Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هاشمی رفسنجانی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در پاسخ به این سوال که آیا رفتارهای ترامپ جدا از ماهیت سلطه گرانه هیات حاکم آمریکا است اظهار داشت: اگر به تجربه هایی که بعد از پیروزی انقلاب تا بدین لحظه به دست آورده ایم توجه کنیم و رفتار آمریکا در قبال ایران را در نظر بگیریم، متوجه می شویم که تفاوت های اندکی میان رفتارهای ترامپ با دیگر روسای جمهور پیشین آمریکا وجود دارد؛ از لحاظ نوع برخورد و ادبیات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ترامپ تفاوت های اندکی را دارد.

وی افزود: در طول این 40 سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است، شاهد رفتارهای متفاوت روسای جمهور آمریکا در قبال ایران بوده ایم؛ روان پزشکان در داخل ایالات متحده آمریکا اعلام کرده اند که آقای ترامپ از لحاظ روانی صلاحیت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد و واجد شرایط لازم برای ریاست جمهوری است.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: ترامپ از لحاظ نوع افراط گرایی، ادبیات و یا نگاهی که نسبت به بانوان دارد،به نوعی تفاوت های اندکی با روسای جمهور پیشین دارد؛ اما این رفتارها جدا از ماهیت اصلی آمریکا نیست زیرا آمریکا یک کشور استکباری است و همواره به دنبال منافع خود است.

هاشمی با بیان این که آمریکا در طول تاریخ انقلاب اسلامی هیچ گاه با ایران خوش رفتاری نکرده است تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نبوده است؛ زیرا سیاست های آمریکا در قبال خاورمیانه مبتنی بر حفظ امنیت اسرائیل است و این موضوع وجه اشتراک میان دموکرات ها و جمهوری خواهان است بنا بر این هر دو جریان سیاسی آمریکا بر مبنای همین محور عمل می کنند.

وی اظهار داشت: اقداماتی که ترامپ از زمانی رئیس جمهور آمریکا شده انجام داده است بسیار بیشتر از روسای جمهور قبلی است؛ به عنوان مثال قراردادی که با عربستان امضا کرد حدود 50 هزار میلیارد دلار سلاح را با سعودی ها فروخت. ترامپ به صراحت اعلام کرده است که ما به دنبال پول کشورهای دیگر هستیم.

عضو حزب کارگزاران با تاکید بر این که از لحاظ رفتاری ترامپ و اوباما با یک دیگر متفاوت هستند خاطر نشان کرد: اصل سیاست خارجی آمریکا که حفظ امنیت اسرائیل است با آمدن آقای ترامپ تغییری نکرده است؛ اما از لحاظ رفتاری ترامپ مقداری با دیگران متفاوت است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یکی از تفاوت های ترامپ با روسای جمهور قبلی آمریکا را تغییر سیاست خارجی آمریکا از "امنیت جهان" به "اقتصاد به نفع آمریکا" دانست و اظهار کرد: ترامپ در توضیح این اقدام خود تاکید کرد که 6 ترلیون بودجه در سوریه و لبنان خرج کردیم که اگر این بودجه صرف ساخت آمریکا می کردیم خیلی بهتر بود.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: تفکیک میان ترامپ و دیگر سیاست مداران آمریکا تفکیک بسیار راحتی است؛ هیچ رئیس جمهوری در طول تاریخ نتوانسته بود درباره مسئله قدس به این شکل اظهار نظر کند اما ترامپ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد و دستور تاسیس سفارت آمریکا در قدس را صادر کرد. این موضوع یکی از مصادیق تفاوت های ترامپ با دیگر روسای جمهور آمریکا است.

302

محمد هاشمی ترامپ آمریکا اصلاح طلبان برجام ظریف استکبار

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دقایقی بعد از تعیین هیئت منصفه دادگاهی که قرار است به پرونده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن رسیدگی کند، فردی در مقابل این دادگاه خودش را به آتش کشید.

هنوز جزئیاتی از این حادثه و هویت فردی که دست به خودکشی زد،و انگیزه وی منتشر نشده است.

به گزارش تسنیم، براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپدرخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شودحمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟
  • ایران از هر لحاظ پیروز میدان عملیات وعده صادق بود
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم/ تنها عامل توسعه تنش در منطقه رفتارهای رژیم صهیونیستی است+فیلم
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل