Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح خاورمیانه طی سفری از پیش اعلام نشده و به منظور بحث و بررسی اقدامات پس از سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای مرکزی به اراضی اشغالی می‌رود.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قرار است نشست‌هایی دیپلماتیک میان مسئولان آمریکا، روسیه، سازمان ملل و اتحادیه اروپا ( کمیته چهارجانبه بین‌المللی) برای بررسی راه‌های احیای روند مذاکرات سازش و طرح پیشنهادی آمریکا در این زمینه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیسون گرین‌بلات، فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح خاورمیانه در سفرش به اراضی اشغالی با هیچ مسئول فلسطینی دیدار نمی‌کند، او همچنین با بنیامین نتانیاهو و مشاورانش به خاطر سفر به هند دیدار نخواهد کرد اما قرار است با شماری از وزرا و مسئولان سازمان‌های امنیتی اسرائیلی دیدار و گفتگو کند. گرین بلات تا سفر مایک پنس، معاون ترامپ به اراضی اشغالی در روز یکشنبه آینده خواهد ماند.

برخی دیپلمات‌های غربی در گفتگو با شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کردند که هدف از سفر گرین‌بلات، تشریح اهداف و رویکردهای آمریکا در مورد منازعه فلسطینی صهیونیستی و تلاش برای ایجاد یک استراتژی جهت جلوگیری از تشدید اوضاع و درگیری‌ها خواهد بود.

این شبکه به نقل از یک منبع بلندپایه در کاخ سفید گفت که گرین‌بلات در نشست کمیته چهارجانبه بین‌المللی به منظور تبادل اطلاعات با آن‌ها و ادامه تلاش‌ها در مسیر احیای روند مذاکرات سازش شرکت خواهد کرد.

شبکه مذکور بیان کرد که یکی از شخصیت‌های نزدیک به عباس اخیرا طی دعوتی ناگهانی به ریاض رفت و طی آن در جریان برخی جزئیات "معامله قرن" قرار گرفت که برخی بندهای آن خشم و عصبانیت عباس را در پی داشته و دلیل اظهارات تند او در نشست شورای مرکزی فلسطین هم همین مسئله بوده است که برخی تحلیلگران اسرائیلی گفته اند این سخنان خط پایان روابط تشکیلات خودگردان با آمریکا بود.

از جمله مسائلی که او قرار است در این سفر بررسی کند، موضوع کاهش کمک‌های آمریکا به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003F3R

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از بزرگترین خیابان‌ های پایتخت پاکستان به نام «ایران» مزین شد

 رئیس جمهور اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان پس از دیدار و رایزنی‌های خود، از یادمان نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» رونمایی کردند.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی و شهباز شریف عصردوشنبه در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به پاکستان، پس از دیدار دوجانبه، برگزاری نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه، حضور در مراسم امضای اسناد و تشریح دستاوردها و نتایج رایزنی‌های سران و مقامات دو کشور در نشست مطبوعاتی، از لوح یادبود نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر اسلام‌آباد که از مقابل پارلمان پاکستان آغاز می‌شود، رونمایی کردند.

 سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس‌جمهور پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد.

رئیسی در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عکس/ نشست صمیمی رئیس جمهور با نخبگان پاکستانی
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • یکی از بزرگترین خیابان‌ های پایتخت پاکستان به نام «ایران» مزین شد
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • اسامی برندگان لاتاری در ایران | خاطرات برندگان لاتاری ایرانی
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • تیراندازی جمعی در پارکی در مریلند آمریکا/ ۵ دانش‌آموز زخمی شدند