Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:37:33 GMT

موزه آشپزخانه سلطنتی سعدآباد بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۹۴۷۷

موزه آشپزخانه سلطنتی سعدآباد بازگشایی شد

تهران - ایرنا - موزه آشپزخانه سلطنتی واقع در مجموعه فرهنگی ‌تاریخی سعدآباد پس از اتمام پروژه حفاظت و مرمت توسط متخصصان، به دستور مدیر این مجموعه بازگشایی شد

به‌ گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی سعدآباد، موزه آشپزخانه سلطنتی سعدآباد به‌علت قدمت زیاد و همجواری با رودخانه دربند با مشکلاتی از قبیل ریختگی و آسیب‌دیدگی سقف و بدنه، رطوبت‌ زدگی، غبارگرفتگی و نا‌ایمن بودن شیشه‌ها، عدم ایمنی سیم‌کشی‌های ساختمان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مواجه بود.
عملیات مرمت و حفاظت صورت‌پذیرفته در این موزه شامل بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده، رنگ‌آمیزی ساختمان و نمای آن، تعویض شیشه‌ها، تعویض سیم‌کشی‌ها و داکت‌کشی، تعویض محل مخزن موزه و ایمن‌سازی آن بوده، و پس از مستند‌نگاری اموال، چیدمان موزه به‌منظور افزایش ایمنی و بهبود کیفیت نمایش اموال، تغییر کرد.
تالار معرفی موزه آشپزخانه سلطنتی نیز پس از سال‌ها، بازگشایی شد. در این سالن عکس‌های تاریخی مربوط به آشپزخانه‌های مختلف دربار پهلوی دوم، آشپزخانه‌های دربار پهلوی در قطار و هواپیما، تصاویر تشریفات پهلوی و تصاویر معرفی سرآشپزهای دربار، برای عموم علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است.
موزه آشپزخانه سلطنتی که یکی از پربازدید‌ترین موزه‌ها در مجموعه سعدآباد است، با 800 مترمربع بنا در زمان پهلوی دوم به «آشپزخانه مخصوص» معروف بوده و محل طبخ غذا ویژه پهلوی دوم، فرح دیبا و فرزندان آن‌ها بود و انواع دستگاه‌های برقی یخ‌ساز، پیتزاپز، غذا‌ساز، چرخ گوشت، سیب‌زمینی پوست‌کن، رنده‌ برقی، قهوه‌ساز و کباب‌پز و... در این آشپزخانه استفاده می‌شد و در سال 1354 از طرف یک شرکت آلمانی تمام امکانات آشپزخانه تغییر و به مدرن‌ترین تجهیزات آشپزخانه‌ای مجهز شد به‌خصوص سیستم برقی فر که ترکیبی از انواع فر و گریل، سرخ‌کن، گرم‌خانه و قابلمه‌های برقی است که در قسمت وسط و در مرکز سالن آشپزخانه نصب شد.
فراهنگ ** 3079 ** دریافت: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه «تته» بعد از ۵ ماه بازگشایی شد

دریافت 21 MB کد خبر 6087650

دیگر خبرها

  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت (+عکس)
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • گردنه «تته» بعد از ۵ ماه بازگشایی شد