Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:42:31 GMT

اتوبان دوطبقه نسازیم

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۷۴۷۶

اتوبان دوطبقه نسازیم

یک کارشناس حمل و نقل شهری گفت: امروز بسیاری از مشکلات ترافیکی به دلیل ضعف قوانین و مقررات است که در این راستا باید بسیاری از قوانین بازنگری و مقررات جدیدی وضع شود.

امین همدانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برای کنترل ترافیک و به حداقل رساندن ضرر و زیان ناشی از آن باید به قوانین و مقررات، فرهنگ و آموزش و مهندسی ترافیک توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از مشکلات ترافیکی به دلیل ضعف قوانین و مقررات است که در این راستا باید بسیاری از قوانین بازنگری و مقررات جدیدی وضع شود، افزود: روند دریافت‌گواهینامه رانندگی در کشور ساده و ارزان است اما در کشورهای اروپایی علاوه بر هزینه‌ بالای دریافت گواهینامه، امتحان‌های کتبی و عملی متعددی برگزار می‌شود.

این کارشناس حمل و نقل شهری ادامه داد: باید قوانینی وضع شود تا بر رفتار رانندگان بعد از دریافت گواهینامه به صورت مستمر نظارت شود، متاسفانه در کشور هیچ قانونی برای این مهم وجود ندارد، در کشورهای اروپایی زمانی که فرد قصد تمدید بیمه شخص ثالث خود را دارد باید پرونده رانندگی خود را به شرکت بیمه ارائه دهد، آن شرکت با توجه به تخلفات، راننده را در یکی از سه گروه کم خطر، پرخطر و ریسک بالا برای شرکت بیمه تقسیم بندی می‌کنند و بر اساس این تقسیم بندی، قیمت بیمه متفاوت می شود.

همدانی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ صحیح آموزش رانندگی در بین افراد نهادینه نشود، هیچگاه معضل ترافیک رفع نمی‌شود، بر این اساس باید آموزش‌ها از دوران ابتدایی در بین دانش‌آموزان نهادینه شود، به موازات آن رسانه‌ها نیز باید برای آموزش فرهنگ رانندگی گام‌های بزرگ و موثری بردارند.

وی اظهارکرد: یکی از عوامل مهم در کنترل ترافیک، مهندسی ترافیک است، در این راستا باید زیرساختهای حمل و نقل همگانی، مسیر عبور دوچرخه و پیاده در شهر توسعه یابد و از اقداماتی همچون ساخت اتوبان‌های دوطبقه و تعریض معابر جلوگیری شود تا شهروندان رغبتی به استفاده از خودروهای شخصی نداشته باشند.

وی خاطرنشان‌کرد: با عزم ملی، توجه به این سه عامل و مشارکت شهروندان به طور حتم می‌توانیم معضل ترافیک را رفع کنیم.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • جاده چالوس بسته است
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است