Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاده کرمان چترود در حالی در جلوی چشم مسئولان قربانی می‌گیرد که مسیر دوبانده شده آن ماه‌ها آماده افتتاح است. ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، تصادف شب گذشته یک سواری پژو 206 با یک دستگاه فتون در جاده کرمان-چترود و در حدفاصل هوتک-چترود باز هم قربانی گرفت.

امین عربپور رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه شب گذشته یک سواری پژو 206 با یک دستگاه فتون ما بین جاده هوتک-چترود در محور زرند- کرمان تصادف کردند، اظهارداشت: در این تصادف یک نفر سرنشین پژو 206 در همان لحظه و در محل حادثه جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه چهار سرنشین دیگر پژو 206 به همراه راننده فتون به دلیل جراحت حادثه به کرمان اعزام شدند، تصریح کرد: سبقت غیرمجاز علت این حادثه بوده است.

سیدمحمد صابری مسئول اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان با بیان اینکه حال یکی از مصدومان این حادثه وخیم است اظهار داشت: در این حادثه یک کودک 6 ماه و یک زن 34 ساله جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در برخورد شب گذشته پژو206 با یک‌دستگاه کامیون فتون، دو نفر کشته و سه نفر هم مصدوم شدند گفت: مصدومان این حادثه یک نفر خانم، یک نفر آقا و یک دختر هشت ساله است که در آی‌سی‌یو بستری است.

به گزارش تسنیم، این تصادف در حالی اتفاق افتاده که احداث محور کرمان-راور-دیهوک از سال 89 آغاز شده و قسمت‌های مختلف این محور در گذشته افتتاح شده است.

لازم به ذکر است که محمدمهدی بلوردی مدیر‌کل راه و شهرسازی استان کرمان پنج شهریورماه سال جاری در حاشیه افتتاح 20 کیلومتر از باند دوم محور کرمان، راور و دیهوک در استان کرمان که با حضور امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهر‌سازی شد در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار‌داشت: محور کرمان، راور و دیهوک به طول 400 کیلومتر یک محور سنگین ترافیکی و ترانزیتی است که حدود 240 کیلومتر از آن در استان کرمان واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از سال 89 آغاز شده است و از سال گذشته شروع فعالیت مجدد داشته‌ایم گفت: امروز 20 کیلومتر از این جاده که دو بانده شده است به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا شریفی فرماندار راور 22 دی 1392 در گفت‌وگو با تسنیم در راور، با بیان اینکه این جاده که از کرمان به چترود به طرف راور و سپس به دیهوک ادامه می‌یابد از پروژه‌های مهرماندگار دولت دهم است اظهار داشت: این جاده 136کیلومتر طول دارد که به دلیل عدم تخصیص کامل بودجه در شرایط نامطلوب اعتباری دولت، به پایان نرسیده است.

خداداد مقبلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان 25 آبان 1396 با اشاره به اینکه تمامی اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های مرتبط در این حوزه با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و روانی و سهولت تردد انجام می‌شود اظهار داشت: متاسفانه تلفات جاده‌ای دراستان کرمان در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29.4 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای انجام داده‌ایم گفت: در تصادفات جاده‌ای راننده و خطاهای انسانی بیشترین نقش را به خود را اختصاص داده و استان کرمان پس از استان فارس با 379 نفر کشته بیشترین تعداد کشته‌ها را در تصادفات برون شهری در پنج ماهه نخست امسال داشته است.

به گزارش تسنیم محور کرمان، راور و دیهوک به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کالا از بنادر جنوبی به کشورهای آسیای میانه و استان‌های مرکزی به مرز افغانستان و عبور زائران مشهد مقدس از پرترددترین جاده‌های استان کرمان است.

تصادف مرگ بار شب گذشته در محور کرمان چترود در حدفاصلی از این مسیر اتفاق افتاده که با وجود آماده بودن لاین دوم این مسیر، هنوز افتتاح نشده و تردد در این مسیر قسمت از مسیر همچنان به صورت دو طرفه انجام می‌شود.

در پایان وجود تعداد زیاد تلفات جاده‌ای در استان کرمان به‌ویژه در محور کرمان چترود وآماده بودن لاین دو این محور تاریخی که از ساخت آن از سال 89 آغاز شده و عدم افتتاح لاین دوم این مسیر به دلایل نامعلوم آیا تعداد زیاد کشته شدگان در این محور زمان آن فرا نرسیده که کسی پاسخگو باشو و آیا زنگ خطر برای مسئولان به صدا در نیامده است.

مگر نه این است حفظ جان انسان‌ها اولویت اصلی مسئولان است.

تسنیم آماده شنیدن و انتقال پاسخ مسئولان در زمینه عدم افتتاح لاین دوم این مسیر با وجود آماده بودن است.

انتهای پیام/

R7860/P1486/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان

اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان اعلام کرد: محور رودبار جنوب به کهنوج (آبسردوییه) با فروکش کردن آب و تلاش راهداران بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محور رودبار جنوب به کهنوج (آبسردوییه) از شهرستان‌های جنوبی استان کرمان با فروکش کردن آب و تلاش راهداران بازگشایی شد.

در این اطلاعیه توصیه شده است که هم‌استانی‌ها برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

کد خبر 745471

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین
  • ◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا
  • حضور فعال بیش از ۷۰ تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان 
  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • محور رودبارجنوب - ایرانشهر همچنان مسدود است