Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - سرپرست فرمانداری ابرکوه با بیان اینکه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر در بهبود ارایه خدمات عمومی در برابر شهروندان مسئولیت دارند، گفت: برای رفع مشکلات مردم باید از همه ظرفیت ها و امکانات موجود شهرستان استفاده کرد.

محمد کاظمی نسب، روز چهارشنبه در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای شهر ابرکوه با اشاره به بخشی از مشکلات یادآورشد: این مشکلات بیشتر مربوط به حوزه های بهداشت و درمان ، عمران شهری و میراث فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اعضای شوراها باید ضمن استفاده از ظرفیت های قانونی این نهاد در تعامل با مسئولان اداره ها و دستگاه هایی اجرایی نسبت به حل مشکلات مردم بیشتر کنند.
وی با بیان اینکه مردم در نظام اسلامی از جایگاه ویژه ای برخودارند، اظهار کرد: آنها به عنوان ولی نعمت در صدر هرم سازمان ها قرار دارند و مدیران دستگاه های اجرایی مشروعیت خود را مدیون مردم هستند.
به گزارش ایرنا ، کاظمی نسب ادامه داد: در سند چشم انداز ابرکوه که سال 1391تدوین شد، به خوبی راهبردهای توسعه شهرستان احصا شد، اما در مواردی با کمک نخبگان بروز رسانی شود.
وی با بیان اینکه مسئولان موظف به تحقق مطالبات قانونی مردم هستند، تاکید کرد: تکریم مردم بدون توجه به گرایش سیاسی و منطقه ای و محله ای باید مورد توجه باشد.
سرپرست فرمانداری ابرکوه تاکیدکرد: در حوزه هایی که مشکل وجود دارد، باید با همفکری و همگرایی مسئولان همه دستگاه ها نسبت به حل آن تلاش کنیم.
همچنین رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه، نیازهای منطقه را بیشتر مربوط به حوزه درمان ، کمبود فضاهای تفریحی، فرهنگی ، ورزشی ، اجرای باند دوم بزرگراه ابرکوه به یزد، تکمیل راه آهن یزد به اقلید ، کمبود آب، تداوم خشکسالی ، بیکاری و سرعت بخشیدن به زیرساخت های صنعت گردشگری ذکر کرد.
علیرضا زارع زاده با بیان فعالیت هزار و 200 دستگاه نقلیه سنگین شهرستان در صنعت حمل و نقل شهرستان و استان اظهارکرد: فعالان این حوزه نقش موثری در اشتغال منطقه دارند.
همچنین شهردار ابرکوه اولویت نخست را توجه به توسعه و عمران شهری دانست و افزود: 69درصد جمعیت 53هزار نفری شهرستان در حوزه شهری ابرکوه و مهردشت سکونت دارند .
به گفته علیرضا رسولی، با وجود اینکه شهرداری ابرکوه در سال 1309 تاسیس شد، اما نسبت به بسیاری از شهرهای استان یزد محروم و کمتر توسعه یافته است.
وی در ادامه به موقعیت ارتباطی ابرکوه در مسیر جاده طریق الرضا (ع) و دروازه ورودی استان یزد از فارس اشاره کرد و گفت: بودجه 84 میلیارد ریالی سال 1396 شهرداری جوابگوی ارائه خدمات به مردم و زیرساخت های لازم شهری نیست.
همچنین در نشست یادشده چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه به طرح دیدگاه های خود در مورد چالش ها، ظرفیت ها و توسعه فعالیت های شهری پرداختند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عباس طهماسبی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی افزود: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری ها است و از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

میزان مشارکت مردم در فعالیت‌ها باید افزایش یابد

رئیس شورای شهر بیجار با بیان اینکه راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است، عنوان کرد: لازم است با اتحاد و همدلی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور و نظام محسوب می‌شوند.

طهماسبی ابراز داشت: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

سرمایه گذاران برای گسترش مراکز گردشگری و فرهنگی در بیجار مشارکت کنند

رئیس شورای شهر بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار تاکید کرد و ابراز داشت: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند.

شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان انتخاب شد

طهماسبی در ادامه از انتخاب شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان خبر داد و گفت: شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه در سطح استان انتخاب شده است که این مهم حاصل تلاش و همکاری خوب اعضا است.

وی اعلام کرد: در ابتدای دوره ششم اعضای شورای شهر بیجار شهرداری را با تمام مشکلات که به نوعی کشتی به گل نشسته بود تحویل گرفت و بسیاری از مشکلات را توانست بر طرف کند.

کد خبر 6090844

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است