Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که معاون حقوقی رییس‌جمهوری در جلسه‌ای به اتفاق آرا اعلام کرد مسئول کنترل ساختمان با قوانین مذکور شهرداری‌ها هستند از دستور آخوندی برای منع حضور مهندسان در دستگاه‌های دولتی خبر داد. ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ اقتصادی راه و مسکن نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حامد مظاهریان در همایش ملی نگهداری از ساختمان‌ها با نگاهی به حادثه پلاسکو  با بیان "تمام حرف آیین‌نامه کنترل ساختمان این است که مسئول کنترل ساختمان کیست؟" اظهار کرد: تمام اختلاف‌های موجود حول و حوش آیین‌نامه اصلاح کنترل ساختمان مربوط به همین مسئولیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که باید قبل از قانون نظام مهندسی آیین‌نامه اصلاح کنترل ساختمان را می‌داشتیم،‌ افزود:‌ مسئول این موضوع کیست طبق قانون وزارت راه مسئول نیست. سازمان نظام مهندسی در تصوری این مسئولیت را بر عهده خودش می‌دانست. سازمان نظام مهندسی می‌گوید در ورژن دیگر در آیین‌نامه ما را مسئول ساختمان قرار دهید.

وی با اشاره به این‌که ادعای این آیین‌نامه این است که مسئول کنترل ساختمان دولت محلی است یعنی شهرداری‌ها، ادامه داد: شهرداری چگونه پروانه صادر می‌کند اما نمی‌تواند ساختمان را کنترل کند. 1300 شهر داریم که نهاد شهرداری بر مبنای رای مردم پروانه ساختمانی می‌دهد و قدرت آنرا دارد که برابر تخلف‌های این بخش را بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌گه قانون به مامور شهرداری داده که وارد یک ساختمان شود و آنرا تعطیل کند، افزود: دولت‌های محلی در تمام دنیا مسئول کنترل ساختمان هستند.

مظاهریان با بیان این‌که آیین‌نامه اصلاح ساختمان می‌گوید مسئول ساختمان کیست،‌ اظهار کرد: معاون حقوقی رییس‌جمهوری در جلسه‌ای به اتفاق آرا اعلام کرد که مسئول کنترل ساختمان با قوانین مذکور شهرداری هستند. پایان کلام. شهرداری‌ها طبق قوانین مسئول کنترل ساختمان هستند و هیچ حقوقدانی به این موضوع ایراد نگرفته است.

وی با بیان این‌که شهرداری نمی‌پذیرفتند مسئولیت کنترل ساختمان را بر عهده بگیرند،‌افزود: بحث آیین‌نامه کنترل ساختمان تمام شده است.

وی با یادآوری این‌که شک و تردیدی در این‌که چه کسی مسئول کنترل ساختمان است، نیست به موضوع نامه دیروز آخوندی برای لغو دریافت 5 درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر اشاره کرد و  گفت:‌ سازمان‌ها این حق را دارند که در این رابطه هرگونه می‌خواهند عمل کنند.  وزارت راه مصوبه معاون وزیر وقت (در سال 84) حذف کرد. نظام‌ها می‌توانند در مجامع خودشان به موضوع 5 درصد بپردازند و این بر عهده مهندسان است که می‌خواهند با حقوق خود چه کنند.

مظاهریان با بیان "با نامه دیروز وزیر راه دستمان را از جیب مهندسان بیرون آوردیم و این کمکی است که فرآیندها را بهتر کنیم، اظهار کرد:‌ امروز هم آقای آخوندی به بنده دستور دادند در رابطه با منع مهندسان در بخش‌های دولتی فعالیت می‌کنند باید اقدام شود.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد:پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها جهت اعمال رویه‌های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود:بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه‌های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه‌ای وهمچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • برگزاری آیین ملی گل‌غلتان بیستم اردیبهشت‎ ماه در کاشان
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد