Web Analytics Made Easy - Statcounter


عضو هیات مدیره راه‌آهن از علاقه هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کریدور شمال-جنوب خبر داد و گفت: ایران برای حمل بار ریلی و ترکیبی، از بندرعباس و چابهار به آسیای میانه اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین عاشوری با اشاره به مذاکرات انجام‌شده میان جمهوری اسلامی ایران و هند بر سر موضوع کریدور شمال-جنوب در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به دهلی‌نو، اظهار داشت: در این خصوص سه جلسه با انجمن فورواردرهای هند برای تعیین تعرفه‌های ۲۰۱۸و چگونگی فعال‌سازی این کریدور،‌ جلسه دیگری با شرکت «کُنکُر» به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت کانتینری وابسته به راه‌آهن هند برای فعال شدن در کریدور شمال-جنوب و جلسه سوم با شرکت «سُلار» یک شرکت فعال در آسیای میانه و روسیه به‌منظور تشریح تعرفه‌ها و جداول زمانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از هر سه شرکت برای حضور در اجلاس معرفی کریدور شمال-حنوب که ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری در تهران و با حضور فورواردرهای روسیه،‌ آذربایجان، بلاروس و ایران برگزار می‌شود، دعوت به حضور شده تا در خصوص توسعه همکاری‌ها در این کریدور و فعال‌سازی آن مذاکره شود.

رئیس کمیته ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: علاوه بر موضوعات فوق، مذاکراتی در راستای فعال‌سازی دو شرکت و یک انجمن مذکور در کریدور چابهار (هند-ایران-افغانستان)، چابهار به آسیای میانه و بندرعباس به آسیای میانه نیز مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و شرکت راه‌آهن ایران جمهوری اسلامی ایران نسبت به حمل بار از بندرعباس به آسیای میانه به‌طور کاملاً ریلی و از چابهار به کشورهای آسیای میانه به‌صورت حمل‌ونقل ترکیبی اعلام آمادگی کرد.

عضو هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن همچنین به علاقه‌مندی طرف‌های مذاکره برای بازدید از بندر شهید رجایی، آپرین و آستارا اشاره کرد و گفت: هدف از اعلام این علاقه‌مندی برای بررسی و ارزیابی نقاط فوق‌الذکر جهت سرمایه‌گذاری برای احداث پایانه تخلیه و بارگیری،‌ ساخت مخازن و امکانات تخلیه و بارگیری بود.

عاشوری خاطرنشان کرد: مقرر شد مذاکره‌کنندگان در مدت حضور در ایران برای شرکت در اجلاس معرفی کریدور شمال-جنوب از مناطق فوق بازدید کنند.

true برچسب ها : حسین عاشوری شرکت راه آهن کریدور شمال_جنوب true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت

پروژه راه آهن اردبیل این روز‌ها در حالی مراحل نهایی را طی می‌کند که در جریان پیگیری‌های هفتگی سید حامد عاملی استاندار اردبیل برای تامین مالی این پروژه مهم ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، پیگیری رفع مسائل و مشکلات و تأمین نیازمندی‌های استان از پایتخت، جزو برنامه‌های هفتگی سید حامد عاملی، استاندار اردبیل است که این برنامه در سال جدید هم ادامه یافت.

در جریان این پیگیری‌ها برای پروژه‌های مختلف از جمله ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه، ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص یافت.

پروژه راه آهن اردبیل که نزدیک به ۲ دهه از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته است، این روزها در مراحل نهایی قرار دارد و انتظار می‌رود در نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم/ هدفمان اصلاح تکنیک است
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • وضعیت هوای کشور؛ این هفته در ایران همچنان باران می بارد
  • افزایش بازدارندگی ایران در قفقاز و آسیای میانه پس از عملیات وعده صادق