Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر امنیت داخلی آمریکا در جلسه استماع کمیته قضایی سنا، منکر توهین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ملت های آفریقایی شد که این انکار، خشم سناتور دمکرات را برانگیخت و او را متهم به همدستی با ترامپ کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های مختلف آمریکایی، 'کوری بوکر' (Cory Booker) سناتور دمکرات در کمیته قضایی سنا، وزیر امنیت داخلی آمریکا را به دلیل طفره رفتن از پاسخ دادن به اینکه آیا رئیس جمهوری آمریکا در جلسه خصوصی مربوط به مهاجرت از واژه سخیفی علیه اتباع کشورهای آفریقایی، السالودور و هائیتی به کار برده است، مورد حمله لفظی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جلسه روز گذشته (سه شنبه) کمیته قضایی سنا در باره شنیدن اظهارات ' کرستجِن نیلسن ' (Kirstjen Nielsen) وزیر امنیت داخلی آمریکا؛ 'دیک دوربین' (Dick Durbin) سناتور ایالت ایلینویز از وی بارها درباره آنچه دونالد ترامپ درباره اتباع این کشورها کلماتی سخیف به کار برده است، پرسش کرد و وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز در پاسخ می گفت که چیزی دراین مورد بخصوص به یاد نمی آورد.
سی ان ان دراین باره گزارش داد: پس از آنکه کرستجن نیلسون منکر آن شد ترامپ از کلمه 'کثافت' استفاده کرده است، خشم سناتور کوری بوکر را برانگیخت و به شدت وزیر امنیت داخلی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.
سناتور بوکر در جلسه استماع کمیته قضایی سنا با خشم خطاب به وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: فرمانده کل قوا در جلسه دفتر کاخ سفید با اشاره به کشورهای آفریقا و هائیتی جملاتی زننده، پست و رکیک به کار می برد ، لحنی که باید بر آن گریست، زمانی که 'جهل' و 'تعصب' با قدرت پیوند بخورد، یک نیروی خطرناک برای کشور ما (آمریکا) خواهد بود.
بوکر با خشم و عصبانیت خطاب به وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: سکوت و فراموشکاری شما، شریک جرم بودن و همدستی دراین زمینه است.
سی ان ان گزارش داد: بوکر گفت که زمانی که برای اولین بار اظهارات رئیس جمهوری (آمریکا) را درباره مهاجران و اتباع این کشورها شنیده، برآشفته و خشمگین شده است.
سناتور بوکر دراین جلسه با ادامه حمله شدید خود علیه وزیر امنیت داخلی آمریکا که از دادن پاسخ به همکاران وی دراین جلسه استماع که وی چیزی از آن جملات سخیف به یاد نمی آورد گفت: هم اکنون ده ها میلیون نفر آمریکایی لطمه دیدند، چراکه آنها نگران آنچه در کاخ سفید می گذرد هستند، و این برای من غیر قابل قبول است.
سی ان ان گزارش داد: پیش از این نیلسون به کمیته قضایی سنا گفته بود که خواهان کنار گذاشتن بحث درباره نوع بیان رئیس جمهوری آمریکا در نشست هفته گذشته با تنی چند از سناتورها در کاخ سفید است که اتباع دیگر کشورها را با کلماتی سخیف خطاب قرار داده است.
سی ان ان در توضیح نوشت شخص وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز در آن جلسه حضور داشت.
نیلسون در جلسه استماع کمیته قضایی سنا گفته بود: من در برابر پرسش های شما در این زمینه بسیار صبر به خرج داده ام، من چیز بیشتری درباره آنچه که در جلسه هفته گذشته رخ داد، نخواهم گفت، مایلم از این مساله بگذرم و درباره راهکارهایی که چطور می توانیم از کشور محافظت کرد، بحث کنیم.
به گزارش ایرنا، ترامپ درروزهای اخیر با به کار بردن واژگانی سخیف درباره اتباع کشورهایی همچون کشورهای آفریقایی، السالوادور، هائیتی درجریان جلسه با نمایندگان مجلس پیرامون مسائل مهاجرتی ، با انتقادهای شدیدی مواجه شده است.
شبکه تلویزیونی سی ان ان روز یکشنبه 24 دی ماه گزارش داد مردم هائیتی در روزهای گذشته دست به تظاهرات اعتراض آمیز علیه اظهارات رئیس جمهوری آمریکا زدند و شهروندان هائیتی به این شبکه خبری گفتند: ترامپ چهره سفید پوست، نژاد پرست و واقعی خود را پس از برگزیده شدن بعنوان رئیس جمهوری آمریکا نشان داد.
سی ان ان گزارش داد: مردم هائیتی وعده دادند که وی را در انتخابات میان دوره ای 2018 در پای صندوق های رای، به یاد خواهند داشت.
برخی نمایندگان کنگره آمریکا از جمله فردریکا ویلسون (Frederica Wilson) نماینده دمکرات مجلس نمایندگان از ایالت فلوریدا سخنرانی سالانه ترامپ را پیشاپیش تحریم کرد.
تارنمای خبری هیل (TheHill) نیز دراین باره گزارش داد: شان پن (Sean Penn) هنرپیشه هالیوود، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را دشمن بشریت خواند.
چاک هیگل ( Chuck Hagel) وزیر دفاع سابق آمریکا در پی ادامه انتقادها از گفته سخیف رئیس جمهوری آمریکا درباره اتباع کشورهای آفریقایی، السالوادور و هائیتی گفت ترامپ مایه شرمساری است.
اروپام **1302**مترجم: بهروز وفاداری ** انتشار: زهرا هژبری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل

 وزیر امنیت داخلی اسرائیل در پی یک حادثه رانندگی راهی بیمارستان شد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه الجزیره، رسانه‌های اسرائیل از واژگون شدن خودروی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل و زخمی شدن وی و انتقالش به بیمارستان خبر دادند.

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات ضد صهیونیستی در رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد.

هنوز گزارشی از وضعیت جسمی وی منتشر نشده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شوک به اسرائیل؛ خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل واژگون شد+ فیلم
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد
  • خودوری «بن گویر» واژگون شد
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد+ فیلم
  • واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل (+فیلم)
  • دفتر بن‌گویر بیانیه داد
  • لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل + فیلم
  • واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل
  • واژگون شدن خودروی «بن گویر» و زخمی شدن وی
  • ببینید | شوک بزرگ به اسرائیل؛ اولین تصاویر از واژگون شدن خودروی وزیر امنیت داخلی!