Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با اين که بازار SUV ها روز به روز داغ تر مي شود اما تويوتا همچنان اعتقاد دارد که بازار مناسبي براي سدان هاي فول سايز وجود دارد و به همين دليل پنجمين نسل از تويوتا آوالون را در نمايشگاه ديترويت آمريکا معرفي کرده است.

از آن جايي که اين سدان بر پايه پلت فرم TNGA (پلت فرمي که در ساخت تويوتا کمري نيز استفاده شده است) قرار دارد، از تشابهات فني و ساختاري بسياري با کمري سود مي برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما شايد مهم ترين خبري که بعد از نمايشگاه CES منتشر شد تصميم تويوتا براي ارائه اپل کارپلي بر روي خودرو هايش بود. تويوتا پس از اين که با امتناع اپل و گوگل در زمينه در اختيار قرار دادن پروتکل هاي امنيتي مواجه شد. شخصا دست به کار شد و نرم افزاري امنيتي شخصي خود را توسعه داد و اپل کار پلي را به نوعي با اين سيستم امنيتي خود مخلوط کرده است.

نرم افزار کارپلي قرار داده شده بر روي تويوتا آوالون روان ترين تجربه کاربري با کارپلي را عرضه مي کند. گرچه سازنده خودرو آندرويد اتو را براي صفحه نمايش 9.5 اينچي آوالون ارائه نخواهد کرد.
روي اين خودرو به صورت استاندارد يک سيستم صوتي با 14 بلندگو نصب شده است اما يک سيستم صوتي ديگر با 1200 وات قدرت از برند JBL نيز به صورت آپشن عرضه مي شود.

علاوه بر صفحه نمايش اصلي يک صفحه نمايش 7 اينچي براي تنظيمات خودرو، سيستم ناوبري و موارد مربوط به ايمني خودرو نيز در نظر گرفته شده است.
آوالون از ضريب درگ 0.27 Cd بهره مي برد و به نظر مي رسد در زمينه طراحي تويوتا راهي که نيسان با مدل ماکسيما رفته را دنبال مي کند. اين که آوالون جديد طويل تر در عين ارتفاع پايين تر و پهناي بيشتر در مقايسه با نسل قبلي است گواه اين مدعاست.

تويوتا يک موتور 3.5 ليتري V-6 و يک موتور 4 سيلندر هيبريدي را براي اين مدل در نظر گرفته است.

گرچه تويوتا هنوز اعداد و ارقام دقيق مربوط به اين دو موتور را منتشر نکرده است اما از آن جا که به نظر مي رسد اين دو موتور همان موتور هاي استفاده شده در مدل کمري که با دو کد 2GR-FKS و A25A-FXS هستند، توانايي توليد قدرت به ترتيب 301 اسب بخار و 203 اسب بخار را دارند.

آوالون هيچ وقت يک سدان اسپرت به شمار نمي رفت اما اين باعث نشده تا تويوتا آن را با تجهيزات مناسب روانه ميدان نکند. از بين اين تجهيزات مي توان به فنر ها با قابليت کنترل تنظيم، G سنسور در محور جلو و عقب و سيستم مستقل کنترل کننده چرخ ها به وسيله يک سوپاپ سوئيچ-شير که مي تواند از بين 650 نوع حالت فنربندي را در عرض 20 ميلي ثانيه انتخاب کند اشاره کرد.

سيستم تعليق عقب نيز از نوع چند اتصاله موسوم به مولتي لينک است. همچنين آوالون مجهز به جديدترين فن آوري هاي تويوتا همچون سيستم فعال کنترل کننده صدا، تقويت صداي خروجي از موتور و يک ژنراتور براي جذب هواي ورودي در نظر گرفته شده است.

در بخش ايمني، سيستم تشخيص عابر پياده به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است. کروز کنترل مجهز به رادار، سيستم کمکي فرمان به همراه هشدار تعويض لاين، 10 ايربگ، کنترل کشش، کنترل پايداري، ABS به همراه ترمز خودکار الکترونيکي و دوربين ديد عقب همگي به صورت استاندارد روي آوالون جديد موجود هستند.
در حال حاضر هنوز مشخص نيست که قيمت گذاري اين مدل به چه صورتي خواهد بود اما از اواخر بهار سال جاري شاهد عرضه آوالون خواهيم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ محمد رنگانه گفت: این طرح با هدف رفاه شهروندان و براساس مطالبه مردمی با عنوان طرح یک روزه ترخیص موتور شارژی‌های توقیفی با حمایت دستگاه قضایی اجرا می‌شود.

وی افزود: افرادی که موتور شارژی توقیفی دارند با در دست داشتن قبض پارکینگ و مدارک لازم فردا یکشنبه نهم اردیبهشت به پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش مراجعه کنند و مراحل ترخیص یک روزه وسیله نقلیه خود را انجام دهند.

سرهنگ زنگانه گفت: پلیس راهور با سامانه ۱۲۰ در هر لحظه از شبانه روز پاسخگوی درخواست‌های مردمی در حوزه ترافیک است.

دیگر خبرها

  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟