Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@03:07:33 GMT

◄ استانداردهای جدید برای ساخت موتورسیکلت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۰۳۰۹

◄ استانداردهای جدید برای ساخت موتورسیکلت

تین‌نیوز | 

با مساله‌ساز شدن موتورسیکلت‌ها و افزایش آمار تلفات ناشی از تخلفات این دسته از وسایل حمل‌ونقل عمومی و ورود جدی پلیس به این بخش، سازمان ملی استاندارد اعلام کرده که سخت‌گیری‌ استاندارد برای تولید موتور سیکلت در سال آینده اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، یکی از کارشناسان شهری با اشاره به اضافه شدن 8 استاندارد جدید به استانداردها در تولید موتورسیکلت، اظهار کرد: رعایت این استانداردها در تولید آغاز شده و تولید کنندگان باید موارد ابلاغی را در محصولات خود کاملا رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که «استانداردها از 17 به 25 مورد افزایش پیدا کرده است»، گفت: هر برندی از موتورسیکلت‌ها که نتواند تا فروردین‌ماه سال 97 به استانداردهای اعلام شده دست پیدا کند، از سوی پلیس و سازمان ملی استاندارد مجوز شماره‌گذاری دریافت نخواهد کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که، از 8 عنوان استاندارد اجباری اضافه شده برای موتورسیکلت‌ها، 5 مورد مختص به همه موتورسیکلت‌ها است و 3 مورد مربوط به موتورسیکلت‌های سه‌چرخ و چهارچرخ ، یاداور شد: 5 مورد استاندارد لحاظ شده از هشت مورد استاندارد اجباری که از سوی سازمان ملی استاندارد اعلام شده مربوط به تمامی موتورسیکلت‌ها است که به ترتیب به باک موتور، سازگاری الکترومغناطیسی، آینه، عدم دستکاری و برجستگی بیرونی اختصاص پیدا کرده است.

همچنین سه مورد از 8 مورد استاندارد مذکور که مربوط به موتورسیکلت‌های سه چرخ و چهار چرخ است مربوط به شیشه‌شوی، کمربند و کوپلینگ است.

به گزارش تین‌نیوز، به نظر می‌رسد رعایت استانداردها در تولید در زمان کمی که به آت اختصاص داده شده ممکن نباشد زیرا، صنعت موتورسیکلت کشور ما حال خوبی ندارد و در جحال گذر از دوران سنت به صنعت است و سرمایه در آن کم.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری

به گزارش همشهری آنلاین چند شرکت باتری‌ساز مطرح کشور در این نمایشگاه حضور داشتند تا توانایی‌های صادراتی خود را نمایش بگذارند. در حاشیه این نمایشگاه گفت‌وگویی با محمدحسین گل شیرازی مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری داشتیم. در این مطلب مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید.

مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری در ابتدا با اشاره به هدف توسعه‌ای این مجموعه در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: با توجه به حضور نماینده‌های متعددی از کشورهای قاره آفریقا، کشورهای GCC (کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مانند کویت، بحرین، عربستان صعودی، عمان، قطر و امارات) و کشورهای حوزه CIS (ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان) این شرکت در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای خود در نمایشگاه شرکت کرد.

گل شیرازی افزود: مجتمع صنعتی سپاهان باتری با برندهای مختلفی همچون اوربیتال، سوزوکی، ویوات و... توانسته استانداردها و مجوزهای متعددی همچون EAC(اعلامیه انطباق کشورهای اوراسیا) را اخذ کند و همچنین استانداردهای عملکردی باتری در آب‌وهوای سرد و گرم ICC(جریان استارت در سرما) را نیز پشت سر بگذارد، توسعه بازارهای صادراتی از سردترین تا گرم‌ترین نقاط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد تیم برگزاری ششمین دوره این نمایشگاه گفت: این مجموعه برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه شرکت کرده است و در سال‌های قبل‌تر نیز به‌صورت غیرمتمرکز حضورداشته است اما این دوره از نمایشگاه صادرات نسبت به دوره‌های قبلی با استقبال پرشکوه‌تری مواجه شد.

مدیر صادرات سپاهان باتری گفت: واحد تحقیق و توسعه کارخانه دائماً در حال به‌روزرسانی سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف برای تولید باتری‌های مدرن‌تر است و در پی این تلاش‌ها به تولید انبوه رسیدن باتری‌های 42، 65 و 100 آمپر و همچنین توسعه باتری‌های سولار 100 آمپر بوده است که در بازار با استقبال خوبی روبه‌رو شد. وی افزود همان‌طور که در تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی عنوان می‌شود، باتری‌های تولیدشده در این شرکت در سراسر کشور با دو سال گارانتی تعویض عرضه می‌شوند که این موضوع حداقل در بازار ایران بی‌سابقه است.

کد خبر 848592 برچسب‌ها صادرات باتری نمایشگاه

دیگر خبرها

  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند