Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@15:37:22 GMT

مصوبه نمایندگان علیه خودشان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۹۵۶۴

مصوبه نمایندگان علیه خودشان

نمایندگان در مصوبه‌ای عضویت همزمان نمایندگان در مجامع و شوراها را محدود کردند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 27 دی) قوه مقننه و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس با تصویب ماده 38 این طرح موافقت کردند.

براساس ماده 38 این طرح هر نماینده به عنوان ناظر به طور همزمان فقط می تواند حداکثر در دو مجمع، هیئت یا شورای غیراستانی عضویت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نمایندگان طبق ماده 39 این طرح بخشی از ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس را به این شرح اصلاح کردند: هیئت رئیسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارجاع کند و کمیسیون مکلف حداکثر ظرف یک هفته ضمن اطلاع رسانی به استیضاح کنندگان و دعوت کتبی وزیر مربوطه موارد استیضاح را بررسی کند.

نمایندگان همچنین در ماده 40 این طرح مصوب کردند قانون مستثنی بودن مصوبات مربوط به آیین نامه داخلی مجلس از موضوع ماده دو قانون مدنی نسخ و این متن به عنوان یک ماده به قانون آیین نامه داخلی الحاق می شود: مصوبات مربوط به آیین نامه داخلی مجلس بلافاصله پس تصویب نهایی لازم الاجرا و از شمول ماده دو قانون مدنی مستثنی است.

طبق مصوبه دیگر مجلس مقرر شد در کلیه مواد قانون آیین نامه عبارت هیئت رئیسه دائم به هیئت رئیسه و عنوان کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی به کمیسیون آیین نامه داخلی تغییر یابد.

همچنین پس از تذکرات متعدد نمایندگان و با نظر رئیس مجلس مواد 35، 36 و 37 طرح اصلاح آیین نامه درباره نحوه بررسی سوال نمایندگان از وزرا با نظر مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس به کمیسیون مربوطه ارجاع شد تا بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت) با رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

نمایندگان موادی از این طرح که شامل ماده ۶ و بند (الف) و بند (ر) و (ز) و ماده ۲ (الف) مواد ۴۶ تا ۵۱ فصل اول از باب سوم این قانون را الحاق و فصل اول از باب سوم این قانون شامل مواد ۴۶ تا ۸۰ به مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیر تجاری و مالیات درآمد را اصلاح کردند.

بند‌های (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده ۳ اصلاح شد، همچنین بند‌های (خ) و (ت) ماده ۳ تبصره (۴) و ماده ۵ اصلاح شدند.

در بند (الف) ماده ۷ موضوع اصلاح ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی عبارت «برخط» اصلاح و از عبارت اصطلاح مناسب استفاده شود.

بند (ب) ماده ۷ و تبصره آن اصلاح گردید و یک سند به عنوان بند (پ) و ۳ تبصره به عنوان یک تا ۳ به این ماده الحاق شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم