Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام معتمدی از انتشار فراخوان «خاطره نگاری تشکیلاتی» توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: امروزه ضرورت عملکرد سازمانی و منظم مجموعه های فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و این مهم فقط و فقط با یادگیری اصول، فنون و مهارتهای کار گروهی و تشکیلاتی حاصل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طی سالیان گذشته تکثر و تنوع فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط کشور گسترش یافته است ولی آنچه طی مشاهدات و مصاحبه های مختلف با فعالان این حوزه واضح است توجه به تشکل سازی و کار جمعی است.

 

حجت الاسلام معتمدی با تاکید بر اینکه این حرکت عظیم انقلابی در مساجد جز با کار تشکیلاتی و منظم ثمربخش نخواهد بود، افزود: منابع انسانی هر سازمان که به حق از آن با عنوان سرمایۀ انسانی یاد می شود، ارزشمندترین بخش هر سازمان است؛ به طوری که تلاش اکثر سازمان ها برای این است تا از طریق به کارگیری سرمایۀ انسانی، بیشترین بهره وری را عاید سازمان خود نمایند.

 

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: مسئله ای که در زمینه منابع انسانی دست به گریبان سازمان های فرهنگی مذهبی این است که با رفتن هر نیروی با تجربه از سازمان، آن فرد همه تجربیات چندساله اش را با خود می برد و سازمان با نفرات جدید، گویی از صفر شروع به کار می کند و این کار هزینه های بسیاری را به مجموعه تحمیل می کند.

 

وی با اشاره به اینکه راهگشای حل این مسئله چیزی جز انتقال تجربیات از طریق «تجربه نگاری و ثبت خاطرات» نیست، اظهار داشت: این راهکار را امیرالمؤمنین علی(ع) قرنها پیش، از آن یاد کرده و آن را رمز و کلید موفقیت عنوان کرده اند.

 

حجت الاسلام معتمدی اظهار داشت: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در تلاش است با استفاده از تجارب مشابه در سایر نهاد های انقلابی کشور با ثبت تجربیات ائمه جماعات، مدیران مسئول و سایر ارکان تشکیلاتی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و انتقال آن به مسئولان جدید، راه را برای مدیران و فعالان فرهنگی جدید هموارتر نماید و این فراخوان تلاشی در همین زمینه است.

 

گفتنی است کلیه افراد در بیان موضوعیت خاطرات و تجارب تشکیلاتی خود آزاد هستند ولی به منظور هدایت افکار دسته بندی زیر ارائه می گردد.

 

جذب اعضا و سازماندهی تشکیلاتی، تقسیم کار و مسئولیت سپاری

جذب منابع مالی و روش های آن بویژه کمک های مردمی و خودکفایی

برگزاری فعالیت های فرهنگی

مقابله با آسیب های اجتماعی با محوریت مسجد

برگزاری اردوهای فرهنگی تشکیلاتی

کارآفرینی فرهنگی و اقتصاد مقاومتی

فعالیت های تربیتی و مربی محور

هم افزایی میان نهاد های فرهنگی (امام جماعت، هیات امنا، بسیج، مدرسه محل و...)

مدیریت تعارضات درون تشکیلاتی

مدیریت روابط میان فردی و درون گروهی

روابط عمومی، تبلیغات و فضای مجازی

ارتباط میان واحد برادران و واحد خواهران

رصد و پایش فرهنگی در سطح محل

 

آخرین مهلت ارسال تجربیات تا 18 اسفند ماه 1396 است و آثار برتر با نام افراد و کانون آنها منتشر خواهد شد. همچنین به آثار برتر به قید قرعه  کمک هزینه مشهد مقدس اهدا می شود.

علاقه مندان می توانند تجربیات و خاطرات خود را ترجیحا در یک صفحه A4 با فونت B Zar سایز 14 به صورت تایپ شده همراه با مشخصات کامل شناسنامه ای و اطلاعات تماس خود از طریق ایمیل masajed@chmail.ir ارسال کنند یا مطالب خود را از طریق نشانی الکترونیکی http://ravagh.ir/index.aspx?pid=7&retUrl=/index.aspx?pid=10465 و پس از عضویت در سایت رواق با درج مشخصات کامل شناسنامه ای و اطلاعات تماس خود ارسال کنند.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است

 غلامعلی حیدری در نشست با معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: برخی آمار حکایت از آن دارد که سرانه مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین خانواده‌های ایرانی بالا نیست و باید این فرهنگ از سنین کودکی نهادینه شود.

وی گفت: بی‌توجهی و کمرنگ شدن حوزه مطالعه و تالیف کتاب کودک یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان فرهنگی است که باید با ترویج کتابخوانی در خانواده‌ها، فرهنگ کتابخوانی را از سنین کودکی نهادینه کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهترین مکان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و باید ارتباط بین خانواده‌ها و کانون تقویت شود.

وی با اشاره به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه‌های سنی مختلف و همچنین پیوند بین خانواده و کانون اظهار داشت: باید برای افزایش ارتباط بین کودکان و نوجوانان با مراکز فرهنگی کانون از تمام ظرفیت‌ها و فناوری روز برای تهیه تولیدات و محصولات فرهنگی استفاده شود.

استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به محرومیت‌های تاریخی که در این استان وجود دارد، گفت: مردم استان با بصیرت و بیداری بدون توجه به این محرومیت‌ها همیشه پای نظام و انقلاب هستند و باید برای پاسداشت از تلاش مردم همه مدیران و دولت‌مردان از تمام توان خود برای توسعه و آبادانی استان استفاده شود.

بیشتر بخوانید

آغاز دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به حضور پرشور مردم چهارمحال و بختیاری در آیین استقبال از رییس‌جمهور در دور دوم سفر هیات دولت به استان و حضور ۵۲ درصدی مردم در پای صندوق‌های رای افزود: مردم با بصیرت استان به خصوص عشایر غیور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی درتاریخ ۱۹ بهمن ماه ساال ۵۷ نیز به تهران رفتندو با امام راحل بیعت کردند.

حیدری با اشاره به نقش تاریخی بزرگ‌مردان و شیر زنانی از جمله علی‌مردان خان و سردار بی‌بی‌مریم گفت: قبل از انقلاب این افراد در مقابل رژیم شاهنشاهی و انگلیسی ایستادگی کردند و این امر باعث شده بود که رضاخان اجازه ندهد که رفاهیات وارد استان شود.

وی به ظرفیت‌های خوب استان از جمله گردشگری، تالاب‌ها و چشمه‌سار‌ها اشاره کرد و اضافه کرد: در دولت سیزدهم برای توسعه استان گام‌های بزرگی برداشته شد و زیرساخت‌های توسعه استان فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • فراخوان تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان