Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@14:09:01 GMT

بازسازی سوریه چقدر هزینه دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۹۱۵۳

بازسازی سوریه چقدر هزینه دارد؟

قاسم محبعلی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امورخارجه، در گفت‌وگو با اعتماد گفت: هدف درازمدت امریکا این است که با ادعای تهدید ایران، حلقه محاصره روسیه را تنگ‌تر کند و نفوذ خود را در مناطق اطراف روسیه افزایش دهد. ایده اصلی در واشنگتن این است که نهایتا با فروپاشی حکومت‌های روسیه و چین، عملا این دو قدرت موسوم به جوامع بسته را وارد آنچه به قول خودشان «جهان آزاد» نامیده می‌شود، بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان وضعیت حکومت اسد در سوریه آنچنان تغییر بنیادینی نکرده است. اسد با توجه به حضور روسیه توانسته است حکومت خودش را حفظ کند و بخشی از سرزمین‌های تحت تسلطش را گسترش دهد. الان با کمک روسیه و ایران توانسته است حدود پنجاه درصد از سرزمین‌ها را کنترل کند، اما بحران سوریه پابرجاست و حکومت مرکزی بدون حمایت ایران و روسیه ممکن است حتی برای چند هفته هم نتواند موقعیت خودش را حفظ کند.

باید توجه کرد که در وضعیت سوریه، بین 500 میلیارد تا 1000 میلیارد دلار فقط برای بازسازی این کشور سرمایه‌گذاری مورد نیاز است. در نتیجه نه ایران و نه روسیه به این سادگی نمی‌توانند سوریه را رها کنند، این ارتباطی با وجود یا فقدان داعش ندارد. الان مشکل پیچیده‌تر از زمان داعش شده است، جبهه‌بندی در سوریه به جبهه رویارویی امریکا و روسیه تبدیل شده است. ایران و روسیه اگر نتوانند با امریکایی‌ها برای تشکیل یک دولت فراگیر و مورد توافق طرفین به یک مصالحه برسند، نبرد سوریه بدون اینکه دورنمایی برای پایان آن وجود داشته ‌باشد، ادامه خواهد یافت.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز شنبه در حاشیه برگزاری همایش آموزشی - توجیهی حج تمتع ۱۴۰۳ استان تهران، از زائران خواست رفتارشان در کشور میزبان به گونه‌ای باشد که سفیر معنوی جمهوری اسلامی ایران و شهدای ایران اسلامی باشند.

وی در راستای منویات مقام معظم رهبری چند توصیه به زائران سرزمین وحی ارائه کرد و گفت: حجاج ایرانی نخست اخلاق حسنه را سرلوحه کار خود کنند و در این سفر اصلاح رفتاری داشته باشند. همچنین این عزیزان نسبت به وحدت بین مسلمانان اهتمام داشته باشند و قرآن محوری را در رأس فعالیت‌ها و برنامه‌های خود قرار بدهند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه همواره تغییراتی در حج اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ساله برنامه‌هایی در سرزمین وحی و کشور خودمان برگزار می‌شود و شرایط نیز متناسب با آن تغییر می‌یابد به عنوان مثال کاهش تعداد کارگزاران و در مقابل افزایش تعداد حجاج از تغییراتی است که امسال نیز بار دیگر در حج تمتع شاهد آن هستیم.

به گفته مسئولان حوزه حج و زیارت، در حج تمتع گذشته به تعداد ۵ کاروان از عوامل و خادمان کاسته و به تعداد زائران افزوده شد و در ادامه این روند امسال نیز ۲ کاروان با ظرفیت ۲۲۰ نفر به تعداد زائران افزوده شد.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند