیری از بیماریها کاربرد دارد.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، روشهای حجامت، زالودرمانی، انرژی درمانی، هومیوپاتی، طبیعت درمانی، رایحه درمانی، طب سوزنی، فصد درمانی، طب گیاهی، ذکر درمانی و موسیقی درمانی از درمانهای طب سنتی و مکمل هستند.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز دومین مرکز درمانی بخش احمدآباد مشهد به دستگاه الکتروشوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس مرکز بهداشت شماره ۵ زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هدف ارتقای تجهیزات درمانی مراکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی بخش احمدآباد، به همت خیران سلامت یک دستگاه الکتروشوک، به مرکز خدمات جامع سلامت روستایی اوارشک به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال اهدا شد.

دکتر ایزدپناه افزود: با راه اندازی این دستگاه کیفیت ارائه خدمات درمانی در این مرکز شبانه روزی ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • مراکز بهداشتی و درمانی استان بوشهر در آمادگی کامل قرار دارند
  • تعطیلی ۲ مرکز غیرمجاز درمانی با کشف و ضبط کالا‌های قاچاق سلامت محور در شیراز
  • آماده‌باش مراکز درمانی لرستان در پی اعلام هشدارهای هواشناسی
  • آماده باش۱۲۷ مرکز بهداشتی و درمانی در مجموعۀ زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • نوبت‌های کاری مراکز درمانی و بیمارستان‌های خراسان شمالی در نوروز
  • تجهیز دومین مرکز درمانی بخش احمدآباد مشهد به دستگاه الکتروشوک
  • نوبت های کاری مراکز درمانی و بیمارستان های خراسان شمالی در نوروز
  • افزایش ۲۰ درصدی تخت مراکز اقامتی استان اصفهان
  • تشکیل تیم‌های نظارت بر عملکرد مراکز درمانی
  • دانشگاه علوم پزشکی تبریز وارد کارزار کاهش بیماری‌ها می‌شود