Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@16:57:14 GMT

فیلم سینمایی زندگینامه شهید رجایی ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۷۴۵۲

فیلم سینمایی زندگینامه شهید رجایی ساخته می شود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین غلامرضا حقایق پور در صحن شورای شهر قزوین افزود: اکنون تولید فیلم سینمایی شهید رجایی مطرح و در این راستا کارهایی انجام شده است که با عنایت شهرداری و شورا می‌توان این برنامه را سر و سامان داد.
وی اضافه کرد:بعد از تولید و پخش سریال شوق پرواز گردشگران بسیاری برای زیارت مزار شهید بابایی به قزوین آمدند و علاقمند به شناخت بیشتر از سیره این شهید بزرگوار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقایق‌پور ادامه داد: خلق چنین سریال‌هایی تاثیر به سزایی در معرفی شهدای شاخص قزوین به گردشگران دارد به همین دلیل باید در این راستا با کمک شورای شهر و شهرداری گام برداشت و پیرامون شخصیت‌های دیگر شهدا فیلم تولید کرد.
مدیرکل‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین 12 طرح پیشنهادی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد که با همکاری شورا و شهرداری می‌توان در راستای اجرایی شدن آنها گام‌های موثری را برداشت.
وی با اشاره به خانه‌های بازسازی شده شهیدان ابوترابی و بابایی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین آمادگی دارد نمایشگاهی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین معرفی سیره این بزرگان به گردشگران برگزار کند.
حقایق پور با اشاره به انتشار مجله خط سرخ گفت: با همکاری شهرداری و شورا می‌توان این مجله یا مجله‌های دیگری را به صورت فصلی و سالانه تهیه و منتشر کرد و در اختیار علاقمندان قرار داد.
وی خاطرنشان کرد:هم اکنون کوچه و خیابان‌های قزوین به نام شهدا نامگذاری شده و باید در کنار این نامگذاری‌ها تابلوهای فلزی یا سنگی تهیه کرد تا بیوگرافی شهیدان به منظور معرفی بیشتر آنها به مردم ، نوشته شود.
حقایق پور ادامه داد: استان قزوین دارای چهار شهید شاخص از جمله بابایی، ابوترابی و لشگری که باید در معرفی این شهدا کنگره‌ها و همایش‌هایی را برگزار کرد تا بیشتر آحاد جامعه به ویژه نسل جوان با ویژگی‌ها و سیره آنها آشنا شوند.
مدیرکل‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداری قزوین می‌توان هر سال حداقل یک کنگره برای این شهدا برگزار کرد.
حقایق‌پور گفت: هدف از برگزاری کنگره جمع‌آوری اطلاعات، خاطرات و آثار شهدا در قالب بانک اطلاعاتی است تا ضمن نگهداری برای آیندگان، از آنها برای تولید برنامه‌های هنری به منظور معرفی سیره شهیدان به جوانان استفاده کرد.
حقایق‌پور، تهیه و نصب سردیس شهدای شاخص قزوین را یکی دیگر از طرح های پیشنهادی برای شورای شهر عنوان کرد و افزود: استان قزوین 70 شهید شاخص دارد که می‌توان سردیس این شهیدان را در خیابان شهدا که اولین خیابان ایران است برای مدعوین به نمایش گذاشت.
این مسوول افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری شورا و شهرداری آمادگی دارد برای 70 شهید شاخص کتاب‌هایی در 40 صفحه در یک بازه زمانی مشخص تهیه کند.
وی افزود: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان از این کتاب‌ها در اماکن عمومی، کتابخانه‌ها، مراکز آموزشی و حتی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها برای بهره‌مندی علاقمندان استفاده کرد.
شهید محمدعلی رجایی، دومین رئیس جمهور ایران اسلامی بود که در ۲۵ خرداد ۱۳۱۲ در قزوین چشم به جهان گشود و در ۸ شهریور ۱۳۶۰ دریک بمب گذاری در تهران به درجه رفیع شهادت نایل آمد
استان قزوین سه هزار شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7388/6012خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشاردهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد