Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- استاندار تهران گفت: در هر مرکز تا ٢٠٠ نفر ظرفیت نگهداری از معتادان مشمول ماده ١٦ اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی پیش از ظهر چهارشنبه در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران که با حضور محسن همدانی معاون امور امنیتی و انتظامی، ثریا شارقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری،عیسی فرهادی فرماندار تهران و اعضای شورا برگزار شد، طی سخنانی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر با درخواست بخش خصوصی گفت:در هر مرکز تا ٢٠٠ نفر ظرفیت نگهداری از معتادان مشمول ماده ١٦ اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این جلسه موضوع راه اندازی مرکز فوریت های خدمات اجتماعی وغربالگری معتادان متجاهر به منظور ساماندهی، از سوی دستگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.

با دستور استاندار تهران مقرر شد؛ مرکز غربالگری معتادان متجاهر جمع آوری شده با استقرار نمایندگانی از دستگاه های نیروی انتظامی، بهزیستی،ستاد مبارزه با مواد مخدر،اداره اتباع،دانشگاه های علوم پزشکی، شهرداری،فرمانداری تهران،کارگروه اجتماعی استان،مرجع قضایی و کمیته امداد تا روز هشتم بهمن ماه راه اندازی شود.

مقیمی با تأکید بر اینکه دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی مسئولیت بهداشت و درمان در استان را به عهده دارند تصریح کرد:برای معتادان متجاهر  جمع آوری شده که دارای بیماری های خاص هستند و نیاز به درمان دارند نیاز به همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و معرفی بیمارستان ها برای درمان معتادان است .

در ابتدای این جلسه آموزش و پرورش شهر و شهرستان های استان تهران و بهزیستی استان گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر ارائه دادند.

در ادامه گزارشی از اداره کل بهزیستی استان در خصوص بازدید از مرکز اخوان به منظور افزایش ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در این مرکز ارائه شد و با دستور استاندار تصمیماتی برای تأمین اعتبارات مورد نیاز صادر شد.

گزارش اصلاح ظرفیت مراکز بهاران به ٢١٠٠ نفر و اختصاص ١٥٠٠ نفر مددجو برای مراقبت های پس از خروج در این مراکز نیز در این جلسه بررسی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟