Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی پور اسد فیلم ساز عمار که با مستند "طبیب بلاد" در هشتمین جشنواره عمار حضور داشت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: این مستند پرتره با تکیه بر وقایع جنگ جهانی اول و ورود نظامی انگلیس به بوشهر ساخته شده است.

وی افزود: این مستند راجع به شخصیت آیت الله عبدالله بلادی بوشهری است که ما سعی کردیم در این بستر تاریخی فعالیت های سیاسی ایشان را نشان دهیم البته وجهه علمی و معنوی این شخصیت موثر را نیز تا حدودی به نمایش در آوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم ساز عمار بیان داشت: جشنواره عمار واقعا عالی است و مردمی بودن آن بسیار اهمیت دارد. من به عنوان یک فیلم ساز از اکران ها راضی هستم و مردم استقبال خوبی داشته اند. جشنواره عمار فضای خوبی را برای فیلم سازان مستعد ایجاد کرده و این انگیزه را در آنها به وجود آورده که برای مردم از همه قشر ها فیلم بسازند و ا ین جای تحسین دارد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ­ حیدرزاده در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره موضوع پژوهش گفت: موضوع برنامه و مستندی که قرار است طبق این متن آماده شود، سقط جنین است و آشفتگی آماری که در این حوزه مشاهده می‌شود که ما آمار متقنی نداریم که در دست سیاست گذاران و برنامه ریزان باشد برای اینکه بتوانند برای پیشگیری و کم کردن آمار سقط جنین برنامه ریزی کنند، ­­این مستند به این آشفتگی آماری می‌پردازد.

وی افزود: مجموعه مستند «کوچک، بزرگ و بزرگتر» که از طرف رادیو معارف ساخته می‌شود یک مجوعه مستند ۱۵ قسمتی است و این پژوهش یکی از ۱۵ قسمتی است که ساخته می‌شود و قرار است، ­اواخر تابستان از رادیو معارف پخش شود.

وی درباره دشواری‌های کار و روند کار گفت: مهم‌ترین مشکلی که در این حوزه و موضوع داریم اینکه افراد خیلی خوددار هستند که اطلاعات بدهند و کسانی که غیرقانونی کار کرده اند حاضر نیستند­، جلوی دوربین مصاحبه کنند. ­

وی افزود:­ ما برای خیلی از منابع تحقیقاتی خود به صورت میدانی با افراد گفتگو می‌کنیم ­و ­مجبوریم در مناطقی که دارو‌هایی غیرمجاز این موارد خرید و فروش می‌شود، حضور داشته باشیم، خطراتی که در این زمینه است، مهم‌ترین مشکل در مسیر ساخت این مجموعه است، ما توانستیم با چند نفر از گروه‌هایی که در زمینه سقط جنین مبارزه می‌کند مرتبط بشویم که این نقص را جبران کنیم.

وی درباره فرق پژوهش رادیویی با پژوهش مکتوب گفت: برای ساخت مستند رادیویی چند مرحله وجود دارد، ­­مرحله اول باید این مستند براساس یک پژوهش انجام شود، ­­پژوهشی که براساس واقعیت‌های میدانی، تحقیق‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی که معتبر هستند و منابع دیگر که بتوانند اطلاعاتی درباره موضوع ارایه بدهد؛ آرشیو‌های صوتی و تصویری است، ­ مصاحبه‌های مردمی است حتی مصاحبه‌های کارشناسان و افراد خبره، اما تفاوتی که با پژوهش دانشگاهی دارد این است که تکیه ما به آمار به روز خیلی بیشتر است.

درباره این موضوع سالهاست که مقاله نوشته می‌شود، رساله‌های دکتری دفاع می‌شود و مقاله‌هایی که در در نشریات علمی معتبر چاپ می‌شود ولی اینها دیگر منبع ­قابل استفاده برای مستندی که در این حوزه می‌خواهد ساخته شود، نیست و باید به روز باشد تا بتوانیم اعتماد مخاطب را جلب کنیم.

او درباره همکاری نهاد‌ها هم گفت: یک بخشی از نهاد‌های دولتی معمولا در این زمینه زیاد همراهی نمی‌کنند شاید به این علت که به نوعی نقص کار بعضی از نهاد‌ها مخصوصا در حوزه بهداشت و درمان را نشان می‌دهد، خیلی مایل نیستند در این حوزه کار کنند، ولی گروه مردمی هست که در این زمینه خیلی فعال هستند که شعبه‌های متعددی دارند و دارند در زمینه حفظ حیات جنین کار می‌کنند.

وی گفت: منظور از آشفتگی آماری سقط جنین، سقط جنین قانونی نیست، سقط جنین قانونی آمار دارد  که وزارت بهداشت و پزشکی قانونی به صورت رسمی اعلام می‌کنند اما  این آماری که آنها ­اعلام می‌کنند، با آن آماری که در جامعه اتقاق می‌افتد خیلی متفاوت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



­
­

دیگر خبرها

  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد