Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@21:51:01 GMT

نظام آموزش و پرورش کشور پرورشی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۹۰۵۲

نظام آموزش و پرورش کشور پرورشی نیست

استاندار کرمان نظام آموزش و پرورشی کشور را پرورشی ندانست و گفت: همه توفیقات کشورهای توسعه یافته در حوزه پرورشی آنهاست و آموزش را اولویت دوم کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی امروز 27 دی‌ماه در جلسه همایش بزرگ شوراهای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، بخشداران و فرمانداران استان اظهار کرد: نظام آموزشی ما نظام پایه ای است و توسعه هر کشور بر پایه آموزشی آن ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که تربیت فرزندان مانند حکاکی بر سنگ ماندگار است، تصریح کرد: متاسفانه در نظام آموزشی خود غفلت کرده‌ایم و باید فرزندان خود را جستجوگر تربیت کنیم.

استاندار کرمان، نظام آموزش و پرورشی کشور را پرورشی ندانست و عنوان کرد: همه توفیقات کشورهای توسعه یافته در حوزه پرورشی آنهاست و آموزش را اولویت دوم کار خود قرار داده‌اند؛ آنها فکرها را پرورش داده ضمن آنکه آموزش گفت‌وگو از دوران مهدکودک آغاز می‌کنند.

وی با تاکید برآنکه نظام آموزشی درست فکر کردن و درست رفتار کردن را باید بیاموزد، اظهار کرد: متاسفانه افراط و تفریط‌هایی در دوران‌هایی داشته‌ایم که اثرات بدی در نظام آموزش و پرورش ما گذاشته و این غفلت را باید جبران کنیم.

رزم‌حسینی، دریافت یارانه را نشان دهنده فقر آموزشی در کشور دانست و بیان کرد: نظام کیفی آموزشی و پرورشی ما با کشورهای توسعه یافته بسیار فاصله دارد که باید برای جبران این عقب ماندگی تلاش‌های لازم را داشته باشیم.

وی از تبعیض آموزشی در کشور گلایه کرد و تصریح کرد: در کشور ما مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی وجود دارد که این تبعیض یک واقعیت است که باید بدان توجه کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مهارت آموزی باید از کودکی آموزش داده شود، خاطرنشان کرد: اگر نظام تمرکزگرایی از بین می‌رفت بسیاری از مشکلات ما نیز در حوزه آموزش و پرورش توسط نخبگان حل می‌شد.

وی، عدم اعتماد و عدم صداقت را ریشه بسیاری از مشکلات دانست و بیان کرد: این بی‌اعتمادی از کودکی آغاز می‌شود و در دوران دانشگاه عمق آن زیاد می‌شود.

وی با طرح این سوال که سالانه با چاپ کتاب درسی چه میزان سرمایه از کشور خارج می‌شود؟ تصریح کرد: اقدامات خوبی در کشور انجام شده اما اشکالات را باید مطرح کنیم تا برای رفع آن تدابیری اندیشیده شود.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان این مطلب که 26 مجمع خیرین در استان تشکیل شده که 220 کلاس درس به کلاس‌های ما اضافه کرده‌اند، ادامه داد: در آموزش و پرورش استان در بخش غیردولتی بیش از 6000 نفر مشغول به کار هستند، ضمن آنکه تعهد ما برای امسال 1200 نفر بوده در حالی که ما در سال جاری 1500 نفر را جذب کرده‌ایم.
 
به گزارش ایسنا، محمد محسن‌بیگی امروز 27 دی‌ماه در جلسه همایش بزرگ شوراهای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار کرمان، بخشداران و فرمانداران استان اظهار کرد: بعد از قانون اساسی مترقی‌ترین قانون، قانون شوراهای آموزش و پرورش است که اگر این قانون به درستی اجرا شود، مشکل آموزش و پرورش رفع می شود.

وی با اشاره به اینکه کرمان جزو استان‌های شاخص کشور شناخته می‌شود، ادامه داد: با وجود اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش به صورت کامل اجرا نشده اما تاکنون اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اضافه کرد: براساس سرشماری سال 1390 حدود 202 هزار خوداظهاری بی سوادی در استان داشتیم، همچنین استان کرمان بیشترین رشد باسوادی در کشور را داشته به‌گونه‌ای که رشد آن به 93.5 درصد رسیده است.

وی به پوشش دانش آموزان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: از دانش آموزانی که در سال اول ابتدایی باید تحصیل را آغاز کنند حدود 99.5 درصد آنها به مدرسه می‌آیند، ضمن آنکه در دور افتاده ترین نقاط استان کلاس‌ برای دو نفر و سه نفر تشکیل داده ایم تا بازمانده از تحصیل در استان نداشته باشیم.

محسن‌بیگی از ارتقای یک نمره در معدل کتبی امتحانات نهایی استان خبر داد و اظهار کرد: استان کرمان در قبولی کنکور نسبت به سال قبل 7 درصد رشد داشته و جایگاه استان در قبولی کنکور به دهم رسیده است.

وی با بیان این که 26 مجمع خیرین در استان تشکیل شده است که 220 کلاس درس به کلاس‌های ما اضافه کرده‌اند، تصریح کرد: در آموزش و پرورش در بخش غیر دولتی بیش از 6000 نفر مشغول به کار هستند، ضمن آنکه تعهد ما برای امسال 1200 نفر بوده در حالی که ما در سال جاری 1500 نفر را جذب کرده‌ایم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با تبیین مزایای سند، در ترویج فرهنگ ثبت رسمی در میان دانش‌آموزان و خانواده آنان نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سید مهدی هاشمی روز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تبریک هفته معلم، از زحمات جامعه آموزش و پرورش استان قدردانی و اظهار کرد: معلمان بیشترین نقش را در شکل‌گیری فرهنگ جامعه ایفا می‌کنند و از این رو نهاد آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت، نقش زیربنایی در پیشرفت کشور دارد و مدیون فداکاری معلمان هستیم.

وی افزود: معلمان با نهادینه کردن قانون‌مداری، صداقت، مسئولیت‌پذیری و انضباط اجتماعی در قشر کودک و نوجوان، از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری و به رشد کشور در عرصه‌های گوناگون کمک می‌کنند و از این روست که در دین مبین اسلام، تعلیم و تعلّم عبادت است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: امروزه فاقد سند بودن بخشی از اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و با ایجاد زمینه بروز اختلاف، به تولید شش میلیون پرونده قضائی در جامعه منجر شده است.

وی ادامه داد: بی‌هویت بودن اراضی و املاک، بیش از هرچیز ریشه در مسائل فرهنگی دارد و متأسفانه بخشی از جامعه نیازی به ثبت رسمی املاک خود احساس نمی‌کنند که آموزش و پرورش می‌تواند با تبیین مزایای سند، در ترویج فرهنگ ثبت رسمی در میان دانش‌آموزان و خانواده آنان نقش بسزایی ایفا کند.

کد خبر 750226

دیگر خبرها

  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • ورود ۷۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است