Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصرت‌الله ضرغام سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در همایش مدیریت استعدادهای هزاره سوم که در دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی این صندوق کمک به توسعه علم و فناوری در کشور است، چرا که صندوق این موضوع را مهم دانسته و همیشه در این مسیر گام برمی‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر کودکان، دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران افرادی هستند که به طور مستقیم از حمایت های این صندوق برخوردار می‌شوند.

ضرغام گفت: این صندوق حمایت از پژوهشگران جوان را از چندین سال پیش آغاز کرده است و در حال بومی‌سازی و اجتماعی کردن علم و دانش در این زمینه است.

سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تصریح کرد: امروزه تقویت زیرساخت‌های علم و فناوری جامعه یکی از وظایف سه گانه این صندوق از پژوهشگران و فناوران کشور است.

وی اظهار کرد: راه پیشگیری از معضل بیکاری استفاده از تحول در تفکر و تکنولوژی نو است و باید مردم به این امر آگاه باشند که تکنولوژی نو توشه‌ خوبی برای از بین بردن این مشکل در دنیاست.

سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در ادامه گفت: باید در وهله اول ذهن‌های برتر را در کشور شناسایی و سپس روی این افراد سرمایه‌گذاری کنیم.

ضرغام افزود: امروزه سازمان‌ها به خوبی دریافته‌اند که موقعیت مطلوب در کشور از طریق نخبگان با استعداد شکل می‌گیرد و ما باید برای موفقیت در این زمینه برنامه مدونی داشته باشیم که آن هم از مهد کودک‌ها و مدارس باید آغاز و از آنجا استعدادیابی را در بچه‌ها ردیابی کنیم.

سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تاکید کرد: در این زمینه ما برنامه‌ای با آموزش و پرورش داشته‌ایم تا از این طریق اختراعات دانش‌آموزان با استعداد را به ثبت برسانیم.

هر کودک می تواند بازمانده یک فرصت از دست رفته باشد

ضرغام افزود: امروزه بیست درصد بچه‌ها در مهد کودک‌ها هستند و باید در این زمینه نگاه ویژه و سرمایه‌گذاری مدون و بهتری روی کودکان شود، چرا که هر کودک می تواند بازمانده یک فرصت از دست رفته باشد.

سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران بیان کرد: در حال حاضر 17 هزار مهد کودک در کشور وجود دارد که نیمی از آنها در مناطق روستایی هستند.

وی بیان کرد: به هر حال خلاقیت و ثبت اختراعات از جمله اهدافی است که ما از آن حمایت می‌کنیم، چرا که دانش‌آموزان جزو ظرفیت‌های کشور به شمار رفته و باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده و حمایت کنیم.

ضرغام ادامه داد: در حال حاضر تمرکز این همایش بر پرورش نسلی توانمند و با استعداد در جهان فناوری محور امروزی است، چرا که پیشرفت فناوری مسیری جدید پیش روی حوزه مدیریت استعدادها باز کرده است.

سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران افزود: در این همایش شناسایی استعدادهای بالقوه و بالفعل روش‌های استعدادیابی و استعدادپروری مورد توجه قرار دارد.

وی یادآور شد: باید شاهد پرورش نسلی خلاق توانمند و دانش‌محور در کشور باشیم و این امر به برنامه‌ریزی‌ هوشمندانه و فناورانه نیازمند است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، زارع، مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: تنها در سال گذشته  ۳۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه درمان در بخش های مختلف به بیماران خاص وصعب العلاج پرداخت شد.

او  افزود: شرط حمایت صندو.ق  از بیماران خاص دارا بودن یکی از بیمه های پایه در حوزه سلامت یا تامین اجتماعی یا  نیروهای مسلح است.

به گفته وی بیماران خاصی که تاکنون موفق زیر پوشش این صندوق قرار نگرفته اند و می توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت و ثبت کدملی و شماره همراه تحت پوشش قرار گیرند.

صندوق حمایت از بیماران خاص بیش از ۱۰۰ گروه از بیماری های خاص را در زمینه دارو ویزیت توانبخشی وپارا کلینیک تحت پوشش قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان