Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارشاد مارابی دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز سنندج اولین کردستانی است که عضو تیم ملی گراپلینگ کشور است که بارها در میادین جهانی و کشوری خوش درخشیده و مقام های ارزنده ای به دست آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،ارشاد مارابی متولد سال 72 اهل کامیاران به دلیل علاقه ای که به رشته های رزمی داشت از کلاس سوم ابتدایی شروع به فعالیت و تمرین در رشته جودوو کرد اما بعد از مدتی وارد رشته گراپلینگ شد و بصورت حرفه ای این رشته را ادامه داد بطوریکه امروز توانسته است به موفقیت های زیادی در سطح جهانی, کشوری, استانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دست پیدا کند.

 

گراپلینگ یک کشتی ترکیبی است که منشا آن در رشته های کشتی آزاد، کشتی فرنگی، کشتی کچ، جودو، سامبر، و جوجیتسوی برزیلی، جوجیتسوی ژاپنی و دیگر رشته های کشتی تسلیمی می باشد که در آن با بدست آوردن موقعیت برتر نسبت به حریف با فنون قفل مفاصل و خفه کردن حریف را وادار به تسلیم شدن می نماید, گراپلینگ در واقع یک حالت و یا تعریف کلی از تمامی تکنیک هایی است که به منظور مبارزه نزدیک و جنگ تن به تن و نیز دفاع شخصی طراحی گردیده است.

 

این جوان کامیارانی با پشتکار و تلاش فراوان در کنار ورزش حرفه ای از تحصیل دور نمانده و هم اکنون دانشجوی ترم هفتم رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه پیام نور سنندج است.

 

این رزمی کار کامیارانی، مسول  و ریاست کشتی گراپلینگ استان کردستان، دبیر هیات جودو شهرستان کامیاران، ریاست بادیگارد غرب کشور و مدرس بادیگارد و تشریفات است.

 

ارشاد مارابی ورزشکار کامیارانی در رشته های متعدد رزمی فعالیت دارد و بارها در میادین جهانی و کشوری خوش درخشیده و مقام های ارزنده ای به دست آورده است, وی دارای مدرک های دان ۳ جود , دان ۲جوجیتسو, دان ۲ گراپلینگ , دان ۱ایکیدو و دفاع شخصی, مربی رسمی جودو و داور رسمی ‌جودو است .

ارشاد مارابی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُرددانش اظهار داشت: از کلاس سوم ابتدایی با تمرینات جودو پا به عرصه ورزش گذاشتم و چندین مقام مختلف کشوری و استانی جودو و جوجیتسو دارم اما از 5 سال پیش بصورت تخصصی و حرفه ای وارد رشته کشتی گراپلینگ شدم .

 

میگویم چطور شد که این رشته را انتخاب کردید: می گوید در سال 94 مسابقات انتخابی تیم ملی در کرمانشاه برگزار شد و چون از کردستان کسی حضور نداشت به همراه دوستم در این رقابت ها شرکت کردم و بعد از 4 بازی سخت و نفس گیر موفق شدم که مقام اول را در وزن 71 کسب کنم و جواز حضور در مسابقات کشوری را کسب کردم اما چون از طرف ورزش و جوانان استان معرفی نشده بودم اجازه حضور ندادند که بعد از رایزنی و پیگیری بالاخره اجازه دادند.

 

وی افزود: چند سال پشت سر هم در مسابقات گراپلینگ کشوری انتخابی تیم ملی,  2 طلا و 1 نقره کسب کردم و در مسابقات جهانی 2016 بلاروس در وزن 71 کیلوگرم مقام پنجم جهان را کسب کردم .

 

این قهرمان کامیارانی ادامه داد: در سال 2016 با کاروان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به رقابت های جهانی بلاروس اعزام شدم, رقابت های جهانی گراپلینگ با حضور بیش از 20 تیم در مینسک بلاروس برگزار شد و هر چند برای اولین بار در این مسابقات شرکت کردم در وزن 71 کیلوگرم مقابل مبارز صربستانی تسلیم شدم اما مقام پنجم جهانی را کسب کردم.

 

ارشاد مارابی اولین کردستانی است که در این رشته شروع به فعالیت کرده است و در حال حاضر عضو تیم ملی کشور است و در حال آماده شدن برای مسابقات انتخابی کشور که در بهمن ماه برگزار می شود و همچنین حضور در مسابقات جهانی 2018 است.

این دانشجوی ورزشکار کردستانی که در حال حاضر ریاست کشتی گراپلینگ استان کردستان را بر عهده دارد گفت: با توجه به اینکه گراپلینگ یک رشته خشن است و احتمال آسیب جدی دیدن در آن زیاد است کمتر کسی وارد این رشته میشود اما چند نفری جدیدا در کردستان وارد این رشته شده اند و امیدوارم امسال بتوانیم مسابقات انتخابی استان را برای اولین بار در کردستان برگزار کنیم .

 

ارشاد مارابی جدای از جودو و کشتی گراپلینگ, مدرک بادیگاردی را زیر نظر سازمان بادیگاردی و حفاظتی ISBTA روسیه دریافت کرده است و در حال حاضر رئیس بادیگارد غرب کشور است و به عنوان محافظ شخصی مشغول به کار شده اند.

 

این دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز سنندج یادآور شد: در کنار ورزش تحصیل را ادامه دادم و دو ترم در رشته تربیت بدنی دانشگاه پیام نور مرکز سنندج مشغول به تحصیل شدم اما چون کل زندگیم نشات گرفته از ورزش شده بود کمی خسته کننده بود به همین خاطر بعد از دو ترم تغییر رشته دادم و در حال حاضر دانشجوی ترم هفتم مهندسی کشاوری در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج هستم.

 

وی علت انتخاب دانشگاه پیام نور برای تحصیل را شرایط ویژه سیستم آموزشی این دانشگاه برای تحصیل عنوان کرد و گفت: نهایت تشکر را از مسئولین دانشگاه پیام نور در مرکز سنندج و استان دارم چرا که به دلیل حضور در اردو و تمرینات خیلی سنگین نمیتوانم در بیشتر کلاس های درس حضور پیدا کنم اما با تعامل و همراهی که مسئولین دانشگاه از استاد گرفته تا رییس و معاون دانشگاه با من داشته اند نتوانسته ام که در امتحانات حضور پیدا کنم و همپایی سایر همکلاسی های خود درس بخوانم.

 

این قهرمان گراپلینک اهل کامیاران با وجود اینکه متاهل است هم کار می کند, هم سالن ورزشی دارد, هم درس میخواند و هم در مسابقات و اردوهای مختلفی شرکت می کند.

 

وی گفت:  اگر انسان در زندگی برنامه ریزی داشته باشد هم به کار, هم زندگی, هم ورزش, هم تحصیل و هم ... میرسد و تاره وقت اضافه هم میاورد.

 

این دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز سنندج ورزش کردن را عامل بازدارنده ای برای ورود به عرصه های آسیبزای اجتماعی عنوان کرد و گفت: ورزش کردن برای سلامت جسم و سلامت روح یک نیاز است بطوری که همه اقشار مختلف و بویژه جوانان باید وارد این عرصه شوند.

میپرسم آیا ورزش کردن مانع درس خواندن شما نشده است؟ جواب میدهد: اصلا اتفاقا ورزش باعث شده است که من بیشتر ترغیب شوم که درس بخوانم, چرا که اگر من قهرمان جهان هم شوم اگر تحصیل کرده نباشم ارزشی ندارد, قهرمان ورزشی بی سواد هیچ فایده ای ندارد, باید هر فردی در هر حرفه ای که هست حتما تحصیل را ادامه دهد, وقتی کسی قهرمان است باید در تمام زمینه ها قهرمان باشد, چه در زندگی, چه در تحصیل, چه در وزرش, چه در اخلاق و ...

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور، درباره مصوبات این جلسه گفت: در جلسه امروز کمیته ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور انتخاب شدند.

خسروپناه افزود: بر اساس رأی اعضای کمیته، ولی‌اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل،  رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر، رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان،یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد،حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در کشتی فرنگی آسیا
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد