Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@21:58:13 GMT

کارتژ خودرو جدید رییس جمهور روسیه

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۹۱۷۸

کارتژ خودرو جدید رییس جمهور روسیه

رئیس‌جمهوری روسیه به زودی از خودروی ملی ساخت این کشور برای دیدارهای رسمی و بین‌المللی خود استفاده خواهد کرد.

ایران آنلاین /دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه گفت: اواخر ماه فوریه تا اوایل ماه مارس امسال، ۱۶دستگاه خودروی جدید «کارتژ» تحویل مقامات بلند پایه روسیه می‌شود.

وی افزود: بودجه سرمایه گذاری شده در این پروژه ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد روبل است. هدف از این پروژه استفاده مقامات بلند پایه روسیه از  خودروهای ساخت داخل به جای تولیدات خارجی است.
استفاده از خودرو برای سران کشورها نماد اعتبار دولت، تجسم فن آوری و قدرت مهندسی نوآوری در این کشورها است، از این رو رهبران کشورهای پیشرفته ترجیح می دهند تا با خودرو های تولیدی کشور خود سفر کنند.
بعنوان مثال رئیس جمهوری آمریکا از کادیلاک شماره یک، ملکه انگلستان از بنتلی یا رولزرویز، نخست وزیر انگلستان از جگوار استفاده می کنند، همچنین خودرو دولتی رئیس جمهوری فرانسه سیتروئن است، خودرو صدراعظم آلمان آئودی، تویوتا خودرو رسمی نخست وزیر ژاپن است و رئیس جمهوری چک اشکودا و رئیس جمهوری ایتالیا از مازراتی استفاده می کنند.
از سال ۱۹۴۸ میلادی رهبران شوروی از لیموزین ZIL/ZIS استفاده می کردند، پس از فروپاشی شوروی بدلایل اقتصادی و فنی مقامات روسیه به خودروهای خارجی روی آوردند.
هم اکنون خودروی رئیس جمهوری روسیه مرسدس بنز اس ۶۰۰ گارد پولمن است، که بزودی به خودروی تولید داخل در این کشور تغییر می کند.
پروژه طراحی خودرو برای مقامات کشوری روسیه"کارتژ" نام دارد که از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون ادامه دارد و طراحی خودروها  همگام با پیشرفت جهانی در زمینه فن آوری های نوین صورت گرفته است.

--- ---

این پلتفرم چند نوع خودرو سواری لیموزین، مینی بوس و شاسی بلند را در بر می گیرد.
در برنامه جامع روسیه قرار است تا این پلتفرم جدید خودرو علاوه بر استفاده مقامات دولتی، به عنوان خودرویی ملی و پیشرفته و نماد روسیه در اختیار تمامی علاقه مندان و خریداران در سراسر جهان قرار گیرد. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • فیلم| استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور
  • فیلم/ استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور
  • استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان