Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت-جلسه شورای آب کشاورزی رشت درحالی برگزار شد که مسئولان با اشاره به وجود ۲۷ درصدشالیزارهای گیلان در این شهرستان برضرورت داشتن برنامه مناسب و مدیریت صحیح آب بندان ها تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست فرمانداری رشت در جلسه توزیع آب کشاورزی، حفاظت منابع  آبی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان رشت  برگزارشد، اظهار کرد: ۲۷ درصد از اراضی شالیزاری استان در شهرستان رشت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد احمدی با بیان اینکه باید تدابیر لازم برای تأمین آب کشاورزی این میزان اراضی شالیزاری انجام شود، افزود: در سه منطقه لشت نشا، خشکبیجار و خمام نسبت به سایر مناطق با مشکلات بیشتری در زمینه تامین منابع آبی مواجه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منابع آبی در گیلان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، گفت: البته این موضوع نباید سبب شود که مدیران و مسئولان هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده و با منفی نگری موجبات دلزدگی کشاورزان را فراهم کنند.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر دوری از نگاه محدود و بخشی به این موضوع، خاطرنشان کرد: در این زمینه مقصر دانست تنها یک دستگاه اشتباه است زیرا همه به عنوان یک مجموعه در حال فعالیت هستیم و مردم نیز از ماه به عنوان یک مجموعه واحد انتظار خدمات دهی مناسب را دارند.

احمدی با اشاره به ظرفیت آب بندان ها در ذخیره منابع آبی و نقش تأثیرگذار آنها در تأمین آب کشاورزی، تأکید کرد: آب بندان ها حداکثر ظرفیت ذخیره ۲۰ میلیون متر مکعب آب را دارند و باید با لایروبی آب بندان ها بر حفظ منابع آبی تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۰ کیلومتر از ۲۹۰ کیلومتر انهار از سوی آب منطقه ای لایروبی شده است، اظهار کرد: بخش عمده ای از تامین منابع آبی بر عهده آب منطقه ای است که باید با برنامه ریزی مناسب و اجرای صحیح برنامه ها گام موثری در این زمینه بردارد.

نبود یک برنامه ریزی مناسب دلیل تبدیل شدن یک موضوع به بحران

در ادامه این جلسه سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان بااشاره به اینکه یک موضوع به تنها دارای ماهیت بحرانی ندارد، افزود :تنها درصورت نبود یک برنامه مشخص، هوشیاری و اتخاذ نکردن تدابیر درست است که یک موضوع کوچک هم می تواند به یک بحران تبدیل شود.

عباس صابر با بیان اینکه آب منطقه ای و جهاد کشاورزی شهرستان باید سی پی ام زمانی خود را اعلام کنند، گفت: براساس اعلام سی پی ام های زمانی از سوی این دستگاه ها بخشداران برنامه خود را تنظیم تا در زمانبندی با مشکل مواجه نشوند.

صابر با بیان اینکه وی همچنین با اشاره به نقش آب بندان ها و لزوم مدیریت درست این ظرفیت، تصریح کرد: باید با مدیریت مناسب آب بندان ها از اتکا به سدها برای تأمین آب کشاورزی بی نیاز شویم.

وی با اشاره به اینکه تا زمان داشتن برنامه ریزی مناسب در حوزه تامین آب کشاورزی با بحران مواجه نیستیم، اظهار کرد: بنابراین باید با هوشیاری و هم افزایی از این بحران جلوگیری کنیم تا سال آتی را با برنامه ریزی و تدبیر به خوبی پشت سر بگذاریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر

حامد اسماعیل پور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در طرح قرار دوازدهم به نیت گرامیداشت مقام امام زمان (عج) از محل درآمد موقوفات منطبق، کمک خیرین و نذورات امامزادگان در روز دوازدهم هرماه خدمات اجتماعی متعددی به گروه‌های مختلف نیازمندان ارائه می‌شود.

وی افزود: در این طرح خدمات اجتماعی چون کمک‌های معیشتی، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، کمک برای تهیه دارو و تأمین هزینه درمان افراد کم‌برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و کم‌برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی این گروه‌ها انجام می‌شود.

اسماعیل پور با بیان اینکه بر همین اساس ۳۱۳ بسته کمک معیشتی هر کدام به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال بین نیازمندان شهرستان رودسر توزیع شد، گفت: این برنامه به صورت شاخص هر ماه در یکی از شهرستان‌ها اجرا می‌شود که برنامه شاخص این ماه استان گیلان در شهرستان رودسر و به میزبانی آستان مقدس امامزادگان امیر بنده کلاچای برگزار شد.

کد خبر 6094419

دیگر خبرها

  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت