Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

قطارها در ذهن همه ما انسان‌ها معنایی بیش از یک وسیله ارتباطی ایجاد کرده‌اند. رمانتیک، نوستالژیک، داستانی و گاهی ماجراجویانه. یادآورجدایی‌های غم‌انگیز دو دلداده در رمان‌ها و یا محل اسرارانگیزترین جنایات در یک فیلم ترسناک و یا مسافری تنها با چمدانی در دست  در شهر کوچکی که پرنده در آن پرنمی‌زند و مارا به یاد تنهایی نوع بشر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطار و ایستگاه آن زیباست و در ذهن همه مهمانان خود خاطرات رنگارنگ ایجاد می‌کند. اما در همه این خاطرات یک پس‌زمینه تکراری وجود دارد. همان دوخط موازی که در جلوی چشمان ما تا افق می‌رود و در آن حل می‌شود.

آنچه که این خاطرات را جلوه بیشتری می‌دهد آثار و ابنیه ساخته شده به دست هنرمندان عاشق است. آثار معماری و نقاشی در بعضی از ایستگاه های قطار آنقدر زیبا و حیرت‌انگیز است که از یک فضای صرف ایستگاهی خارج وبه یک اثر هنری زیبا و موزه‌ مانند تبدیل شده است.

در این گزارش دیدنی‌ترین ایستگاه‌های قطار دنیا از نظر می‌گذرد.

ایستگاه قطار کومسمول مسکو  (Komsomolskaya)

این ایستگاه در سال 1952 یعنی یک سال پس از مرگ استالین به اتمام رسید. از 9 ایستگاه اصلی قطار مسکو زیباترین آن ایستگاه کمسمول است که با معماری به سبک باروک ساخته وتزئین شده است.

2- ایستگاه قطار دو نورد پاریس (Du Nord, Paris)

ایستگاه قطار نورد پاریس در سال 1864 به اتمام رسید. به عبارتی دیگر ایستگاه نورد، قدیمی‌ترین ایستگاه قطار دنیا به حساب می‌آید. با گذشت بیش از 150 سال از احداث آن هنوز شلوغ ‌ترین ایستگاه قطار دنیا است و به طور حتم مجلل و  دیدنی‌ترین ایستگاه‌. در نمای بیرونی آن 23 مجسمه قرار دارد که هریک سمبل یک گذارگاه قطار است.

 ایستگاه یونیون واشینگتون دی سی(Union Station, Washington, D.C)

 

مهمترین ایستگاه قطار ایالات متحده آمریکا در سال 1907 توسط معمار مشهور «دانیل اچ بُرنهام» طراحی شد. بُرنهام در ساخت این بنا از سنگ مرمر و چوب ماهون(ماهوگانی) و در کنار آنها حتی طلا استفاده کرده است.

4- ایستگاه قطار آتوکا مادرید (Estacion De Atocha, Madrid)

آتوکا در اولین نگاه هرچقدرهم که مدرن به نظر برسد‌، یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های قطار دنیا محسوب می‌شود. ایستگاه اصلی در سال 1851 پس از یک آتش سوزی عظیم به تمامی نابود شد. 30 سال بعد به عنوان بزرگترین ایستگاه قطار اسپانیا  از نو شروع به کار کرد. در1992 باغچه استوایی زیبایی نیز در وسط آن احداث شد که فضای آن را باشکوه‌تر کرده است  

5- ایستگاه راه‌آهن سائو بنتو  پورتو پرتغال (Sao Bento Raiway Station)

 

در سال 1916 بزرگترین و زیباترین ایستگاه قطار پرتغال، «سائوبنتو» در شهر پورتو احداث شد. نقاشی‌های دیواری داخل بنای ایستگاه را نقاش مشهور «جرج کولاچو» ترسیم کرده‌است. در حقیقت این نقاشی‎ها سمبلی از تاریخ پرتغال است. ترسیم این آثار هنری 11 سال به‌طول انجامید 

6- ایستگاه قطار مرکزی آنت‌ورپ بلژیک (Antwerpen Central Station, Antwerp)

نمای زیبای این ایستگاه که درسال 1905 ساخته شد، زبان‌زد همه کسانی است که از بلژیک دیدن کرده‌اند. در سر در ورودی این بنا از سنگ‌های زیبا و مرمر استفاده شده‌است. در نورهای مختلف روز و همچنین در شب عظمت این بنا در رنگهایی متفاوت چشم نواز و چشم گیر است.    

  7- ایستگاه قطار سرکه‌چی استانبول (tanbul sirkeci station)

ایستگاه راه‌آهن سرکه‌چی استانبول با سبک معماری ترکیبی عثمانی- فرانسوی یکی از ایستگاه‌های مشهور دنیا محسوب شده است. این ایستگاه که  ازسال 1890 شروع به کار کرده است مدرنترین معماری دنیا در زمان خود بود. روشنای داخل بنا در شب با 300 چراغ گازی روشن و با بخاری‌هایی از جنس چینی گرم می‌شد.   

8- ایستگاه قطار حیدرپاشا استانبول (Haydarpaşa Tren Garı, İstanbul)

 

وقتی از زیباترین ایستگاه‌های قطار صحبت می‌شود باید از حیدرپاشای استانبول هم یاد کرد. ایستگاه قطار حیدرپاشا در سال 1909 توسط معماران آلمانی «اتو ریتر» و «هلموت کونو» ساخته شد. ایستگاه حیدرپاشا با سبک معماری باروک وموفق خود به عنوان در آناتولی استانبول شناخته شده است. این ایستگاه که سه طرف آن آب است با لنج‌هایی که در کنارش قرار گرفته‌اند بخش آسیایی استانبول را به بخش اروپایی ان متصل می‌کند.    

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع کباب‌ در خیابان‌های استانبول ترکیه (فیلم) طرز پخت و سرو غذا‌های مشهور خیابان از بره بریانی و کباب کوبیده (فیلم) محله‌ای قدیمی و رنگارنگ در قلب استانبول (فیلم)

دیگر خبرها

  • زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • زیباترین جاهای دیدنی ویتنام
  • نواک جوکوویچ: سانتیاگو برنابئو زیباترین استادیوم دنیاست