Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان این‌که متأسفانه خراسان جنوبی به عنوان استان مهاجرفرست در تهران عنوان شده است، گفت: مهاجرت از روستاها به مرکز استان و از استان به سایر استانها باید متوقف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین یدالله وحدانی‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی صبح امروز در سومین جلسه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد شهری، اظهار کرد: برابر دستورالعمل ابلاغی هدف از تشکیل این کارگروه منسجم‌تر شدن فعالیت‌ها در راستای هدف مورد نظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این‌که سعی داریم به سمتی پیش برویم که دو هدف خاص را دنبال کنیم افزود: یکی مبدا و جایی است که در معرض تخریب و مهاجرت است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و کمبود باران، از رشد مهاجرت روستاییان جلوگیری شود و با توجه به این‌که در مجاورت کشور افغانستان قرار داریم و اگر مرزهای ما خالی از سکنه شود، مشکل امنیتی خواهیم داشت.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: هدف دوم ما انجام یک سری اقدامات در مقصد که همان مهاجرت به شهرها است و اولویت آن طرح جامع حدنگار اداره ثبت اسناد و املاک است.

 

وحدانی‌نیا تصریح کرد: دستگاه‌هایی که مالک اراضی هستند از اراضی صیانت کنند تا از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

 

وی با بیان این‌که ایجاد مرکز خانه مهر از اقدامات بسیار خوبی بود که انجام گرفت، افزود: با توجه به این‌که فرزندانی که پدر و مادر آن‌ها اختلاف داشتند و باید در کلانتری‌ها با یکدیگر ملاقات می‌کردند و آسیب‌هایی را به همراه داشت، با ایجاد مرکز خانه مهر در کنار حرفه‌‌آموزی، ملاقات با حضور مشاوران بهزیستی انجام می‌شود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به این‌که باید کمربند فضای سبز شهری در مرکز استان گسترش پیدا کند و با کمبود آب که در حوزه شهرداری عنوان می‌شود، روبه رو هستیم باید تدبیری اندیشیده شود تا به نتیجه مطلوب برسیم و در مورد تثبیت اراضی بلاتکلیف که در معرض تصرف و تخریب هستند باید رشد 10 درصدی داشته باشیم.

 

وحدانی‌نیا با بیان این‌که متأسفانه خراسان جنوبی به عنوان استان مهاجرفرست در مرکز تهران عنوان شده است، تصریح کرد: مهاجرت از روستاها به مرکز استان و از استان به سایر استان‌ها باید متوقف شود.

 

وی افزود: اداره ثبت اسناد و املاک به نقشه جامع بیرجند نیاز دارد و دستگاه‌های متولی باید این نقشه ها را تهیه کنند و در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک قرار دهند تا به یک خروجی قابل قبولی برسیم.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به حضور نداشتن نماینده اداره میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: باید گام‌های مؤثری در جهت بوم‌گردی و شناساندن مناطق روستایی و کویری برداشته شود و همچنین بازارچه‌های محلی باید ایجاد شود تا روستاییان محصولات خود را عرضه کنند و به سمت و سویی برویم که از مهاجرت روستاییان و عشایر جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول نماینده سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار به دور دوم کشیده شد که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتظار بر این است که همان حساسیت‌ها و پیگیری‌های دور اول در دور دوم نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنور انتخابات در دور دوم باید با مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی گرم بوده ولی از چالش‌های بیهوده پرهیز شود، گفت: همه دستگاه‌ها چون دور اول برای برگزاری یک انتخابات باشکوه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیلاب در زیرکوه و خوسف و درمیان و برخی نقاط بیرجند داشته‌ایم که اگر به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده باید پای کار بهبود آن باشیم تا در روز انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

قناعت ادامه داد: نیاز است که در روز انتخابات پیش بینی هواشناسی را نیز مد نظر داشته باشیم و با توجه به وضعیت جوی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: حوزه رسانه و صدا و سیما نیز همچون گذشته انعکاس‌های خوبی در حوزه انتخابات داشته و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار بر این است که از همان ثانیه‌های شروع انتخابات همه دستگاه‌های مرتبط و شعب آنلاین باشند.

قناعت اظهار کرد: نباید با این استدلال که انتخابات تنها در یک حوزه انتخابیه برگزار می‌شود کار را سهل بگیریم بلکه نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی یادآور شد: در دور اول انتخابات در خراسان جنوبی مشکل امنیتی نداشتیم و انتظار است در دور دوم نیز آمادگی‌های اطلاعاتی و امنیتی لازم وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی آرام و گرم و با یک رقابت سالم و با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

کد خبر 6089553

دیگر خبرها

  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی