Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: شناور حامل هزار و 600 کیلوگرم باله کوسه با هوشیاری کارکنان این نهاد در چابهار کشف شد.

سربندردار دوم حمیدرضا بنی صدر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در بندر شهید کلانتری چابهار هنگام عملیات پاس خروجی، یک فروند شناور ایرانی را که عازم کشور امارات متحده عربی بود توقیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این شناور حاوی محموله هزار و 600 کیلوگرم باله کوسه ماهی بود که با هوشیاری پرسنل گارد بندر شناسایی، کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: در این رابطه سه نفر بازداشت و لنج حاوی محموله قاچاق نیز توقیف شد.
وی افزود: متهمان این پرونده به همراه پرونده تشکیلی توسط ضابطان یگان حفاظت اداره بنادر استان به مراجع قضایی شهرستان چابهار تحویل شدند.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس اظهارات کارشناسان محیط زیست جریمه این باله ها که از صید هزار و 400 قطعه کوسه ماهی به دست آمده 420 میلیارد ریال برآورد شده است.
به گفته نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان به استناد قوانین شکار، حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی زنده و اجزای بدن آنها بدون کسب پروانه و مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
به گفته کارشناسان؛ باله کوسه ماهی بعد از فرآوری و بسته بندی در کشورهای حوزه خلیج فارس و انتقال به برخی کشورهای اروپایی و غیره به عنوان سوپ مورد استفاده قرار می گیرد و هر ظرف کوچک سوپ باله کوسه ماهی حدود 100 دلار به فروش می رسد.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۶۵۷ مورد تعرض به اراضی دولتی از ابتدای سال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: مساحت این اراضی بیش از ۱۷۷ هکتار بوده است.

به گزارش مشرق، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان