Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
رئیس اداره محیط زیست شاهرود با بیان این که ضرر و زیان وارده به محیط زیست قابل جبران نیست، گفت: عامل شکار خرس قهوه‌ای در شاهرود برای تحمل دو سال حبس روانه زندان شد.

به گزارش مهر، علی اکبر قربانلو با بیان این که طبق تماس یکی از اهالی ساکن در پناهگاه خوش ییلاق با اداره محیط زیست مبنی بر شکار خرس قهوه‌ای، این یگان بلافاصله در محل حاضر شدند، ابراز داشت: نیروهای محیط زیست به دنبال دریافت گزارش، ضمن حضور در محل، با لاشه یک خرس قهوه‌ای که بر اثر شلیک گلوله اسلحه شکاری از بین رفته بود، مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که شکارچی متخلف پس از آن که با حضور مردم بومی و اعتراض آنها مواجه شده بود محل را ترک کرده و متواری می‌شود، افزود با شهادت مردم محلی هویت متهم شناسایی و با شکایت اداره محیط زیست پرونده‌ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل شد.

رئیس اداره محیط زیست شاهرود با بیان این که متهم با صدور نیابت قضایی به دادسرا احضار و در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه تخلفی شد، ابراز داشت: با توجه به این که مجوز قانونی هیچ سلاحی به نام متخلف ثبت نشده و اسلحه‌ای نیز به دادگاه ارائه نشد، بنابر این اسلحه بکار رفته در شکار، از نوع غیرمجاز محسوب می‌شود.

قربانلو در ادامه تصریح کرد: دادگاه متهم را به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده به تحمل دو سال حبس و به جرم حمل سلاح غیرمجاز به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد که با قطعی شدن رای در دادگاه تجدیدنظر، پرونده به واحد اجرای احکام ارجاع و متهم برای گذراندن دوران محکومیت خود (دو سال حبس) روانه زندان شد.

وی افزود: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک خرس قهوه‌ای معادل پانصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم بايد این مبلغ را به حساب دولت واریز کند.

مجله حيوانات در همین زمینه: حمایت همه جانبه دستگاه قضا برای مقابله با شکارچیان غیرمجاز شکارچی قوچ آبستن بعد از ۷ سال بالاخره زندانی شد صدور مجوز شکار پرندگان همچنان ممنوع است وداع با اسلحه در دهلران قاضی القضات: شکار حرام است کشتار یک قلاده خرس قهوه‌ای در کلاردشت در روز انس با طبیعت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا حسین زاده بابایی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، ساختمانی به مساحت ۵۰ مترمربع را که در منطقه حفاظت شده‌ی سیاهمزگی شهرستان شفت ساخته شده بود با همراهی کارشناسان منابع طبیعی و نیروی انتظامی و حکم قضایی تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: مردم در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی و یا تصرفات غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ، موارد را به ادارات حفاظت محیط زیست و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند