Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران در نشست شورای دبیران هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی اساتید، گفت: برخی از اساتید و اعضای هیات علمی اطلاعات عقیدتی و سیاسی کمی دارند، به ویژه نسل جدیدی که وارد دانشگاه‌ها شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساتید باید در جلسات هم اندیشی به اظهار نظر درباره موضوعات مختلف بپردازند تا از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین طیبی بر همکاری تشکل های اساتید و بسیج اساتید اشاره کرد و افزود: باید کارگروه‌هایی ایجاد کنیم تا روند هم‌اندیشی اساتید با جدیت بیشتر و کیفیت بهتری پیگیری و برگزار شود.

طیبی وظیفه کارگروه ها را آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف اعضای هیات علمی دانست و افزود: باید استادان در نشست‌ها مسائلشان را چه صنفی، چه سیاسی مطرح کنند و اگر این شرایط به وجود نیاید، مشکلات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه وقتی می گوییم «هم‌اندیشی»، اذهان به سمت ارتقای رتبه و جلسات دانش‌افزایی می‌رود، در حالی که در جلسات هم اندیشی، اساتید باید با اشتیاق و بدون توجه به امتیاز و ارتقای شغلی حضور پیدا کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران یکی از کارهایی لازم در برگزاری نشست‌های اساتید، برگزاری این نشست‌ها را در خارج از ساعات اداری دانست و گفت: این نشست‌ها باید توسط خود اساتید اداره شوند تا اطلاعات اعضای هیات علمی رشد پیدا کند. دانشگاه هم نباید این هم‌اندیشی‌ها را در سیکل کار اداری وارد کند.

طیبی جای خالی سامانه جامع اطلاعاتی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را محسوس دانست و افزود: اطلاعات کافی از اساتید نداریم و برخی اساتید و اعضای هیات علمی اطلاعات عقیدتی و سیاسی کمی در اختیار واحدها گذاشته‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر اطلاعات کافی وجود نداشته باشد برنامه‌ریزی دقیقی صورت نمی‌گیرد. نباید صرفاً باید به برنامه‌ریزی کلان بسنده کرد و این برنامه‌ریزی بدون وجود اطلاعات کافی کارساز نیست.

طیبی افزود: هم‌اندیشی یک دهه قبل از آیین‌نامه ارتقای اساتید اجرا می‌شد و فعالیت‌های خوبی در این خصوص در دانشگاه‌ها انجام می‌گرفت اما مترادف دانستن هم‌اندیشی و دانش‌افزایی آسیب زیادی به بحث هم‌اندیشی وارد کرده است. باید راهکاری پیدا کنیم تا بتوانیم هم‌اندیشی را به نگاه اول برگردانیم و تشکیل دوره‌های دانش‌افزایی را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

ابوالقاسم طیبی هم‌اندیشی اساتید

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد

نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران  با محوریت بررسی راهبرد‌های همدلی و وحدت در مجلس و همگرایی با دولت سیزدهم، شیوه‌های ارتقاء مشارکت مردم در انتخابات دور دوم، ارائه سه ایده موثر برای مجلس و دیدگاه هر نامزد برای تحقق شعار سال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا افشار رئیس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی ضمن خوش‌آمدگویی به نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات و نخبگان سیاسی حاضر در جلسه به بیان اهمیت احزاب و کارکرد آنها منطبق با مطالبات مقام معظم رهبری پرداختند و تأکید کردند: همدلی و وحدت که خواسته جدی مقام معظم رهبری است باید به صورت حقیقی و ملموس در بین مسئولان نظام بویژه بین مجلس و دولت باید دیده شود.

در ادامه این نشست همچنین نامزد‌های حاضر در جلسه به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود در راستای چهار سرفصل دستور جلسه پرداخته و مواردی را مطرح کردند.

نخبگان سیاسی در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، به بیان نظرات و کارشناسی‌های صورت گرفته در مسایل مختلف در جهت رفع مشکلات مردم و قانونگذاری اظهار نظر کرده و همدلی و وحدت را سر از اصلی‌ترین اولویت‌های خود خود قلمداد کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد