Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - استاندار مرکزي گفت: اعطاي ضمانتنامه ارزي 20 ميليون يورويي با هدف حمايت از توليد بومي براي واحد توليدي، صنعتي آذرآب اراک به تصويب رسيد.

به گزارش ايرنا، سيدعلي آقازاده روز چهارشنبه در بازديد از شرکت صنايع آذرآب اراک در جمع خبرنگاران افزود: با مصوبه کارگروه ملي تسهيل و رفع موانع توليد کشور، 300 ميليارد ريال براي تقويت سرمايه در گردش شرکت صنايع آذرآب اراک اختصاص يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين ميزان تسهيلات در راستاي مصوبه کارگروه ملي تسهيل و رفع موانع توليد کشور است که 25 دي ماه جاري با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
استاندار مرکزي با بيان اينکه اين تسهيلات از سوي بانک توسعه صادرات به شرکت آذرآب پرداخت مي شود، ادامه داد: اعطاي تسهيلات LC تا سقف 300 ميليارد ريال و افتتاح اعتبار اسنادي تا سقف 20 ميليون دلار از ديگر مصوبات کارگروه ملي تسهيل و رفع موانع توليد کشور است.
استاندار مرکزي بيان کرد: در کارگروه ملي تسهيل و رفع موانع توليد کشور مصوب شد که بانک ملي ايران باقيمانده تسهيلات مصوب در کارگروه مورخ يکم مهرماه سال جاري به ميزان 90 ميليارد ريال را به صورت آني پرداخت کند.
وي ادامه داد: تخصيص و تحقق اين مصوبات نيازمند پيگيري هاي مجدانه تيم اقتصادي استان، ادارات کل و سازمان ها و همچنين مديريت واحد توليدي آذرآب است.
آقازاده با بيان اينکه صرف توجه به منابع موجود، عامل توسعه پايدار در بخش صنعت و اقتصاد نيست، اظهار کرد: مديريت کارآمد و همکاري بدنه اقتصادي استان عامل موفقيت صنايع است که اين مهم در شرکت صنايع آذرآب به خوبي مشهود است.
استاندار مرکزي گفت: در جريان مشکلات صنايع آذرآب بيشتر از تزريق منابع و تسهيلات، مديريت کارآمد، تلاش کارگران و پيگيري هاي هاي تيم اقتصادي استان براي حل مشکلات در سطح ملي، توانست شرکت صنايع آذرآب را از بحران نجات دهد.
وي افزود: رفع تنگناها و مشکلات صنايع آذرآب نه تنها در اقتصاد استان تاثير داشته بلکه تقويت بنيان هاي اقتصادي کشور را نيز به دنبال داشته است.
مديرعامل صنايع آذرآب اراک نيز در اين آيين گفت: احياي صنايع آذرآب مرهون حمايت هاي خانواده دولت در استان مرکزي است.
علي شيخ زاده افزود: در صورت تداوم حمايت هاي دولتي و بانک ها از صنايع آذرآب تا 6 ماه آينده، همه مشکلات پيش رو رفع مي شود.
وي ادامه داد:اکنون 9 هزار ميليارد ريال قرارداد در صنايع آذرآب منعقد شده که اين حجم قرارداد در صورت جذب به هنگام اعتبارات، به تقويت زيرساخت اقتصادي استان و کشورکمک شاياني مي کند.
مديرعامل صنايع آذرآب اراک ظرفيت توليد در اين واحد صنعتي را ماهانه چهار هزار تن عنوان کرد و گفت: توليدات اسمي آذرآب در بهترين شرايط به يک هزار و 700 تن هم نمي رسد، که بهره گيري از همه ظرفيت هاي موجود در دستور کار قرار دارد.
استاندار مرکزي به همراه تني چند از مديران دستگاه هاي اجرايي از بخش ها و سالن هاي توليدِ صنايع آذرآب بازديد کردند.
يکي از کارکنان صنايع آذرآب با اهداي لوح سپاس از زحمات و تلاش هاي مجدانه استانداري مرکزي در راستاي رفع مشکلات تقدير کرد.
صنايع آذرآب اراک از صنايع پيمانکاري عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.
اين واحد مادر تخصصي در حوزه طراحي، ساخت و نصب انواع بويلرهاي نيروگاهي و صنعتي، مخازن تحت فشار، مبدل هاي حرارتي و تجهيزات نفت، گاز، پتروشيمي، فولاد، صنايع قند، شکر و سيمان فعاليت دارد.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفي مجللي *** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی قیاسی عصر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۸۰ نفر عضو خانه کارگر هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۰ نفر عضو فعال هستند.

قیاسی با بیان اینکه در استان مرکزی حدود ۱۲ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند و سهم اراک ۴ هزار کارگر است، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۲۵۰ کارگر ساختمانی در این استان از خدمات بیمه بهره مند هستند و سهم شهر اراک از این کارگران حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

قیاسی یادآور شد: سه هزار و ۶۵۰ کلاس‌های آموزشی رایگان شامل کمک درسی، کامپیوتر و خیاطی برای اعضا و خانواده آنها برگزار شد.

۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی مربوط به کارگران ساختمانی است

قیاسی، ۵۰ درصد حوادث کارگاهی و ۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی را مربوط به کارگران ساختمانی بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر که بحث بند دوم قانون ۴۱ رعایت نشده، صنایع روز به روز در حال خالی شدن هستند و به جای تعدیل نیرو توسط کارفرمایان، کارگران خود از محیط کار خارج می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان مرکزی پرداخت کرده است.

تأمین مسکن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری است

قیاسی، مسکن را یکی از مشکلات بزرگ جامعه کارگری دانست و گفت: مسکن کارگری برای صنعت در نظر گرفته شده اما برای کارگران ساختمانی پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: طبق قانون اتباع بیگانه باید در مشاغلی که نیروی ایرانی توان کار ندارند، کار کنند اما این افراد به قسمت‌های مختلف ساختمانی ورود کرده‌اند در حالی‌که ورود آن‌ها به برخی مشاغل ممنوع است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: اتباع به صنعت شهرهای صنعتی اراک، دلیجان و ساوه وارد شدند در حالی که اجازه وارد کار کردن در صنعت را ندارند.

کد خبر 6091441

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد